UFO sett från flygplan
Det finns väldigt väldigt mycket bilder och filmer på UFOs, men få är så tydliga och snygga som detta foto:
http://www.huffingtonpost.co.uk/2012/12/14/ufo-photographed-plane-window_n_2298475.html
Vad tror ni? UFO eller….?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

"Det finns väldigt väldigt mycket bilder och filmer på UFOs, men få är så tydliga och snygga som detta foto:"
Vilket säger en del (ett foto i låg upplösning taget med en mobilkamera genom ett smutsigt fönster betraktas som ovanligt tydligt) 
Tog han bara ett foto? Ingen annan som tog något kort?
Det här är en uppförstorad bild av den relevanta biten av bilden (tagen från ett flygplansfönster). Som ni ser är tydlig kanske en överdrift eftersom föremålet har så få pixlar att man kan räkna dem för hand nästan.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
#2 Ja det var synd att han inte bad planet stanna upp så han fick bättre bilder, från närmare håll och fönstret putsat!

#3 Det är väl synd att det inte är en bättre bild. Och synd, som du själv säger, att de sällan eller aldrig är bättre än så här.
På tal om att stanna planet, hur lyckades fotografen få fokus på föremålet och samtidigt få fokus på den relativt orörliga flygplansmotorn? Jag är ingen expert på fotografering men såvida inte ufot rörde sig efter flygplanet i samma hastighet så borde det väl vara svårt? Och om "UFOt" följde efter planet så borde någon mer hunnit knäppa en bild kanske?
#4 Inte tusan vet jag om fler tog bilder! Och jag är inte heller någon foto-expert, långt, långt ifrån.
Svårigheten ligger väl i att man inte precis är beredd på något UFO-uppdykande, har den perfekta kameran väl förberedd, fönstret välputsat och siktet inställt när man får oväntat besök….det händer trots allt relativt sällan….
Naturligtvis kan man också redigera foton av hjärtans lust och det finns massor av sådant som kan vara svårt att ta ställning till.
OM den fullständigt perfekta bilden dök upp skulle då jag bli ännu mer misstänksam!

"det händer trots allt relativt sällan…."
Det finns skarpa bilder på fenomen som är betydligt mer sällsynta än att människor påstår sig se UFO.
#6 Det gör det säkert.
Det kan finnas bra bilder på UFOs också för den delen. Jag är ingen expert på det, bara intresserad.
Svårigheten ligger väl i avstånd, det totalt oväntade (eftersom väldigt få egentligen tror sig kunna få syn på något) och hastighet.
Har du några bättre förslag på skarpa och obestridligt äkta bilder på UFOs eller andra oförklarade fenomen som är ännu mer sällsynta så får du gärna lägga in dem.

Jag tror inte det finns några skarpa bilder på UFOn. På sätt och vis ligger det ju i fenomenets natur, har vi skarpa bilder går föremålet i regel att identifiera…
"Har du några bättre förslag på skarpa och obestridligt äkta bilder på UFOs eller andra oförklarade fenomen som är ännu mer sällsynta så får du gärna lägga in dem."
Jag kan hitta bilder på sällsynta fenomen, vad som räknas som oförklarat tycker jag är lite oförklarat 
#8 Jag tror inte det finns några skarpa bilder på UFOn.
Vet ej. Med de möjligheter som finns skulle jag som sagt bli lite misstänksam mot ett sådant.
Ännu svårare blir det med alla dessa militärprylar som åker omkring. (typ drönare)
I fenomenets natur ligger just svårigheten i att filma.
Men det är klart, du har väl en lite annan inställning än undertecknad….jag tror ju att det finns visitors här….
Och andra bebodda världar. Och andra livsformer som vi inte ens kan föreställa oss…..
vad som räknas som oförklarat tycker jag är lite oförklarat
Tycker mig ha förstått att du tycker det.
Vad är det som egentligen behöver förklaras? (eller förklaras oförklarat)
här var en tydlig och bra bild: 

http://www.etupdates.com/2012/12/21/five-good-reasons-to-believe-in-ufos/

#12 Vad vet du om Bill Mayer?
Ingenting förmodligen !
Eller?
Berätta gärna, KosmosBill! Jag vet inte heller!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hade förstås stavat fel
Bill Meier ska det vara.

#13 Behöver jag veta någonting om Bill Meier för att få tycka att servisformade ufon känns lite svartvitt 50-tal? Trodde att de hade kommit lite längre nu.