Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterkraftplatserfolktro
Läst 2493 ggr
Allamej
0

Vad var det som hände?

Hade igår en underlig upplevelse.

Jag gick in i köket, tittade ut genom fönstret på häggen utanför, såg blåsten och regnet.

Plötsligt var det tvärstopp, jag kunde inte gå en cm till, mina händer veks uppåt och så även huvudet, kände att jag behövde blunda.

Jag stog väl så, stilla, i fem minuter eller så och sen släppte det.

Jag tackade universum för det underbara vädret (om ni visste min sjukdomshistoria skulle inte det verka underligt) o

Jag känner mig laddad men lugn samtidigt… är det förståerligt? Och vad hände?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Magi-cat
1

allamej, jag vet inte vad som hände, men tack för att du delar upplevelsen med oss!

En liten fundering bara, det låter som en sån här härlig ett-med-allt-upplevelse, du såg häggen, blåsten, regnet och på en punkt där det kanske är en speciell jordenergi stannade du upp och upplevde, med kropp och själ. Ett sådant där benådat tillfälle när man känner förbindelsen….du blev både laddad och lugn, allt annat blir småttigt….

Låter som en härlig upplevelse i vilket fall som helst!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Michael C
0

Hur dags hände det?

http://www.tesis.lebedev.ru/en/sun_flares.html

(Lägg på 1 timme för att få vår tid)

Allamej
0

Strax före kl.23 den 2/6

Av vad jag kan utläsa väldigt lite solaktivitet då

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Michael C
0

OK, värt ett försök. Tack!

[corse]
0

svårt att greppa hur du menar riktigt….hrm…prova att försiktigt följa rörelserna och se var de hamnar. vissa har magii som andra följer !

Allamej
1

Jag kunde inte röra mig, alls. Och handflatorna veks uppåt med armarna utsträckta längs sidorna. Mitt huvud lutades bakåt och jag blundade. Jag hade inte kunnat följa någon om jag så velat.

[corse]
0

Ta det lugnt..En gång bröts nacken på mig så hårt att jag låg och stirradde i sängen flera timmar efter.

Allamej
1

Jag var lugn, det fanns ingenting hotfullt i situationen alls. Och allt släppte efter dessa minuter

Magi-cat
0

#7 corse, jag tror dig inte och ber dig tänka på vad du skriver hädanefter, om du skriver här!Magi-cat

[corse]
0

Fine, jag skriver vad jag upplevde…..Men det är ingen fara.

[corse]
0

#8 antagligen öppnades tredje ögat, och på det ditt kronchakra…..har du inga blockeringar sedan tidigare blir saker annorlunda efter en sådan 'kortslutning i nervsystemet'….

Allamej
0

#11 Det skulle ju vara en bra sak om jag faktiskt lyckats balansera mig. Jag har mediterat mycket och jobbat med mina chakran, både medvetet och omedvetet.

[corse]
0

Ja

[GunillaR]
0

Allamej, jag vet inte vad som hände men något liknande hände mig en gång. Detta var strax innan ett åskväder bröt loss. Jag stod och kollade på molnen på balkongen eftersom det var så intressant. Två luftlager gick åt olika håll (vilket inte är ovanligt vid åska) och plötsligt så "stannade" allting. Jag "frös fast" i mina rörelser och såg att molnen även stannade. Som ett vakum uppstod. Har ingen aning om hur länge detta varade, men det var väldigt häftigt, som om jag blev ett med naturen på något sätt.

Magi-cat
0

#14 mycket som kan hända vid åskväder…mycket olika laddningar i verksamhet där….

kändes det som om håret reste sig, som om du blev laddad eller stannade allt bara?

[GunillaR]
0

# 15 - Nej jag upplevde inget elektriskt, jag bara stannade.

Legaata
1

Den enda slutsats man kan dra om dessa upplevelser, tror jag är att de involverar stora mängder livsenergi, som på något vis sänds mot eller genom upplevarens kropp. Något liknande inträffar när utövare av yttre qigong (qi = livsenergi, gong = manipulation (av livsenergi)) sänder qi mot andra personer, dessa kan ibland då börja röra sig okontrolerat, till synes efter qi-gongmästarens vilja.

Detta verkar vara något liknande, bara det att energin kommer från Jorden/universum.