Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterspådomarförutsägelser
Läst 7271 ggr
Maikailoa
4

Förutsägelser, en samlingstråd.

Det här är ämnat att vara en samlingstråd för förutsägelser / spådomar / profetior.

Förutsägelse = Att meddela något, i tal eller skrift t.ex., innan detta inträffat.

Om ni har någon känning, dröm, syn eller annan förutsägelse kan ni skriva in den här, som en dokumentation.

Eventuell debatt eller frågor i ämnet förs i någon annan tråd.

Reglerna i tråden, för närvarande:

Försök att endast ta upp sådant som kan inträffa inom en någorlunda överskådlig framtid.

Inga gissningar.

Tänk på risken för självuppfyllelse; Det som man förutsäger kan komma att ske på grund av att man förutsade det.

Olämpliga inlägg kommer att raderas.

Maikailoa
0

Jag kan börja med denna. Lite sen, men inte för sen ännu.

2012-06-07 förutsades att Italien vinner fotbolls EM 2012, eventuellt att dom går till finalen.

Metoden var kontrollerad fjärrsyn, remote viewing.

Magi-cat
0

#1 vi får väl snart se hur det går Glad

Några andra förutsägelser för Sverige av Ylva Trollstierna: (www.vipstar.nu)

Saab:
Kommer igen i ny och starkare regi (Kina!) Och en del av produktionen sker utomlands men med fördelar för Sverige, lugnare och en bra vidareutveckling. Kommer fram med en mindre bil, och alternativ på drivmedel.

Kärnkraften:
En bättre struktur med ett fel uppstår och det kommer inte att vara samma produktion som tidigare, men inga större olyckor och stabilare allt eftersom under året, ev ett verk som får stängas ner.

”Naturkatastrofer”:
I stort sett obefintliga! Lugnare, stabilare år och ev lite varmare än väntat.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maikailoa
0

2012-06-07 förutsades att Italien vinner fotbolls EM 2012, eventuellt att dom går till finalen.

Det visade sig nu att Italien gick till finalen, men dom förlorade till Spanien. Rätt så nära ändå.

[JoanB]
2

Jag har fått väldigt mycket varsel under hela mitt vuxna liv, men som väl har de slutat nu.

Det som ännu inte hänt är att det kommer samlas en del nationer för att få fram, eller använda ett nytt vapen. Det är lika destruktivt som kärnvapen men där blir inte så mycket värme som bara förökar sig som en kärnreaktion. Detta är något annat, jag vet inte vad. Detta vapen kommer att användas och göra ett stort hål i vår atmosfär.

Detta har jag burit på väldigt länge, men nu berättar jag.

Hej förresten,  jag är ny här!

Magi-cat
0

#3 Förutsägelsen om Italien i fotboll var ju rätt nära! Skrattande Näst bäst s.a.s.

#5 Välkommen JoanB! Skrattande

Ett vapen som gör "stort hål i vår atmosfär."…..hmmm…..uppfinningsrikedomen till allehanda vapen är alltid stor Rynkar på näsan. Vi får hoppas det här är en prediction som inte slår in…

Magi-cat
0

#4 Plockar ut några intressanta som borde märkas:

- två nya planeter upptäcks som kan hysa livsformer varav en är en blå planet

- President Obama möter Mitt Romney som motståndare i presidentvalet.

- Kärnkraftrelaterad explosion i Iran beroende på olycka eller sabotage.

- Konflikt eller strid i yttre rymden mellan två länder, troligen med Ryssland eller Iran involverat. Kommunikationssatellit blir attackerad.

- Henry Kissinger blir sjuk, hjärtattackrelaterat.

Magi-cat
0

#2 Ylva sade att juli skulle bli varm. Den är också varmare än normalt, trots allt regn, hörde jag just en meteorolog säga…..

Joppo
5

I #0 står det "Inga gissningar."

Vad är skillnaden mellan en gissning och en förutsägelse? Skulle jag kunna göra en förutsägelse eller blir det automatiskt en gissning eftersom jag är en skeptiker?

Magi-cat
2

#9 Förutsägelse = Att meddela något, i tal eller skrift t.ex., innan detta inträffat.

**Om ni har någon känning, dröm, syn eller annan förutsägelse kan ni skriva in den här, som en dokumentation.
**

Alltså att man på något sätt grundar förutsägelsen på något, en känsla för att det här kommer att/kan inträffa..

En gissning, då hugger man bara till med något.

Du kan naturligtvis göra en förutsägelse du också. Glad

Men starta mycket gärna en egen tråd om detta, så håller vi just den här tråden fri från debatt och överlåter den till förutsägelserna! Tack!

Magi-cat
0

[KosmosBill]
1

Undrar hur det är med golfströmmen? Jag tror inte att den kommer hit längre.Thank´s to BP.

Skulle ju kunna förklara det nya regniga klimatet vi fått också.

Magi-cat
0

Gahella
0

Joel 2:28-31 Och det skall ske därefter att jag skall utgjuta min Ande över allt kött, och edra söner och edra döttrar skall profetera, era gamla män ha drömmar, era unga män se syner: och även på tjänarna och tjänarinnor i dessa dagar kommer jag utgjuta min Ande.
Och jag skall visa underverk i himlarna och på jorden, blod och eld och pelare av rök. Solen skall vändas i mörker och månen i blod, innan den stora och fruktansvärda dag Herren kommer.

Katten. Det här låter ju trevligt tills man kommer till den sista meningen. Och jag säger typiskt bibeln: Upp som en sol och ner som en jäkla pannkaka :(

Men det låter ju väldigt bra ner dit i alla fall :))

Magi-cat
0

Gahella, tack för citatet, nog är det typiskt Bibeln alltid……  "Herren" kommer i blod och eld en stor och fruktansvärd dag, huga….

Men "solen vändas i mörker" kan vara en av dessa polomvändningar eller en förändring av jordaxelns lutning. Månen i blod - en månförmörkelse? Kanske en av alla dessa cykler beskriven i mytiska termer?

Gahella
1

Ja vi skulle veta vår plats och frukta herran, men har för mig att det ursprungligen handlade mer om att se frukterna av gud. Och det är ju en viss skillnad :))