UFO:s och Viktor Schauberger
hittade en bra länk om Viktor Scahuberger, den österrikiske skogvaktaren 1885 - 1958.
Bl.a. utvecklade han ett "UFO"-liknande objekt. Efter andra världskriget tog USA "hand om" allt hans material och han tvingades skriva på ett papper där han lovade att inte forska mer eller sprida sina resultat.
Ett tyvärr typiskt men upprörande beteende hur man tystar en man som kanske hade lösningen på miljövänlig, hållbar och livsbefrämjande teknik.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Wiktor Schauberger hette en skogvaktare i Österrike 1885 – 1958.
Han var en man med ett djupgående kunnande om naturen och med en fantastisk iakttagelseförmåga.
Han levde i naturen, i skogen som skogvaktare och använde sin iakttagelseförmåga till att förstå naturens samband och dra slutsatser därifrån. Han oroade sig mycket för miljöförstöring och överexploatering, redan då. Han menade att människan inte kan fortsätta på den materialistiska, förstörande, nedbrytande banan utan att det får katastrofala följder. Men det finns andra krafter, uppbyggande krafter i naturen. Om man kan lära sig använda dem kan man arbetea MED naturen, på ett livsbejakande sätt, utan förstörelse.
Han menade att det finns två rörelsekomponenter i naturen, ett kraftpar som står emot varandra. Själva kraften är en enda men den uppträder som bipolär. Dessa bipolära komponenter är tryck och sugning. Den ena verkar centrifugalt, ut från centrum. Den förorsakar då ett tryck på omgivningen, friktion uppstår och som en följd av det värme och som i sin tur gör att livsnedbrytande energi frigöres som förorsakar biologiskt sönderfall.
Den andra komponenten strävar inåt, mot centrum och verkar centripetalt, som en sugning inåt. Den ger avtagande friktion och kyning. Den frigör koncentrerande och uppbyggande energi.
Dess verkan är livsbefrämjande.
Det är dit vi måste rikta blicken, menade Schauberger, till den livsbefrämjande energin. Ensidigt utnyttjande av explosionsenergi är destruktivt och nedbrytande.
Jag tycker att Schaubergers idéer är mycket, mycket intressanta.
Det är dags nu. Att använda hjärtats intelligens, med naturen, omvandla det materialistiska tänket till ett livsbejakande och verkligt kreativt.
Då är framtiden väl upplyst….
Intressant värre det där:)
En Malmögrupp som forskar i detta.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mycket finns att säga om denne Schauberger, vattenexperten.
Här en video om just vatten. Tyvärr på tyska, men en del av er är säkert bättre på det än jag. Bilderna säger en hel del också…