Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettexperiment
Läst 4674 ggr
Magi-cat
0

Experiment: Vem vinner valet?

Att det snart är presidentval i USA har väl knappast undgått någon. Valet står mellan två kandidater som bägge försöker övertyga väljarna om sin charm, talarbegåvning och skådespelartalang.

Vem tror DU vinner?

Jag tänkte vi kunde göra ett experiment: Använd tarotkort, Intuition, pendel vad som helst och gör en förutsägelse! (Ganska stor chans att träffa rätt ;-))

Skriv din förutsägelse/gissning i tråden och vad du använt för metod!

Kom igen, det blir roligare om många deltar!Glad

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Moa-]
3

Obama vinner genom helt normala förundersökningar, läs tidningen… Flört

Fjäril
0

Min första känsla sa Obama men jag ser Romney jubla, med pompa och ståt Tungan ute. Oj, jag kan få rätt oavsett. Men okej, jag väljer Romney!

Jag tror också att det kommer vara diskussioner efter röstningen på något sätt, där Romney "visar" sig irriterad.

Klurigt! Det är väl kanske för att det är/kommer vara jämt mellan dem.

Sajtvärd på Övernaturligt

Magi-cat
0

#1 äsch - det är fusk att läsa tidningen! Flört

[Moa-]
0

Magi-cat; misstänkte nästan det, men så blir det när man saknar andra "kunskaper" och råkade hamna på sajten genom uppdaterade inlägg… Flört

Magi-cat
0

Du är så välkommen! Skrattande

Man får gissa, tidningsoraklet kan räknas också:Cool

1 - 0 till Obama

Fjäril
0

Nej, 1-1. Se #2 Tungan ute

[Moa-]
0

Låter bra det =)

Magi-cat
0

Aha, sorry Fjäril, missade ditt, skrev väl samtidigt!

Astell
0

Obama…intuitionsmetoden Flört

Magi-cat
0

ok, 2-1 till Obama….

Magi-cat
0

Tänkte på en sak: även om det här bara är på kul och absolut ingen prestige: om någon ändå vill vara med och vara lite anonym så kan den pm:a Mia eller mig.

JonasDuregard
1

En lite annorlunda förutsägelse som jag tror fungerar väldigt bra: oddsen på vadslagningssidor!

Här till exempel: http://www.oddschecker.com/specials/politics-and-election/us-presidential-election/winner

1.4x pengarna för obama och hela 2x för Romney.

Magi-cat
0

#12 fast betydligt mycket tråkigare än tarotkort, pendel och IntuitionTungan ute

JonasDuregard
0

#13 Det köper jag. Vad sägs om det här: ingen kandidat vars förnamn innehåller ett K har någonsin förlorat - alltså vinner Obama (alternativt: inget president/vicepresident-par med alliteration på efternamnen har förlorat - alltså vinner Romney/Ryan).

Joppo
1

Obama.

Jag kan inte tänka mig att som är så väck som Mitt Romney vinner. Killen tror ju på rövarhistorierna som Joseph Smith fiskat upp ur sin magiska hatt, vilka rimligtvis borde göra så att kritiskt tänkande människor inte ser honom som lämpligt presidentmaterial.

JonasDuregard
5

Vad gäller intuition: alla vet ju att barns Intuition är oklanderlig - så jag frågade närmaste femåring. Hon svarade först sig själv och sedan sin mamma. Men eftersom varken min dotter eller min hustru är tillåtna att kandidera i USAs presidentval så bad jag henne att begränsa sig till att välja Mitt eller Barack, då svarade hon Barack.

Magi-cat
0

#16 Det hade nog blivit bättre med dotter och mamma….Glad

Magi-cat
0

#14 finns visst en massa statistik av liknande sort…kommer bara ihåg att den man som är längst av kandidaterna burkar vinna….fast inte alltid….

#15 det beror nog på……Rynkar på näsan

Fjäril
0

En Intuition (eller gissa om man vill kalla det så) har inget att göra med vad man själv anser/tycker gällande vem som ska vinna :)

Magi-cat
0

#19 Såklart! Bra att du rätar upp tråden, Fjäril! Tack! Skrattande

Åter till intuitions-ordningen!

[KosmosBill]
0

Hmmm…då kanske det inte är på sin plats…känner på mig att Obama vinner genom valfusk.Tungan ute

[stblues35]
2

Obama får vi hoppas..annars är nog USA rökt!! Dom där till höger är ju alltid ute och cyklar..

[KosmosBill]
0

Obama- massmördaren ska man kanske inte hoppas på.

USA är ju rökt p.g.a. honom.

Tyvärr är alternativet inte bättre.

Magi-cat
0

6 - 1 till Obama alltså, hittills…

Påminner om att använda intuitionen eller orakelmetoder - inte önsketänkande…..Tungan ute

Magi-cat
0

Snart dax! Jämnt blir det.

Tror att Obama faktiskt vinner presidentvalet, men att den andre får ett inflytande ändå…..(vinner något område?)

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
1

Grattis Obama!…..

Har just hört lite av hans segertal. inte illa! Han är en lysande talare och talar om nu enhet, att det inte spelar någon roll vem man är, alla kan lyckas i detta underbara land….

"We live in the greatest nation on earth"……God bless…..

någonting om "decade OF war is ending", lät ju hoppfullt…..

Fjäril
3

Ja det var väl ändå tur att jag hade fel ;) Obama är den rätta för posten!

Magi-cat
0

Fjäril, ja hur det än är önskade man ju inte den andre skulle vinna…och jämnt blev det ju….

Men du skrev att Romney jublade,,,,,jag tyckte själv (när jag lade kort) att Romney såg väldigt nöjd ut, men inte nådde ända fram till seger……Kanske har "han" något i bakfickan eller får betydelse ändå?

Det är så mycket som bara är spel för gallerierna när det gäller de där valen…..Rynkar på näsan

[KosmosBill]
0

#28  Tror du att Obama är en god person?

Fjäril
1

Ja, det var jämt!

Vi får hoppas att det blir bra!

Är någon människa "god", egentligen? Nu försvarar jag inte Obama på något sätt, eftersom jag inte känner honom, men vi vet så lite, vi som bara hör vad andra säger.

Eftersom det bara fanns två att välja på - så anser jag nog att Obama är den rätta. Ja Glad

[KosmosBill]
0

Aha…ok.

Obama är en sjuk massmördare som dessutom låtit Monsanto ta över livsmedelsverket och läkemedelsverket(FDA) genom Michael Taylor.

Han har utökat kriget i Afghanistan och hotar hela världen med tredje världskriget genom attackerna på Libyen, Syrien och Iran.

Hur ser du på det ?

" vi vet så lite, vi som bara hör vad andra säger."

Så finns det oss andra….som ser vilka handlingar han begår.

[stblues35]
5

#32 Men vänta nu..Libyen,Syrien och Iran har väl inte USA attackerat? När gjorde dom det? Var det något som gick förbi alla andra?

Och vart är han massmördare? När har han gjort det?

I Afghanistan är det väl fler länder som är..Sverige,Danmark bland annat? Och någon utökning av kriget är det väl knappast där eftersom det..vad jag vet..inte är något krig där längre??

Kan ju säga tack o lov att Obama vann..annars hade det blivit värre i världen! En galen jäkla fundementalist som Romney i vita huset..tjohejsan!

[KosmosBill]
3

USA Och Israel beväpnar allehanda rebeller och anföll Libyen. Man lurar i de aningslösa att det är Khadaffi som anfaller folket. Nato bombar ijhäl 30-40.000. Den finaste oljan i världen finns där och 120 ton guld.

Man gör nu samma sak i Syrien. Beväpnar rebellerna och lurar i folket att Assad är angriparen. Man behöver ha Syrien ur vägen inför anfallet mot Iran.

Iran är redan utsatta för USA:s angrepp i och med sanktionerna. De har ingen rätt till dessa sanktioner som ställer till det för folket.

Stora sabotageaktioner inne i Iran tillsammans med Israel håller man också på med. Spränger fabriker och annan terrorverksamhet. Man gör alltså det man alltid hållit på med.

Obamas fega sätt att med förarlösa plan mörda massor av civila i Pakistan. Bröllop är speciellt populära att anfalla.

Så hur var det med FDA. Hur ser ni på det ?

Obamas léende är bara en mask. Inget hjärta i det alls.

Bankirerna gnuggar händerna av förtjusning över Obama.

[stblues35]
2

Glöm inte Ryssland i det där också…

blombuketten
4

#34. Så du säger det. Har du någon typ av källa på alla dina påståenden tro?

Hade du tyckt att Romney skulle vunnit, hade det varit bättre? Är han mer "varmhjärtad" anser du? Eller spelar det ingen roll vem som vann?

Frågorna kommer eftersom du inte alls tar upp något om Romney, eller vad du tycker om honom.

[KosmosBill]
3

#35 Ryssland och Kina kommer nog inte att låta Nato härja på samma sätt som i Libyen.

#36 Romney är en miljardär som är backad av samma elit som Obama.

Skulle inte förvåna mig om han är släkt med de andra som Obama är släkt med Bush som i sin tur är släkt med drottning Elisabeth.

Han är inte ett dugg bättre än Obama.

[Olaf]
1

Pest eller Kolera.

Denna kommentar har tagits bort.
[stblues35]
1

#37 Menar nog att Ryssland också är med på ett hörn där.

Men vänta nu..Nato? Vart tog FN vägen där?

Och Romney är kristen och liberal vilket isåfall ökar på hemskheten.

Men sen måste jag kolla vart du fått det här ifrån..ja dels att Obama är massmördare och allt det andra??

Det där med beväpning av rebellstyrkor har USA gjort i alla år..det är inget som Obama har gjort först. Och skulle dom nu hoppa på Iran så skulle det inte göra något alls..det blir ju bara pannkaka att låta Iran ha kärnvapen med den ledningen dom har nu!

db-2
2

Eftersom mitt inlägg tydligen raderades utan ngn som helst motivering (kan inte se att det på ngt sätt bryter mot några regler) så ställer jag frågan igen,

Innebär det att både Bush och Obama tillhör reptilrasen?

[KosmosBill]
2

#40 Skurkorganisationen FN var så klart med på ett hörn.

Obamas handlingar har slutat med döden för massor av människor. Drones och annat. Hur svårt kan det vara ?

Har jag påstått att Obama var först med sponsring av rebellstyrkor ?

Jaså det gör ingenting om man bombar Irans kärnkraftverk.

En ny kärnkraftskatastrof….precis vad planeten behöver.

Men va bra,Stblues35 , då vet vi var du står i frågan.

Ingen borde ha kärnvapen.

Varför ska Israel, Pakistan och Indien, USA, EU och andra få ha kärnvapen , men inte Iran???

Man borde skrota allt som har med kärnkraft att göra !!!

#41 Skulle inte förvåna mig ett dugg.

blombuketten
2

#42"Skulle inte förvåna mig ett dugg."

Inte? Jag skulle bli oerhört förvånad om någon av dem du räknar upp (och andra du inte räknar upp) skulle tillhöra reptilsläktet.

En fråga. Vad ont har ödlorna gjort för att behöva jämföras med de du tycker illa om?

Magi-cat
4

Eftersom tråden avlägsnat sig från ämnet låser jag den.

Inlägget är låst för nya kommentarer