Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterintressantteorier
Läst 1859 ggr
Magi-cat
1

Nostradamus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De gamla förseglingarna bryts upp, sambanden blir mer uppenbara.

En intressant video om Nostradamus profetior och hans mindre kända målningar.

(Mer än en timme och trettio minuter lång. Har inte tittat själv.)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[mia-38]
1

Det ämnet är intressant. Skrattande
Orkar tyvärr inte titta på den ikväll. Men ska göra det senare i veckan.

Gahella
1

Den vill jag också kolla när jag orkar :) Tack katten <3 :)

yamher
0

intressant; men jag önskade man kunde läsa mer hans egna ord. Risken finns att alla översättningarna förstör det ursprungliga orden ;)

Alis volat propriis Oskyldig

Gahella
0

Personligen tyckte jag den var inriktade på en stor katastrof och ödeläggelse och mindre på en stor transformation.

Nu såg inte jag hela för jag tappade intresset så det kanske ändrade sig på slutet?

[Olaf]
2

Instämmer med #4 Jag har sett den där och jag måste erkänna att den kändes  fejkad. Som om man ville föra fram ett katastroftänkande med flit. Kände starkt obehag efter ett tag, trots att början kändes så spännande och lovande.

En annan sak jag la märke till var hur människor från tredje världen framställdes, budskapet var att vi var för många och för "dåliga" och varje gång detta budskap trummades fram så var det bilder på tex svarta män i afrika under något upplopp. Någon svart man sprang aggressivt fram mot kameran etc etc Inte en enda gång en bild på gubbarna i styrelserummen i fina kostymer för att representera det dåliga som sker i världen utan bara fattigt folk.

Det är så jag minns dokumentären. Den gav obehaglig eftersmak.

Trots detta vill jag ändå rekommendera den. Den är intressant ur studiesyfte. Hur man kan vinkla information genom bild, musik och urval.

En annan sak. De där bilderna som man hittat som Nostradamus skulle gjort. Jag undrade efter ett tag om de var autentiska. Fick en känsla av att de var gjorda i nutid. 

Det kunde ju var en intressant diskussion.

Är dom autentiska?

Gahella
0

Va bra att du såg den med dessa ögon Olaf! Jag såg det också en lät det gå…

Och vad jag har hört om Nostradamus är att allt han skrev var kodat. Så vem kan säga att deras avkodning är den rätta?

Magi-cat
0

asch då, verkar inget bra alltsåRynkar på näsan

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen