Underliga händelser
Hej, jag bor på Gotland och är medlem i IOGT NTO, lokalen där de håller till är en gammal kryrka, men numera kallas det för vita huset.
Jag har alltid haft en underlig grej, ibland känner jag på vissa ställen att det är något där.
Men åter tillbaka till lokalen.
På 4 ställen i den lokalen får jag alltid dem där underliga känslan, att jag inte är ensam där. Det är vid "källaren" där alla arkiv förvaras, en liten "korridor" med två toaletter på varsin sida, längst ner i ett rum och ett litet utrymme där man går in till ett annat rum.
Jag pratade med hon som är ansvarig för rörelsen. Hon är där hela dagarna och visst tusan märker hon också av att det är något där, exakt på de ställena jag berättade att jag känner av någonting.
Hon berättar även att det händer mycket underliga saker där också, som exempelvis om hon lägger en pärm på bordet och vet exakt att hon lämnar den där, sedan går hon hem och nästa dag när hon kommer dit (ingen annan har varit där) så är pärmen puts väck. Det har hänt så väldigt många gånger berättar hon, inte bara för henne, utan för många andra också. Även viktig data ut hennes dator har försvunnit, bara sådär. Klockor har ställts om. Saker försvinner och dyker upp framför dom lång tid efter. Lampor släcks och tänds. Men allra värst är det i "källaren" där alla viktiga arkiv förvaras och är bra organiserade, rätt som de är har någon ställt dem huller om buller så det tar flera dagar att organisera upp allt igen.
Så nu undrar jag, vad tusan kan det vara för nått där? Vissa perioder är lugnare än andra, men nu den här veckan har det varit hemskt rent ut sagt.
Vad kan man göra för att få bort det?
Hoppas att jag kan få några bra och kunniga svar om detta.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Du kan be programmet "Det Okända" att komma dit och kolla vad det är el någon annan spökutdrivare för det verkar som det finns andar i det huset :)

#0 Inne på övernaturligt i fokus dyker detta ämnde upp titt som tätt. Du kan fråga där eller läsa någon av de liknande trådar som finns där.
"Vad kan man göra för att få bort det?"
Mitt tips: Sätt upp en videokamera. Än så länge har ingen lyckats fånga ett sådant här spöke på film, så om det är andar som gör det (jag tvivlar) så är de mycket noga med att undvika just kameror - så då får ni vara ifred
.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism