Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketter: vetenskapuppfinningar
Läst 3950 ggr
Sara D
0

Stenbandsteorin & Platsminnen

En intressant teori när det gäller entitetkontinuitet (hemsökelser), är att man menar att vissa material kan absorbera en speciell typ av känsloladdade energier, vilka sedan kan upplevas av vissa personer. Speciellt kalksten och järnmalm menar en del vara absorberande av känsloladdade energier.

Det är rätt intressant om man även tänker på UFO-upplevelserna i Hessdalen i Norge (http://www.hessdalen.org/) och andra platser som tex Dalarna, som är rika på järnmalm.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stone_Tape

Magi-cat
1

Intressant tråd, Sara!

Fenomenen i Hessdalen hade vi en tråd om här: http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/4f979efad4ebea1327000228-ljusfenomenen-i-hessdalen-norge

Jag har också funderat på det där med vissa bergarter. I Wiltshire som är det verkliga favvo-tillhållet för sädescirklar är det kalksten som grund.

Där finns också Stonehenge, Avebury Circle, Silbury Hill för att nämna några kraftplatser. Något samband?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sara D
0

#1 Mycket möjligt att det finns ett samband där… det borde vi undersöka närmare Glad

Magi-cat
0

#2 Absolut! Glad

Fast - i Österlen, Skåne och Gotland är det i princip samma kalkstensgrund, men inga sädescirklar. Och inget Hessdalen. Stensättningar förvisso, gamla kraftplatser. Funderar på om det är något med ley-linjerna…

Har du någon uppfattning om granit? (Scallion pratar mycket om granit.)

Sara D
0

Eftersom att jag tror att entitetkontinuitet gäller både upplevelser av UFO (sädescirklar) och andar/väsen - och är relaterade, fortsätter jag med en länk om hemsökelser och geologi. Enligt den ser det ut som du kan ha rätt, att granit kan ha något med det att göra :)

http://www.assap.ac.uk/newsite/htmlfiles/Geology.html

Vem är Scallion?

bea28
0

#3 Inget Hessdalen på gotland, men ett marteboljus… ;)

Magi-cat
2

#5 tack för Marteboljuset, bea! Det har jag missat, var tvungen att googla på det. Cool Har du sett det själv?

#4 Sara, Gordon-Michael Scallion, har skrivit Anteckningar från kosmos m.fl. böcker. Han är elektronikingenjörern som plötsligt började få visioner, ESP-fenomen, auraseende och många fler utomsinnliga upplevelser. Mest känd för sina visioner om jordens framtida utseende efter klimatomvandling m.m.

Hans hus var beläget på granit.

Mycket intressant länk, tack!Glad

Sara D
0

#Aha! Tack! Då ska jag läsa om det :)

bea28
0

#6 Jag var där i maj tillsammans med några kompisar (varav en av dem har sett ljuset på riktigt). Vi var ganska överrens om att man kunde ana något ljusskimmer lite längre fram på vägen, men det var alldeles för ljust på himlen för att man skulle kunna se ordentligt. Man ser ljuset bäst på hösten och vintern, när det är helt kolsvart, eftersom att ljuset oftast är ganska svagt. Jag hade tänkt försöka åka dit någon gång i vinter igen och hoppas på det bästa! Dock tror jag nog att det bara är antänd sumpgas eller något liknande, men det är fortfarande ett häftigt fenomen.

Magi-cat
0

sjutton också! Jag var där i närheten för inte så länge sedan, och hade ingen aning om detta!

Klart det kan vara sumpgas, men fint ändå!Skrattande

bea28
0

Ja precis! Men man vet aldrig - det är ju faktiskt inte bevisat vad som orsakar ljuset :) Du får väl åka dit igen! Annars finns det en video på youtube, som vad jag vet är äkta. Sevärd om man inte har haft turen att se ljuset på riktigt!

sisela
0

#0 Vad är det med Dalarna? Har det varit mycket UFO-upplevelser där?