Avstängt klockalarm!
Efter 6 dagar hemma med förkylning så skulle jag gått till jobbet idag.
Är inte frisk än men tänkte iallafall visa min goda vilja.
VET att jag ställde klockan innan jag gick och lade mej.
Har sen drömt oroligt och konstigt fram till halv tre då min katt väckte med och höll på att busa. Som han aldrig brukar göra på natten.
Jag hade svårt för att somna igen pga hostan som körde igång.
Var på toan vid tre.
Kollade klockradion och alarmet var på.
Somnade runt fyra igen och vaknade halv nio!!!!
Då har nån stängt av larmet på klockan!!
Så tydligen så ville nån att jag skulle vara hemma en dag till med min förkylning.
Och katten hade haft skoj…saker låg nedrivna från skåp och en påse med pantbrukar låg utspritt.
Ville bara berätta…sen om det är övernaturligt eller ej är en annan femma.
Men vem stängde av mitt larm?

Eftersom du hade sovit dåligt kanske du var så trött när klockan ringde att du stängde av den utan att riktigt vakna? Hörde du när katten rev ut pantburkarna?
Saken är den att jag måste gå upp för att stänga av alarmet. Visst…jag var på toan..men jag vet att jag inte ens petade på klockan då.
Jag hörde när burkarna skramlade omkring…om det sen var katten eller inte vet jag inte. Men eftersom katten busade så antog jag att det var katten som rev ut dessa.

Kan buskatten ha kommit åt nån knapp på klockan?
Kisse lyckades med att komma in i mitt sovrum genom att öppna dörren på nåt sätt…annars får han inte vara i rummet när jag ska sova på natten.
Och han kan inte ha kommit åt klockan då den står på Tv:n.
Vilket sammanträffande!!!!!
igår kväll ställde jag klockan på 7. I morse när den ringde så tryckte jag på snooz som är på 10 min. Jag vaknade kvart i 8 och alarmet var fortarande igång. Hur skulle mobilen själv trycka på snooz varje gång fram till kvart i 8.
Detta är fööörsta gången för mig!
Man kan vara vaken ett par minuter mitt i natten utan att ha ett minne av det. Finns det ingen möjlighet att det var du som pillade på väckarklockan?
#6 Nej…jag pillade inte på den. När jag var uppe sista gången i natt så när jag låg i sängen så kollade jag så att alarmet var på. Och det var det.
#7 Men om du var uppe en kort stund, 1-3 minuter, finns en god chans att du inte kommer ihåg något. Har hänt mig flera gånger. En gång snoozade jag klockan i 2 timmar (med 6-minutersintervall) utan att ha ett minne av det.
Jag kommer ihåg…eftersom jag hostade mej i genom nån timme….så jag vet att jag inte pillat på klockan då jag vart klarvaken och inne på att jag skulle upp vid fem.
Min kan inte snooza.
Mig händer det också att jag stänger av klockan utan att minnas det.
Det tycks finnas ett samband att detta sker när jag går och lägger mig väldigt sent och därmed väcks när jag befinner mig i det djupare sömnspektrat.
Tro mej..jag har försökt att hitta en logisk förklaring till detta..men hittar ingen.
Jag vet att alarmet var på när jag vart uppe vid tre eftersom jag kollade när jag la mej i sängen igen. Alltså har inte jag stängt av den.
Härom dagen var faktiskt t.o.m. jag med om något som jag inte får till förklaringen på! 
Satt i vardagsrummet och läste. Så hörde jag ett ljud från köket, som om något föll. Katten låg på en av sina favoritplatser och såg oskyldig ut, så det var inte han. Ingen annan var i köket heller. Tänkte väl lite slött att jag får kolla sedan vad det var, och glömde bort det.
Sedan kom maken in i köket och frågade "varför ligger det en femöring på golvet"? Jag trodde han skojade förstås. Femöring?? Hur länge sedan var det man såg en sådan!!?? Jag gick in och tittade, och jodå, en kopparslant från 1942 hade legat på köksgolvet. .
Hur hade den plötsligt hamnat där? Inte vet jag. Ingen aning! Inte den blekaste!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Vad mysko Magi-cat.
Kan det har vart nån från 1942 hos dej?
Spännande..
Ett järtecken till dig, snarare än maken? Du noterar årtalet, 1942 var ett krigsår.
Jag tror dig, mia…..eftersom katten levde rövare också, så var det nog någon busig ande eller kanske tvärtom….nån som ville värna om dig och tyckte att det är bäst du stannar hemma och vila ut ordentligt.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

Själva fenomenet är ju inte ett dugg oförklarat. Det finns förklaringar, förklaringar som inte har ett dugg med övernaturliga saker att göra.
#16 Kan du vara så vänlig att delge din förklaring om du är så säker!
Värmland"

Sjuk, hosta, sover oroligt, oroliga drömmar -> knasiga upplevelser/händelser.
Inte ett dugg oförklarat.
Räcker inte! Man blir inte tokig av en vanlig förkylning.
Värmland"
Så för att jag vart sjuk och hostade så stängde jag av klockan eller?
Näää…det gjorde jag inte.
Efter att jag vart uppe på toan så kollade jag klockan om alarmet var på…när jag låg i sängen….somnade vid fyra och vaknade igen vid halv nio ungefär. Vet att jag inte vart uppe mer innan dess.
Precis mia!!
Värmland"

Varför drar du in termen tokig? Man behöver inte alls vara "tokig" (vad du nu menar med det?) för att göra och uppfatta saker i sömnen.
Att du säger dig vara säker på en viss sak betyder inte att det verkligen var så.
Har du varit med om någon situation där du varit helt säker på en sak när 3-4 andra sagt att det inte var på det sättet?
Varför tror … förlåt … är du så säker på att det du tror inträffade verkligen inträffade?
Jag menar; du vet väl att vi kan drömma en massa konstiga drömmar och att vi kan få för oss en hel del knasiga saker, särskilt i samband med när vi sover?
Ja Klass…jag vet att man kan få för sej en del lustiga saker när man är sjuk….tex att drömma konstigt.
Menar du att jag trodde alarmet var avstängt eller? Att jag bara fick för mej det?

Jag menar att ens minne och trovärdighet inte är på topp när man är trött eller sjuk.
Ärligt talat inte annars heller.
Kan så vara…
Jag har försökt att få en logisk förklaring till detta men inte hittat nån.
Och jag vet att alarmet var på när jag lade mej i sängen igen.
När jag vaknade vart det avstängt.
Katten har inte fixat det..inte heller min son.
Tror inte jag vart uppe i sömnen och gjort det heller.
Jag har aldrig gått i sömnen och inte ens gjort det när jag vart sjuk…
Så vad återstår…?
Du får glädjas åt sovmorgonen du fick 
En dag till att krya på dig på mao.

En logisk förklaring är att du inte minns allt korrekt (, kanske på grund av att du var förkyld, att du sov, eller annat).
#27 en fullt möjlig logisk förklaring utifrån en serie antaganden. Vi vet inte. Vi har möjlighet att spekulera. Det definitiva, helt sanningsenliga svaret kommer vi troligen inte fram till här, vi känner inte alla nödvändiga fakta. Men vi kan dela med oss till varandra av det vi upplever och det vi funderar över.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Mia-38 Jag själv är hopplös när det gäller väckarklockor. Jag kan till och med ha telefonväckning, upp och svara i telefon sen gå och lägga mig igen och somna om och inte ha något minne av det.
Jag tror att det är liknande mekanism som dom går i sömnen. Dom kan ju til och med gå upp och laga mat och äta och inte komma ihåg något av det sen. Hänger nog också ihop med att man är så van att man gör vissa saker på rutin så inte alltid att man måste vara helt vaken för att göra saker, det går bara rutin.
Kan nog också spela in vart i sömnens fas man befinner sig.
hej