Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettervetenskapuppfinningar
Läst 1319 ggr
Sara D
0

Döden existerar inte?

Intressant läsning att fundera över :)

Vad tror ni om hans teorier?

http://www.robertlanza.com/does-death-exist-new-theory-says-no-2/

Magi-cat
0

Tack för länken Sara, det låter intressant! Ska titta på den senare!Glad

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Astell
1

Tack, den var intressant!…Jag tycker det är dags för de som gått vidare att visa sig nu när vi har förstått att det inte tar slut Glad

[mia-38]
0

Det jag fattade av engelskan var intressant..:-)

Solum_Luna
0

Ja, det var en väldigt intressant artikel! Ska nog läsa lite mer om biocentrism som han kallar det. :)

Och med tanke på hans tidigare prestationer så skulle det inte förvåna mig om han har rätt. :)

Maikailoa
0

Fast, jag tycker att det verkar en aning förvirrat.

För det första brister man allt som oftast i begreppsdefinitionen. Jag definierar döden som när den fysiska varelsen upphört leva. Det är alltså den fysiska varelsen som lever, ett tag, och sedan upphör att leva, då är den död.

Anden står utanför begreppen liv och död.

Med denna definitionen existerar döden.

Solum_Luna
0

Han definierar förmodligen döden som att livet tar slut, och då även det andliga livet. Eller som han skriver i artikeln, våra 20 watt. :)

Han ser ju förmodligen allt ur ett vetenskapligt perspektiv, och inte ett andligt, där det vi kallar själen bara är energi och därför bygger sin teori på detta.

Nu vet jag ju inte alls hur han tänker, eller hur han definierar, men det är bara vad jag tror. Och sedan är jag även inne lite på att artikeln är riktad till dem som inte redan från början har sin egen teori om vad som sker, utan till dem som tror sig veta att allt tar slut (punkt slut).