Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettmysko-grejer
Läst 1285 ggr
Charlott_
0

Hjäp? :O

Nu vill jag mest skriva av mig, men vill ändå ha svar på detta! :O'

Jag och min mamma bor i en gammal skola som har gjort om till 5 fint lägenheter. Vi har 2 våningar, Där nere så var klassrummen och uppe där jag har mitt rum sov lärarna förr.

Efter några månader efter vi hade flyttat dit så hände det något. Det var en hel vanlig kväll. Katten är alltid ute om nätterna vilket han vill. Och hunden sover nere hos mamma. Under nattan vaknade jag av att någon ramlade ner i mitt rum. Jag tände och såg absolut ingenting på golvet. Och ljudet kom verkligen ifrån mitt rum.

Efter detta så hade grannen också vart med om något. Dom hade suttit och kollat på tv och han hör hur något sprinsprang upp och ner i deras trapp precis vid vardagsrummet. Även känt vind pust i nacken.

Igår morse satt jag i min soffa för att ta på mig då jag i ögenvrån såg en stor skugga precis över min trapp. Jag tänkte inte så mycket på det.

Imorse så snoozde jag 1 gång, och något hade snoozat vidare för mig för alamret var fortfarande på och min snooz är bara på 10 min, så jag försov mig :(

Snälla hjälp. Vad ska jag göra?

Tack på förhand!

Magi-cat
1

Hej Charlott!

Fler som haft problem med klockalarm och snoozande tydligen!Glad (Mias tråd) Inte roligt att försova sig!

Det finns säkert mycket platsminnen i en gammal skola som er, minnen "i väggarna" efter mycket spring i trappor under årens lopp. Helt naturligt egentligen. Du verkar vara känslig för att uppsnappa sådant.

Det är ingenting du behöver vara rädd för, konstatera bara faktum, att nu hördes det där, eller det där. Eller säg högt ut i luften att "jag har hört, nu får ni lugna er" eller något sådant. Ju lugnare man är själv, desto lugnare blir det andra.

Om du vill ha mer hjälp så finns det en bra tråd inne på Övernaturligt, en "Hjälp"-tråd.

Och kanske skaffa ett extra klockalarm!?Cool

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen