Lysande båge på natthimlen!
I vintras låg jag en natt och tittade på TV, när jag såg att en snöstorm drog igång. Jag steg upp ur soffan och ställde mig vid fönstren för att titta på snöandet en stund. Jag bor högt och såg att snön verkligen virvlade över stan.
Gick efter ett tag och lade mig i soffan igen men efter en stund tyckte jag att det var nåt som liksom lyste till, ungefär som att en åskblixt hade lyst upp himlen, i ett av fönstren och jag gick upp för att kolla i fönstren igen. Då ser jag i öster, en bred, vitgul, lysande båge, som lyser upp himlen runt omkring!!! Jag blev så förbluffad så jag stod nog i minst en kvart och stirrade på den där "självlysande" bågen, sen började den att sakta, sakta tona bort.
Den hade inte regnbågarnas färger alls, utan var just "självlysande", plus att den lyste upp natthimlen vitt och brett omkring sig. Alltså, jag vet att man kan se regnbågar på natten om månen "lyser" på vattendroppar och har sett bilder på det. Jag har med egna ögon sett nattlysande Moln, halos, Norrsken, olika UFO-s och senast i förra veckan såg jag två stycken såna där rosa pelare som gick rakt upp mot himlen, vid 19-tiden. Det här såg jag omkring kl. 02 på natten.
Jag har inte kunnat få nån förklaring till vad jag såg. Naturfenomen? Project Blue Beem som showade? Nån som vet???
Lilla Stjärna, häftigt med den där lysande bågen! Ingen aning om vad det kan vara. Hade den något samband med snöstormen? Var det kanske någon typ av blixt?
En gång såg jag en ljuspelare som sträckte sig högt upp mot den nattliga skyn. Jättespännande! Förklaringen var inte lika spännande: reklam! Den där ljuspelaren pekade rakt emot något nybygge, vaddetnuvar……
En annan gång var det någon som provade discogrejer…..
Har du hört någon annan som sett samma ljusbåge som du? Ibland brukar det rent av stå i tidningen om många sett ett fenomen.
Vad är Project Blue Beem?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1 Magi-cat, nej, det var ingen blixt för den var oförändrad till både form och stod kvar på samma ställe i minst 10 minuter! Till formen liknade den en regnbåge, fast var mycket tjockare. Däremot ljusskenet som jag såg från soffan lyste sekundsnabbt upp himlen men såg ut att komma från norr, det kunde mycket väl varit en åskblixt!
Liknade inte alls laserstrålar som jag sett från fest / reklamställen heller.
Nej, har inte hört eller läst om nån annan som sett nåt sånt. Det var bara jag som var vaken här hemma och kameran var tyvärr trasig!
Project Blue Beem, exempel:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=MJjOEgbXlKE&feature=endscreen
Det är en Konspirationsteori
som jag "själv-forskar" lite på ibland! :
Synd att du inte hade kameran till hands! (Som man alltid brukar tänka när man missar något intressant :-))
Hoppas någon annan har någon bra idé eller har sett något liknande!
Tack för länken om Blue Beem! Låter intressant! 
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Intressant med sådan här berättelser 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det här med Blue Beam är en tankeställare.
Man kan jämföra med en del observationer, som t.ex. 2007-04-23 Guernsey och vad kapten Ray Bowyer såg.
Det finns tecken på att detta 1,6 km stora UFO var ett hologram.