Konstigt ljus och ljud
I måndagskväll blev det lite oväder. Bara regn inge åska.
När det slutat regna så blev allt så himla gul/grönt. Sonen reagerade på detta med.
En vän i Kalmar hade sett konstiga Moln och konstiga ljud…Precis som ett tåg som saktar in, sa han.
Vi har tagit upp detta innan med konstiga ljud…men nu var det även konstiga Moln med.
Ska se om jag kan hitta just den bilden han visade.
Fantastiskt vackra och dramatiska Moln!
Efter/under/innan ett åskväder så kan ljuset brytas på de mest märkliga sätt. Det beror på att dessa åskceller är så väldigt höga och innehåller mycket vatten. Då de belyser av solen, speciellt om solen ligger på ner- eller uppgång, så kan det bli olika färgspektra i luften.
Det behöver inte vara något konstigt.
Däremot så har man iakttagit färgade ljusfenomen på platser precis innan det blivit jordbävning. Detta ska bero på att gaser kommer upp ur jorden eftersom sprickan redan har bildats långt nere i jorden.
vilken häftig bild…konstigt detta med ljudet!
Jättefin bild! Molnen har jag sett, de kallas något som jag glömt för tillfället….
Ljud har vi pratat om förut…..ja vad det är för ljud folk hör, det har vi väl inte hört någon bra förklaring till….
Visserligen kan det vara mycket effekter innan ett åskväder och åskmullret kan höras långt…..
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag kom att tänka på den natt "allt blev så konstigt", folk mådde illa på tåget, och jag kunde inte sova och var lite olustig den kvällen, jag åkte faktiskt till jobbet och sov, det var som det "regnade nåt kemiskt" från himlen, och man mådde lite illa. Jag kände att folk betedde sig konstigt, eller inte reagerade på "ovädret" eller stämningen.
Efter detta har jag känt lukt av "curry" och "parfym" i luften, som man kan koppla ihop med olyckan i Ryssland, nånting säger mig om ett utsläpp eller olycka, jag får en sån bild typ… Har även hört uttalande om folk på gatan ( ungdom ) som -Mycket svavel i luften idag. Jag har även varit med om att hört lite ljud som konstiga arbetsfordon som jobbar om nätterna.
Ursäkta om OT, tyckte det var värt att ta upp och lite intressant om nån luskar fram ett svar. Att molnen är gröna vet jag inte om jag sett, men märkligt röda , då och då har jag sett.
Sammanfattning: Har sett en del konstiga Moln, mest röda, och lite ljud, mest arbetsmaskiner på marken då…och enstaka "surr", men det kan vara från E4 en bit ifrån, från bilar…
Hoppas fler tar kort på fenomenen, det är onekligen intressant på ett sätt.
Mvh
C
#5 intressant berättelse!
Minns du vilken natt det var när "allt blev så konstigt"?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Hej ! Jag borde tagit en bild på den kvällen/natten men vet inte om jag hade nån mobil då, det var nån gång under 2000-2007, troligen senare delan av 2000-talet.
C