Inget "skräp"-DNA!
För mig har det alltid verkat idiotiskt och närmast töntigt när man kallat större delen av arvsmassan för "skräp"-DNA. Hur skulle Moder Natur göra sig besväret att utrusta de mest intrikata delarna av cellen med något som är skräp?
Glädjande nog börjar forskningen komma i fatt. 
ur nedanstående artikel, min kursiv:
"Forskarna i projektet har kartlagt alla delar som reglerar det genetiska systemet genom komplexa signaler, exempelvis när dna översätts till systermolekylen RNA. Resultatet visar att 80 procent av allt det som kallats skräp är med och styr de proteinkodande generna och således har avgörande funktioner.
Studien kan komma att innebära att själva genbegreppet måste omdefinieras, eftersom det är uppenbart att de proteinkodande generna inte bygger upp en kropp på egen hand."
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article15394956.ab
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
En lite mer informativ länk, in english dock:
Skrattade gott när jag hörde det här idag ;D
När får vi höra att det inte finns något skräp överhuvudtaget där? Att det som kallas skräp är mer en indikator på att de inte vet vad det är? 
#2 vartefter tiden går så trillar polletterna ner, en efter en…. 
Tror att det kommer bli ett regn av poletter som ska trilla ner på många fronter innan vi kan säga att vi vet, tror jag….;
Får mig osökt att tänka på hur länge man ansåg att blindtarmen var onyttig och vid varje ingrepp man gjorde så trädde man in den i själva tarmen så att den förstördes och försvann! För inte så länge sedan upptäckte man att den skapade goda tarmbakterier!
Tack för den infon lizaohman, hade inte en aning om det :O