Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterintressantteorier
Läst 1831 ggr
Magi-cat
0

Georgia guide-stones

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

USA:s mest mysko stenar. Vad är det för ett meddelande på dem?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

• Redigerat 2022-07-08 12:01 av Magi-cat
Joppo
1

Får jag ställa en personlig fråga till dig Katten? Tror du själv att vi styrs av en ond "elit" som bland annat till döda dryga 90 % av Jordens befolkning? Jag har inte fått nåt riktigt grepp om vad du har för åsikt i just den frågan.

[sökerskan]
1

ahhh dessa stenar som skapat huvudbry för så många…där kan man läsa att vi ska hålla en proper avel/barnafödande..inte "vara en cancer på jorden" och hålla oss på en nivå i mängd som är passande minus cirka 90 procent alltså.

#1 måste man alltid tro ditt eller datt kan man inte bara vara intresserad? ibland tror jag vi människor är så snabba med att "ta ställning" för att vi inte står ut med gåtor och ovissheter det innebär en psykologisk spänning som egentligen är kreativ….

dessa stenar är onekligen skumma… anonyma upphovsmän/kvinnor dessutom.

Magi-cat
0

#1 nej. (Tack för att du frågar Gladdet får mig att tänka efter, från här till där och back again, och det är alltid bra…)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

• Redigerat 2022-07-08 12:02 av Magi-cat
Joppo
1

#2 Nej, det behöver man såklart inte. Jag har dock undrat över just Kattens ställning i frågan och kom att tänka på den när stenarna kom på tal. Det hänvisas ju till dem väldigt ofta i Illuminatisammanhang.

#3 Spekulera på du. Men skönt att höra att du för närvarande inte tror på det iaf Flört

<------------------------------------------------------------------->

För övrigt kan jag väl till viss del hålla med om vad som står på stenarna. Jag brukar emellanåt bekymra mig över att vi människor blivit väldigt många och inte behandlar vår planet på ett bra sätt.

Jag undrar förresten varifrån siffran en halv miljard kommer ifrån? Jag tror jag läst om den även i "officiella" sammanhang, om ni förstår vad jag menar. Det kanske är någon forskare som gjort någon slags uträkning för att få fram en hållbar siffra i "kampen" människan vs. Jorden?

[GunillaArt]
2

Ja detta monument som jag tror blivit väldigt misstolkat.

Jag tror inte att den person eller de som reste detta monument tillhörde någon sammansvärjning eller organisation.

Jag ser heller inget konstigt i dessa meddelanden.

Att vi är överbefolkade och att jorden inte kan föda oss längre, det är väl ingen hemlighet. Vi är över sju milliarder personer på planeten. Vi behöver yta för naturens bevarande, vi behöver yta för våra grödor, vi behöver yta för bostäder etc, och med nuvarande takt där vi håller på att utarma planeten

borde inte dessa meddelanden finnas överallt?

Vi av arten homo sapiens har någon gång i historien sett oss som härskare över denna planet. Då måste vi också vara rädda om denna vackra blå juvel som ligger exakt på rätt avstånd från solen för att liv skulle kunna uppstå.

500.000 personer, ja det kanske vore ett bra antal för att kunna behålla och bevara planeten jordens resurser.