Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketthimlafenomen
Läst 1815 ggr
Solum_Luna
0

Vad var ljusskenet?

För någon kväll sedan satt jag och en vän till mig på min altan. Vi tittade båda upp mot himlen för vi pratade om olika stjärnkonstellationer. Då såg vi något som såg exakt likadant ut som polstjärnan. Samma sken, samma storlek. Ja, helt enkelt en "tvilling", men skillnaden var att detta skenet rörde på sig. Det gick alldeles för snabbt för att vara ett flygplan (ihållande ljussken, inga blinkningar heller) men alldeles för långsamt för att vara ett stjärnfall. Vi såg det i ungefär tio sekunder innan ljuset blev svagare och svagare och till slut försvann helt.

Någon som vet vad det kan ha varit? En satellit kanske? Har aldrig sett något sådant förut. Trodde först det var en stjärna, men när vi såg att den rörde sig så tvivlar jag på det. Hoppas någon kan hjälpa. :)

Astell
0

Detta är vanligt, har sett det massor av gånger..gissar att det kan vara antingen satelliter eller ufo:s. Jag tror det ufo:s när "stjärnan" stått stilla och sen rör sig..ibland har det kommit ett starkt blixtsnabbt sken från dem :)

[GunillaArt]
0

Det där låter som att ni sett en satellit.

Magi-cat
0

Ja det är härligt att titta upp på stjärnhimlen, fantisera om vad som finns där eller bara njuta! :-)

Tror också det var en satellit ni såg. Det finns massor av man-made satelliter som tittar på oss. De brukar röra sig just som du beskriver och "försvinner" just på det sättet närmare horisonten.

Något UFO har jag aldrig sett vad jag vet……Glad Det vore (nog) kul.

Glöm inte att titta efter Perseiderna nu de närmaste dagarna!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[GunillaArt]
0

Jag sitter ofta och tittar på stjärnhimlen om kvällen. Ibland har man tur och får se vackra stjärnfall. Och snart får vi hålla korpgluggarna öppna!

Solum_Luna
0

Misstänkte satellit och det verkar det ju ha varit. :) Konstigt att man inte sett det tidigare! haha. Såg något fint igårkväll också. Måste varit något som kom in i atmosfären för såg ut som ett stjärnfall fast ungefär 3-4 ggr så stort. Såg ut som en blå droppe som kom och försvann. :) Början av Perseiderna kanske?

Magi-cat
0

ha, vad kul! Kanske en liten föraning om Perseiderna! Själv har jag inte sett något ännu!

Hoppas du fortsätter studera stjärnhimlen! Rapportera till oss Flört

Solum_Luna
0

Varit ute och spanat nu ikväll och lyckades se tre stjärnfall i alla fall. Men sen började man frysa lite väl men ska spana i fönstret. Har ni andra sett nått? :)

[GunillaArt]
0

En litet streck och någonting annat som jag såg i ögonvrån.

jag spanar från balkongen

Solum_Luna
0

Nu har man sett några fler i alla fall. :) väldigt vackert! Hoppas ni andra sett något.

Magi-cat
0

kul att ni såg några!

Här var det mulet!!!

Solum_Luna
0

Vad tråkigt! Det var lite växlande molnighet här som tur väl var.