Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketter: tävlingarlekar
Läst 3206 ggr
Magi-cat
3

Övning: psykisk "geo-caching"!

Kom på en strålande idé! (Tycker jag själv, får väl se om den landar eller…)Skrattande

Geocaching med GPSär en sysselsättning som blivit väldigt populär världen över, även i Sverige. Det är ungefär som en skattjakt för vuxna i varierande svårighetsgrad. Man går in på en hemsida (www.geocaching.se) och tittar efter vilka "skatter" som finns i närheten av var man är, letar reda på GPS-koordinaterna , hittar skatten och skriver i loggen.

"Psykisk" geocaching:

Nu tänkte jag så här: Med PSI-spår och Intuition behöver vi ingen GPS! Den är inbyggd! Cool

Eftersom det inte är lämpligt att man snokar och försöker "se" var folk bor kan vi öva så här: Många är ute och reser så här års. När man är på ett ställe gömmer man en psisymbol: en cirkel, triangel eller fyrkant. Sedan gör man en notis här med datum och klockslag så får de som vill försöka hitta psispåret. Med pendel/pekare eller Intuition. Varför dessa symboler? Förslagsvis, eftersom det är någorlunda gemensamma och välkända egrepp.

vilken symbol har man gömt?

var har man gömt den?

edit: Då gör vi så här: Jag gömmer "cachen" i form av någon av symbolerna cirkel, triangel, fyrkant, någonstans i Sverige på lördag den 9:e mellan kl 15 och 16.

Så snart jag kan, om minnet och tekniken är med mig,  skriver jag i tråden att jag gömt.

Efter det kan man börja publicera  sina resultat i tråden. Läs inte andras förrän ni har ett eget resultat.

På söndag f.m. redovisar jag "rätt" svar.

Lycka till!!

Hoppas ni tycker detta verkar kul……man ska ha roligt, det underlättar…..det är ingen tävling, bara roligt….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maikailoa
0

Jag tror jag förstår.

Men är det inte så att om man skriver svaret här så kommer svaren att påverka varandra?

Michael C
0

Superkul! Jag är definivt med!

Maikailoa, sant, antingen får deltagarna enas om när man kan börja redovisa sina svar eller så ska svaren gå med PM till den som lagt ut "gömmet" och efter en "lagom" tid så redovisar gömmaren resultatet?

Vad tycker du, Magi-cat? PM-metoden kräver en viss arbetsinsats av gömmaren vilket kan göra att det är mindre intressant att vara gömmare. Öppen redovisning i "realtid" kan påverka andra sökare. Kan man be alla hålla tyst om sitt resultat tills söndagen, då det är fritt fram att skriva och gömmaren berättar var gömmet är någonstans?

Maikailoa
0

Sökaren kan skriva in sitt svar i anteckningsboken, ctrl+shift+A.

Fjäril
0

Det låter väl alla tiders Skrattande

Jag tror jag hängde med och följer tråden!

Sajtvärd på Övernaturligt

Magi-cat
0

jaa vad kul!!Skrattande

Fjäril
0

Jag tror inte att det blir något problem. Vill man kika på vad andra skrivit så är det upp till var och en, men samtidigt så är det en övning och då är det nog roligare att följa sin egen känsla (så tänker jag) Glad

Menar du att man "känner" in vad andra har skrivit så får man helt "enkelt" lägga en "vägg" innan man ger sig in i tråden (för att inte påverkas) - det fungerar bra (för mig i allafall)

Men avgör ni, jag hänger på hur det än ska gå till!

Magi-cat
0

Bra synpunkter!Skrattande

Maikailoa
0

Nu har jag gjort ett svar som ligger i mitt anteckningsblock.

Fjäril
0

Katten, ska man svara redan nu på vart du kommer gömma den till helgen, inte när du har gjort det? Tungan ute

Jag hänger inte med alls Cool

Fjäril
0

Maikailoa, bra den där anteckningsfunktionen!

Maikailoa
0

Jag gjorde innan. Sån är jag. Skrattande

Fjäril
0

Ja jag har också fått ett ställe på känn, jag menade bara om Katten var såå klurig så vi skulle känna redan nu Tungan ute

(om jag fattat helt fel, för det är faktiskt en fråga i #0, så det kan vara så)

Jag har mitt svar…..Cool

Michael C
0

Jag funderade också på det, min ursprungstanke var att försöka hitta målet när det är på plats, meeen, det beror på vad klocktid är och inte är. Om jag ska vara konsekvent med min tro/teori så är målet redan på plats och har alltid varit det, det är bara en fråga om att välja situation, inte tidpunkt. Så jag vet inte hur jag ska göra längre jag heller Glad Jag tycker dock att det är inom ramen för leken att kolla i förväg, en extra krydda och det gör leken än mer intressant om en sökning i förväg är rättvisande för någon. Inte minst för den som gömmer, tänk om det inte blir där det var planerat från början? Tänk om så många ser en annan plats än den gömmaren tror att "verkligheten" kantrar och föremålet faktiskt byter situation? Klart komplicerat men också en tänkbar konsekvens, om den linjära tiden faktiskt bara är en illusion.

Fjäril
0

#13 Michael C, Du är alldeles för underbart rolig i dina tankar och förklaringar ;) Om vi känner av en plats innan datumet (alla känner samma sak) så kanske det påverkar vart Katten gömmer föremålet, det hade varit lite häftigt - fast å andra sidan så kan man inte ta reda på det i efterhand. Hmm. Jag har en plats i huvudet, antecknar det så länge :)

Magi-cat
0

jag hade tänkt mig när man placerat skatten.

Men det blir spännande, ännu mer spännande om man gör som ni säger. Jag har ju redan bestämt platsen jag ska gömma på….och själva målet är bestämt sedan länge.Skrattande

Tänk om, rys, verkligheten kantrar?

gudars vad det här är kul!!!

Michael C
1

Använd broddar ifall marken börjar gunga när du är vid målet!

Magi-cat
0

GAAAH! :-:-)

Magi-cat
1

Då gör vi så här: Jag gömmer "cachen" i form av någon av symbolerna cirkel, triangel, fyrkant, någonstans i Sverige på lördag den 9:e mellan kl 15 och 16.

Så snart jag kan, om minnet och tekniken är med mig,  (och marken är stabil) skriver jag i tråden att jag gömt.

Efter det kan man börja publicera sina resultat i tråden. Läs inte andras förrän ni har ett eget resultat.

På söndag f.m. redovisar jag "rätt" svar.

Joppo
0

Spännande :)

Ni som har förmågan att känna in såna här saker, hur nära tror ni att ni kommer att hamna? Snackar vi typ 5 mil eller några kilometer? Vad skulle ni själva räkna som en träff?

Fjäril
3

Bra Katten!

Joppo,

Om Magi-cat gömmer en symbol i ett träd strax utanför Varberg (som exempel) så skulle jag känna mig nöjd om jag kände sten/skog, fick en bild av ett sår framför mig (var-berg) och något med V (el liknande i orten) Glad

Helst så vill jag pricka helt rätt Tungan ute

När man letar efter borttappade saker så handlar det om att lyssna på intuitionen - vad är det första som kommer upp?

Du frågar: Jag hittar inte min usb-kabel

Jag känner: En svart väska i ett ganska stort rum. Den kan också stå i en garderob.

Det behöver nödvändigtvis inte vara exakt där, men med lite hjälp på traven brukar man lösa mysteriet själv. (letaren alltså)

Magi-cat
0

#19 Ni som har förmågan att känna in såna här saker

Får jag föreslå att du gör ett försök själv, och inte fäster dig så mycket vid att ha förmåga eller inte? Bara på kul?Glad

Jag har inte tänkt så mycket på vad som är en bra träff. Men inom fem mils radie när man har ett helt land att välja på måste väl anses väldigt bra?!

Är det en väldigt specifik plats kanske man kan ringa in den ännu bättre, än bara allmänt landskap och ev andra kännetecken.

Michael kan du punkta lite kort  hur man går till väga för att söka psi-spår?

(Sedan kan man förstås använda vilken metod man vill)

Fjäril
0

Jag använder mig av mig själv, blir alltid "bäst" så Flört

Joppo
0

#21 Jag kan såklart försöka, men det skulle bara bli en ren gissning från mig sida. På grund av min bakgrund har jag väldigt svårt att liksom acceptera att jag skulle kunna ha en sån här förmåga.

Men eftersom det inte kräver nån direkt arbetsinsats, så kan jag såklart göra ett försök. Det vore onekligen roligt om jag "vann" Flört

Fjäril
0

Ja, det handlar "bara" om att delge det första som kommer till än - och som sagt, man får inte rätt alla gånger, men väl värt ett försök Glad

Magi-cat
0

#23 jaaaa!Glad

Michael C
2

Förslag till instruktion för att delta med slagruta/pekare:

Jag beskriver nu exakt hur jag gör. "Allt" funkar men det kan ju vara till hjälp att ha exakta instruktioner att följa. Sedan är det fritt fram att modifiera efter eget huvud.

Jag har två svetspinnar av stål avsedda för gassvetsning, 3 mm grova, i fullängd ur paketet = ca 75-80 cm. Jag har böjt som ett ca 80-85 graders handtag (90 graders böj går lika bra) ungefär 1/4-1/5 in på längden. Böj alltså till en pekare så ni får något att hålla i, ca 15-20 cm långt och en "pekdel" på ca 55-60 cm.

Försök få en radie på böjen om ca 2-3 cm så blir det bra. Jag satte trådarna i ett skruvstäd och böjde helt enkelt, så blev det rätt. Det går säkert lika bra över en bordskant eller över ett rör. Inga skarpa bockar bara. Då påverkar det lättrörligheten i handen.

Den som aldrig hållit i ett par pekare förr ska nu ta dem en i varje hand och gripa om hålldelen och lyfta armarna så "pekdelen" på båda pinnar pekar rakt fram. Vinkla handlederna så att pekarna/pekdelen är vågräta, möjligen aningens överhöjda men inte så att de övervinner friktionen i handen och svänger runt av tyngdkraften. Håll in armbågarna mot sidan av kroppen ordentligt, det ska vara kontakt med kroppen. Spreta inte med tummarna, håll dem mot siorna av pekfingrarna ungefär som i en knytnäve.

Bestäm dig för vad du ska göra nu. Tänk eller säg högt "nu ska vi se om det här funkar". Gå runt i rummen hemma där du bor. Gå sakta, som om du bar på ett överfullt glas vatten och inte vill spilla en droppe. titta på pekarna. Det är stor sannolikhet att man under en sådan vandring passerar ett jordstrålningsfält, alltså Hartmannlinje, Leylinje osv. Pinnarna kommer att korsas eller gå isär. Rör inte en fena, ändra inget, låt pinnarna röra sig som de önskar. Vänd dig sakta helt om och ta ett steg tillbaka där du kom ifrån. Pinnarna återgår till ursprungsposition. Häftigt! Nu vill man förstås kolla om man sover på en sån där linje de talar om. Kolla det då för all del. Flört

Nu ska det användas för psi-spårning. Välj ett objekt någonstans i bostaden, jackan i hallen t ex. Tänk/säg "var är min jacka", lyft pekarna, ställ dem i jämvikt, om det tog tid att hitta jämvikt så ställ frågan igen, titta på pekarna och nu vrider de sig och pekar exakt åt det håll jackan finns, rakt genom väggar och möbler.

Det var så konstigt så nu är det dags att utesluta magnetfält från hushållsel och liknande störningar från random-mätningen. Byt objekt att söka efter och bli säker på att det inte beror på något sådant. "Var är min bil/cykel" funkar bra.

Det är principen. Över längre avstånd där karta behövs så är det bra med en kompass som hjälpmedel. Ställ frågan efter det som söks, låt pekarna hitta riktningen, ge dem lite tid att bestämma sig ordentligt. Lägg ned pekarna exakt så som de pekade och ta ut kompasskursen.

Nu finns det två sätt att gå vidare. Det ena är att triangulera positionen till det sökta genom att åka iväg en bit, några mil kanske rakt 90 grader bort ifrån den första bäringen, så man får två riktningar att jobba med som skär varandra. Där är det, mitt i krysset!

Man kan också prova ett annat hokus pokus, nämligen pendel men den är enligt min erfarenhet lite mer lynning och "självständig". Men prova för all del. Tillverka en pendel, en halskedja och ett örhänge funkar, eller ett snöre och en mutter. Du ska tycka att den blev fin, annars blir den svår och lurig att jobba med.

Om man bara har en kompassbäring så kan man följa den som en linje genom kartan. Jag använder en vanlig bilatlas och hoppas att norr verkligen är norr på kartbladen. Sätt armbågen på bordet, håll pendelsnöret/kedjan/etc mellan tumme och pekfinger. Tänk eller säg högt "Pendel, hur ser 'ja' ut?" Fokusera på att hålla handen stilla och titta på pendeln. Om din hand rör sig "spontant" i små mikrorörelser och ryck så är det OK, hur skulle annars rörelsen komma till pendeln? Satsa på att hålla still bara så sköter sig resten själv. Nu visar pendeln hur "ja" ser ut. Det kan vara t ex medsols svängning eller gungning fram och åter, det varierar individuellt och kan "programmeras om" ifall man föredrar andra tecken. När du har ett tydligt besked, säg OK tack, nu kan du stanna. Du får medverka med en bromsande handrörelse om du vill men med lite vana behövs det inte göras "medvetet" längre. Därefter "pendel, hur ser 'nej' ut?" Nu får du en motsatt rörelse, t ex motsols varv eller åt sidorna. Tacka igen och stoppa rörelsen. Fråga hur pendeln kommer att bete sig då den befinner sig nära eller rakt över rätt kartposition. Iaktta och memorera rörelsemönstret. Tacka. (Jo, det är nödvändigt! "Något", kanske ditt undermedvetna, din vägledare eller Snurre Sprätt interagerar ju med ditt medvetna jag genom att påverka din hand på ett med pendeln avläsbart sätt!)

Du har kompassriktningen och du har värmt upp med pendeln. Dra ut en riktlinje från din hemort och rakt över hela Sverige så du får hållpunkter för var linjen passerar. Slå upp kartbladet och börja från din hemort. Håll pendeln över varje kartblad och fråga "är detta rätt kartblad" och avvakta ett tydligt ja eller nej. Ha inte bråttom, det är lätt att rusa förbi, lägg åtminstone en halv minut på varje blad för att vara helt säker. Till slut får du en indikation på rätt kartblad. Du har kompassens bäring, sök efter den linjen, sakta och noga, och vänta på indikeringen som skulle komma när du är vid rätt plats. OK, klart!

Pekarna är så exakta enligt min erfarenhet att jag tror jag skulle hitta ett par gamla strumpor i någons tvättkorg på 50 mils avstånd. Problemet på långa avstånd är snarare mätfel vid kompassavläsningen, 1 grad fel är mycket. Pendeln tycker jag är svårare och väldigt intuitivt lagd. Den verkar kunna svara med associationer lika gärna som att helt konsekvent peka på det man söker. Jämför med det Fjäril säger i #20. Den typen av resultat får jag av pendel vid kartsökning. Det kräver förmodligen mer fokus och mer träning att jobba med pendel. Pekare och slagruta är plug and play i jämförelse. Pekare/slagruta drar kraft från kroppen, man får snabbt huvudvärk efter en stunds meckande. Det får man inte av pendel som av det skälet rekommenderas om man tänker hålla på länge med något och det antyder att det "energisätts" på något annat sätt än vad pekare/slagruta gör.

Magi-cat
0

Stort tack för ditt engagemang! Jag tror du fick med allt!Skrattande

Det stämmer med mina erfarenheter också, att pekare är "lättare", men att man blir trött och får hv. Pendeln har jag aldrig kommit riktigt sams med, eller den är mer beroende av humör s.a.s.

Det ena är att triangulera positionen

Kan man triangulera över kartblad?

Skulle man kunna förenkla lite, t.ex. genom att ha en enkel karta över hela Sverige och få en ungefärlig del att söka vidare på sedan? Så man slipper söka på vartenda kartblad från norr till söder?

Michael C
1

"Fatta dig kort" tillhör det övernaturliga spektrat när det gäller mig. Skrattande

Nej, trianguleringen kräver att man gör två mätningar från två skilda fysiska platser så att man får två olika kompassriktningar. Där de skär varandra om man ritar upp dem på en karta, där är målet. T ex om jag är i Stockholm och får en riktning i nordväst. Sedan åker jag till Göteborg och får en riktning i nordost. Om jag ritar upp linjen från Stockholm och sedan linjen från Göteborg på en karta så kanske de korsas i Östersund. Svaret är alltså Östersund! Om jag fumlar vid kompassmätningen på ett så långt avstånd så kanske jag svarar Ånge! Om vi då är nöjda med Jämtland som svar så är det en träff. På 10 meters avstånd träffar pekaren exakt i centrum på det sökta objektet. Med en serie mätningar allteftersom man närmar sig målet kan man alltså hitta den där strumpan som alltid fattas i byrålådan fastän man startar mätningen ifrån typ Ånge.

Man måste förstås inte åka mellan Stockholm och Göteborg för att få ett användbart resultat men man vill ju få två klart åtskilda riktningar som ger en tydlig skärningspunkt som anger målet. Därför kan ett par mil åt sidan göra stor nytta över ett långt mätavstånd.

När jag söker med en kompassriktning bara och sedan pendel, så tar jag kompassriktningen över en kartbild som visar hela landet och tar reda på vilka orter som linjen skär igenom eller går i närheten av tills "land tar slut". Då vet jag platsens läge i en dimension, någonstans på ett rakt streck mellan platsen för mätningen och riksgränsen i samma riktning.

Med geografin i minne tar jag sedan kartblad för kartblad som berörs av linjen och frågar ja/nej. När jag får ja på ett blad så lokaliserar jag var linjen går ungefär med hänsyn till "hela Sverige-kartan" och de orter som ska finnas nära.Sedan söka över kartan på de delar som är aktuella. Ja, och förstås hoppas på att pendeln inte skojar till det och förväxlar Trosa med Byxelkrok.

Michael C
0

Jag har förresten för mig att Britterna letade ubåtar under kriget med den metoden, med hjälp av två sökare på stort avstånd ifrån varandra. De lade ihop kompasssbäringsuppgiften från de båda och fick ett kryss i sjökortet där ubåten fanns. Det var visst inte helt utan framgång. Det vore ett sätt att samarbeta om en triangulering så man slipper ge sig ut i ösregnet för att få "mätvärde 2".

Magi-cat
0

tack!Skrattande

Michael C
0

#27 triangulera över kartblad, varför inte förresten? Det ska jag prova Man kan ju börja med att mäta ifrån där man är och sedan säga "jag är i Tavastehus, var är det jag söker". Det skulle mycket väl kunna funka!!! Tjohoo!

Michael C
0

Ach du lieber Gott, det funkar faktiskt.

Magi-cat
0

#32 ingenting förvånar mig längre Oskyldig

Tjohooo!Skrattande

Magi-cat
0

Godmorgon!

Idag är dagen!Skrattande

Ha så trevligt!

Michael C
1

Det ska vi! Glad

Magi-cat
1

Klargömd

Magi-cat
0

glöm inte lägga ut era förslag….Skrattande

Fjäril
0

God kväll, Hmm får jag börja med att säga - men jag ska försöka beskriva de delar som jag har fått till mig :) När du startade tråden och skrev om symbolen/övningen så fick jag bilder av en vit kudde med spets runtom, kan vara en smal säng med ett litet sängbord till vänster med ett par glasögon, en bok (lite halvöppen) och att man ibland lägger något under kudden. Jag fick också en karta framför mig med fokus på mitten av landet, kan vara Västerås men jag är inte säker - tycker det känns kallt, så det kan vara högre upp. Norrland säger något också. Jag fick se en liten bro vid ett vatten, några vackra stenar och ett par stövlar. Blommor, svampar och skogspromenader. En liten stad, med småaffärer, mysiga gator. Ett staket. Detta innebär att jag inte vet om "gömd" innebär under kudden eller i skogen, kring en bro, vid vatten, under en sten - i ett träd - eller i den lilla staden :)

Maikailoa
0

Så här tänkte jag:

Ett vitt föremål, med band som sveper runt

ristade symboler, tecken

en traktor kör förbi

två (tecknade) figurer med vattenkammat svart hår

utomhus

vid en vägskylt

triangel är symbolen

väg till vänster, smal träddunge rakt fram, åker till höger och eventuellt till vänster på andra sidan vägen, skylten pekar åt vänster

en slät naturvit yta, toligtvis plast, och en svart rulle däremellan.
-2012-06-06 21:45---

Fjäril
0

Spännande Maikailoa! Det var svårt och klurigt idag tycker jag :)

Maikailoa
0

Intressant att vi börjar våra framställningar nästan identiskt.

Michael C
0

Urrk, det var väldigt spretigt och jag får inget solklart utslag. Pekarna börjar visa runt mellan mina verkliga och fiktiva utgångspunkter efter ett tag, svar ingår i svar så att säga. Jag har bestämt mig för att säga Charlottenberg och triangel.

Joppo
0

Mitt svar: Jag tror det ligger en triangel någonstans runt sjön Roxen utanför Linköping.

Michael C
0

#43, vad kul att du var med!!!

Magi-cat
0

Tack ALLA för att ni försöker!! Ingen har träffat rätt, men……

Jag väntar till kl 9 med att lägga ut svaret….

Magi-cat
0

Nu ska jag lägga in de "rätta" svaren. Det var väldigt intressant att läsa era svar och jag vill verkligen tacka er som var med! Lite tråkigt bara att inte fler ville/vågade försöka……

Ser att samtliga gissade att symbolen, "cachen" var en triangel! Lite kul att alla trodde det? Hur kom ni fram till det?

Rätt svar: cirkel

edit: jag gömde den under ett träd

Det är inte så mycket jag känner igen av era beskrivningar och vet inte vad  det är för vitt eller band som både Maikaloa och Fjäril sett. I alla fall är det inte de mest framträdande sakerna som ajg uppfattar det.

En av er träffade nära i avstånd, har inte mätt, men kanske inom 5 mils radie från där jag gömde, vilket vi ansåg var en bra träff!

vänta lite, det kommer mer…..

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
0

det här var vad jag gjorde:

klappade vargar, blev pussad och slaskad i ansiktet av vargar, nappad i byxbenet, hårdhänt mosad, gosad och utvald till vargpälskliare!

Kort sagt, dagen tillbringades i Kolmårdens djurpark! Helt underbart!

Dagen avslutades med vargkontakten vilket var en extraordinär upplevelse. Så vilda, men ändå att man kan, får, komma nära dem. Bra guidning också, där man får lära sig massor om vargarnas kroppsspråk, vargar i det vilda, hur man bemöter vargar osv.

Underbar dag, underbara fina djur….nu blir det ännu svårare att läsa om varghat och vargjaktGråter

Magi-cat
0

Och med det kan vi konstatera att närmast i avstånd kom: Joppo!

Jättekul! Skrattande

Hur bar du dig åt, Joppo?Glad

Fjäril
0

Kul Joppo! Grattis! Ja jag vet inte vad jag har fått in. Kanske andra dagar i ditt liv, vem vet :) Mysigt med Kolmården! Tack för övningen!

Magi-cat
0

#50 Huvudsaken man har kul!Skrattande

Iofs gick jag lite i småaffärer också, det fanns sådana där. med mysigt "flum" som vindspel och grejer och även goa mjukisdjur och sådant…

Västerås var ju heller inte så långt ifrån geografiskt.

Och en sak glömde jag säga: gömde cachen under ett träd! Jag gjorde den av grässtrån, så man inte skulle skräpa ned i hägnet. Så visst var det skogspromenad i allra högsta grad. Även bro och vatten fanns med. Stenar har jag nog alltid i fickorna…;-)

(f.ö. att du ser en halvöppen bok i närheten av mig är helt rätt, det finns alltid sådana….Skrattande)

Fjäril
0

Då var det inte helt fel iallafall, blev nästan orolig för vart min Intuition hade tagit vägen ;)

Magi-cat
0

#52 nejdå det behöver du inte vara! Skrattande

Det VAR svårt!

Hoppas ni haft kul också, det har jag!Cool

Joppo
0

#49 Hehe Skrattande Kul att jag hamnade någorlunda rätt. Jag tror dock inte att det hamnade om någon övernaturlig förmågaFlört Jag läste av en slump ett inlägg för några veckor sedan om att du besökt en flyguppvisning i Linköping. Utifrån denna information så antog jag att du bodde någonstans i närheten av denna stad.

Jag gissade sedan att du skulle till ditt lantställe som ligger nånstans runt sjön Roxen. Detta var onekligen totalt fel, men slumpen gjorde att jag hamnade i närheten iaf Cool Häftigt med vargarna förresten. Såna skulle jag vilja träffa också.

Angående symbolen så stod valet mellan triangeln och cirkeln. Du känns verkligen inte som typen som gillar fyrkanter* så den gick fetbort. Jag tror jag påverkades av att du tror på en del konspirationsteorier och därför skulle ha valt triangeln. Jag associerar den till det där allseende ögat du vet. Sen kanske det spelade in lite att du är kvinna också.

*Hehe, törs jag gissa att alla skulle ha valt fyrkanten om jag lagt ut nånting?

Magi-cat
0

#54 haha, fyrkants-Joppo?!SkrattandeFlört

Näe, triangeln blir nog för spetsig för mig, med eldelementet……helheten, det runda, hela där allt innefattas och blir till ett, däremot….nej jag hade ingen uträkning med just cirkeln, den bara kändes självklarGlad

edit: smarta associationer förresten….(hade nog inte kommit på dem själv, men bra tänkt verkligen!)

Räkna inte bort slumpen heller, för vad är den?Flört

Fast - jag befarade nästan, att du råkat se just den kommentaren du nämner. Jag var så noga med, tyckte jag, att inte råka lägga ut några ledtrådar någonstans. men just denna - ja, den fanns ju där och du såg den…men, det är ju ingenting som säger att jag vare sig bor där eller tänkte göra någonting i närheten av denna stad, så logiska slutsatser kan spela en spratt också……liksom intuitionen kan göra det….Cool

Stort tack ändå för att du ville vara med och kul att du kom så nära!

Ja vargarna är väldigt häftiga, en oförglömlig upplevelse att ha en vargs huvud på axeln! Visste ni att de är kleptomaner också? Man fick hålla hårt i kameran, annars knyckte de den och det var liksom inte tal om att man skulle kunna ta den tillbaka, inte med fingrarna i behåll i alla fall. Man fick inte ha något löst på sig som gick att ta tag i, då försökte de knycka det, jackor, regnplagg, mössor, allt…. ja det var underbart….

Joppo
0

#55 Fast - jag befarade nästan, att du råkat se just den kommentaren du nämner. Jag var så noga med, tyckte jag, att inte råka lägga ut några ledtrådar någonstans. men just denna - ja, den fanns ju där och du såg den…men, det är ju ingenting som säger att jag vare sig bor där eller tänkte göra någonting i närheten av denna stad, så logiska slutsatser kan spela en spratt också……liksom intuitionen kan göra det…Jag tog en kalkylerad risk med antagandet att du bor i närheten av Linköping. Utifrån den bild jag har av dig, så har jag svårt att se att du skulle åka någon längre sträcka för att se en flyguppvisning. Det passar liksom inte in i min "CSI-profil" av dig Skrattande

Magi-cat
0

…det var som…

Å andra sidan stämmer inte alla "gärningsmannaprofiler" Skrattande

edit: jag säger varken bu eller bä, ifall vi gör fler psi-övningar

end OF discussion

vill ni läsa mer om psi-spår, se:

http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/4fa81e7988f472567f009693-psi-spar

eller Göte Anderssons bok: Psi-spåret. Jag köpte den på Parthenons förlag. Den finns att låna på något bibliotek också.

Mycket intressant!

[sökerskan]
1

Jag gissade rund!!! 

hehe skoja bara…jag är inge vidare på sånt här annat än om det kommer spontant. jag tycker det verkar supersvårt att gör det medvetet.

konstigt att Fjäril och Mailkaloia fick samma bilder? kan de fångat upp nåt annat? jag bara spekulerar…

Joppo använde sin logiska slutledningsförmåga och vann genom att ha sett något om nån flyguppvisning som Katten skrivit om tidigare (lite fuskigt gjort av dig Joppo det var ju inte det övningen gick ut på)

jag är mer impad av de andra som faktiskt försökte utan att fuska..som jag vet kräver sånt här träning…jag såg på TV i en serie om tävlande mediala i England…där skulle de spåra en gömd person ute på landet..en av kvinnorno gick rakt på personen hon var snabbare än hundarna. det var imponerande eftersom det var som att leta efter en nål i en höstack.

sen var det någon till som var i närheten medan andra gick helt fel…de stog på en plats sen fick de inte reda på vilket vädersträck så de kunde ju liksom lätt hamna helt fel…och personen var gömd långt ifrån var de startade.

husromhelst - kul övning - -och test ni gjort - skulle vara kul med fler försök.