Kroppens levande energimatrix
en några år gammal artikel, men med ett i högsta grad aktuellt innehåll: .
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/kropp-och-halsa/vara-kroppar-ar-levande-natverk_346430.svd
Cellbiologen James Oschman förklarar:
"– Alla celler står i kontakt med varandra och pratar med varandra. Kroppen är holografiskt organiserad så att alla delar kan kommunicera med varandra samtidigt.
Informationsöverföringen sker inte bara mekaniskt genom direktkontakt. Det finns också informationsöverföring utanför nervsystemet som sker genom elektromagnetiska impulser med olika frekvenser, förklarar han. Sinnesintryck sprids i kroppen längs med nervtrådarna till en specifik del av hjärnan men också simultant via levande nätverk till alla kroppens delar. "
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bruce Lipton, biolog och filosof, har skrivit en underbar bok som heter Tro, dogmer och biologi samt en som heter Spontaneous evolution. Snart kommer en ny, Honeymoon effect.
Här en liten video, The living matrix
det är så härligt med den här forskningen…
har man inte testat celler och sett att de kommunicerar med varandra fast de befinner sig på varsin sida av jordklotet?
lägger in det här också…jag är inte så insatt men tycker det verkar intressant med bl a Teslas forskning
"Vår kropp genererar ständigt skalärvågor. De uppstår när två elektromagnetiska (Hertz) vågor med samma frekvens är exakt utanför fasen, alltså tar ut varandra genom vara den exakta motsatsen till varandra då amplituderna subtrahera varandra. Felet som görs i den etablerade vetenskapen är att man utgår ifrån att vågen är borta. Energi kan dock aldrig försvinna, enbart omvandlas. I det här fallet försvinner den elektromagnetiska vågen inte utan bildar en skalärvåg. Man säger att skalärfältet har gått tillbaka till sin potential i vakuumnivån."
#2 javisst är det härligt med livgivande, framsynt och orädd forskning!
Jo jag har också läst om sådana försök. Tror att det var i Lynne McTaggart, Fältet. Det bekräftar även Benvenistes och hans föregångares forskning.
Tesla är också mycket intressant, en verklig föregångare som väl inte fick tillbörlig uppskattning av sin samtid, ett verkligt geni. (Även om säkert inte allt var bra).
Han fick sina idéer på intuitiv väg, via visioner. Han såg i detalj hur en apparat skulle byggas och hur den skulle fungera, redan innan den ens fanns på papper. Växelström, radio, turbiner och generatorer, radiostyrda grunkor…lite av det hans innovativa sinne gav upphov till…
Undrar hur hans experiment med fri energi skulle gått om han fått fortsätta?
Tack för urklippet, där finns mycket att bygga på i hälsoväg med interfererande vågor m.m…..vetenskapen måste bara hinna ifatt sig själv…
Finns en bok "Möte med naturen"..Michael J Roads fick uppleva genom möte med naturguden Pan hur bl a alla växtarter på hela jorden står i förbindelse med varandra..alltså besprutar men typ en björnbärsbuske så känner alla björnbärsbuskar av det på hela jorden…en fantastisk bok att läsa…
tack för tipset Astell! Ska fixa hem den boken…
Det låter mycket intressant….och hur skulle det egentligen kunna vara på annat sätt? Allt man gör mot andra gör man mot sig själv….
#4 tack för tips!
läste en gång om ett experiment…man hade ett rum fullt med krukväxter som hade utrustats med mätare..plötsligt låter man en man gå in i rummet ta en kruka och slänger den i golvet och stampar på växten! och lämnar rummet
senare släpper man in folk och inget syns på mätarna,,,men när mannen kliver in så drar de iväg i full karuta…växterna kände igen "mördaren".
#6 Tack för exemplet med det intressanta experimentet där man upptäckte effekten av en slump….
Man fortsatte också och fann att även växter man flyttat till ett annat rum kände av när den förhatlige mannen närmade sig kompisarna…..fast de inte hade någon kontakt alls med varandra….så småningom fann man även att avståndet inte hade någon betydelse…
Så mycket det är inom forskning, som finns, som beror på att man är öppen för upptäckter, även ovanliga och omstörtande, och att man vågar fortsätta och gå ut med det….(och förstås att det finns mätapparatur inom rätt område…..)
Egentligen skulle det ju inte vara nödvändigt forskning.
Det räcker med naturgudens visdom.
Men på något sätt, någon gång, ska dessa dualiteter förenas till en ny nivå. Även om det sitter hårt åt. Ser fram emot den dagen.
Citerar Bruce Lipton, när han talar om det hårdfjällade medicinska etablissemanget: (Det här är en favorit…)
"Det har tagit lång tid att komma hit, men den kvantbiologiska revolutionen är nära. I sinom tid kommer det mecicinska etablissemanget att släpas, sparkandes och skrikandes, med full kraft in i kvantrevolutionen"