Djurens vänskap....
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
edit: klippet är tyvärr borta/M-c/2020-09-17/
En helt underbar bli-glad-film om vänskapen mellan en orangutang och en hund….
Tänk - det var inte länge sedan det ansågs att djuren inte har känslor, ännu mindre intelligens…
Här kan man se orangutangen dela godsakerna med sin kompis hunden…..
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
- Redigerat 2020-09-17 08:02 av Magi-cat
Så gulligt.. Djuren e Bäst! 
Haha.. tack som /…/!!
/påminner i all vänlighet om att svärord inte är tillåtna/
Helt underbar film att se snacka om att vara riktiga själsfränder.Den här måste jag se om för gud så go den va 
javisst, så underbara de är, djuren.
Särskilt det där med att orangun delade käket med vovven. Det var inte heller länge sedan det presenterades som en stor nyhet att djur kan uppvisa altruistiskt, osjälviskt, beteende, t.o.m. om det går ut över dem själva. Att dela sin mat med kompisen måste ju vara den ultimata vänskapsbetygelsen..
- Redigerat 2020-09-17 08:00 av Magi-cat
Så härligt att se
Jag kan inte fatta hur dumma dom var förr eller hur dumma dom är som även nu inte tror på att djur har känslor. Det märks ju tydligt genom att bara göra korta observationer i djurvärlden
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#5 precis!
Läste en fullkomligt vidrig bok om historiens djurförsök en gång. En av de mest rabiata forskarna som inte drog sig för något och ansåg att djuren inte ens känner smärta (!) hade själv hund. En hund som han själv ansåg var väldigt klok och praktiskt taget kunde läsa hans tankar……när någon invände att han ju inte tror på att djuren har känslor eller intelligens tittade han tillrättavisande på denne och sade ungefär:
"Men MIN hund är annorlunda!"
Roligt, om det inte varit så tragiskt….
Ja, det är ju helt sjukt. Det märks ju hur tydligt som helst att djuren känner smärtor….alla har väl nån gång råkat att trampa på en katts eller en hunds svans, t.ex, och dom skriker ju till av smärta
Värmland"
Vet inte, hundar är avlade på mänsklig väg så de gillar hårdare tag.. Men har även sett folk skrika å slå hund, så det är inte kul alls.
Jo, dom är ju ínte så löjliga som människan är….dom slår sig och kanske skriker till, men dom går inte omkring och klagar efteråt som vi gör….
Värmland"
Hehe, näe, har du kanske rätt i. Vet inte, vad vi väntar på. Kanske de på andra sidan Jorden som hungrar, eller kriminella, och fattiga, utnyttjade, och så. Finns fler än vi ser. Lyft på mossan och se efter.
Hunden blev hjälte när den rusade in i en brinnande byggnad för att rädda en kattunge!
Micke och Molle i verkligheten!
Vänskapen mellan hund och räv har fått hundens husse att ta avstånd från pälsindustrin …
Hjärtevärmande!