Läskigt! Spöke..?
Min lärare (han tror ju på sånt här och brukar berätta saker för oss när nån lärare är försenad eller så) har berättat det här. Hans bror hade en jobbar kompis, och dom var tydligen mycket goda vänner.Men för tillfället bodde han väldigt långt bort och dom hade inte setts på någon vecka. Och nu låg våran lärares bror (låt oss kalla han Lasse) Och nu låg alltså Lasse och slöade på soffan.Och på en bänk hade han en skål där en massa foton låg. Och detta var rätt så sent. Då såg han dörren öppnas och något kom in. Han blev ju helt livrädd och låg som paralyserad kvar och stirrade. Och då såg han att en genomskinlig figur kom gåendes mot bänken där alla foton låg. Och figuren tog upp ett foto. Men då fick Lasse nog och sprang skrikandes in till rummet där hans flickvän satt och förklarade vad som hänt, och hon trodde ju såklart inte på han och sa att han hade drömt det. Så han gick in igen och då låg ett foto på soffan. Det var en bild av han och hans nära kompis. Nästa dag vid exakt samma tid dog hans nära kompis. Usch! Läskigt va? O.O
Oj! Ursäkta att det blev så ihoptryckt här xD Men jag hoppas ni fattar ändå!
Tycker att det verkar följa möstret av ett varsel, om en nära förestående bortgång. Inte något spöke utan en sorts syn.
#0 vilken cool lärare!
Och fin berättelse!
Instämmer med #1 om att det låter som ett varsel. Ibland när väldigt starka känslor är inblandade, kan man få sådana om förhållandena är gynnsamma. Det bidrog säkert också att den här personen låg och slappade, han var väl mer mottaglig då och kunde ta emot, uppfatta de här starka känslorna.
Det här är helt naturligt och vackert tycker jag, som ett farväl när man lämnar….inte läskigt…..(fast naturligtvis jobbigt ändå när någon dör)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#2 Ja, det låter troligt :) Aa han är lite cool xD