Varför fladdrar ljuset?
Nästan alltid när jag och min make tänder ljus, när vi sitter och fikar på kvällarna så börjar ljuslågan på ljuset att fladdra rätt mycket , för att sedan ett tag stanna upp liksom. Och efter ett tag så är det likadant, ljuslågan börjar fladdra alldeles förskräckligt.Har vi andrar, spöken här eller? Varför? gör ljuslågan så?
Om du vill utesluta naturliga orsaker dvs luftdrag, andetag etc så kan du testa att ställa nåt slags inslutet ljus bredvid de andra ljusen.
Så gör mina ljus också. Jag tror inte på spöken eftersom jag inte har träffat något. Jag studerade mina ljus och kom fram till att det berodde på att lågan blev för lång och böjd. När detta rättats till under brinnandet slutade det fladdra.
på detta ljus som vi tänder, det är ingen böjd låga på ljuset och det är inte långt. Vi har testat med att ställa ett annat ljus som också varit tänt på samma gång och det andra ljuset det har ej ljuslågan flattrat på. Joo jag tror och jag vet att det finns spöken i detta hus. Vi har fått det bekräftat och det har(och händer ännu) hänt än massa oförklarliga saker här i huset. Men jag undrade just om vi hade "påhälsning" av någon när ljuslågan fladdrar så där? jag har tänkt många gånger att jag skulle skriva här och fråga men det har alltid kommit något imellan. Förän nu, när ljuslågan tycks fladdra mer och mer.
Hej julklappen! Kanske du skulle publicera din fråga på Övernaturligt iFokus också? Där finns det fler som kanske kan svara dig och så finns det en bra "Hjälp-tråd" om vad man kan göra om man tror att man har påhälsning. En medium-lista finns också, om man skulle behöva mer hjälp.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen