Liv på Mars?
I många sci fi-böcker har det nästan varit som en regel att den röda planeten, Mars, har hyst intelligent liv.
Många tänkare och personer som forskat i Jordens mytologi talar om kontakter mellan jordiska och mars-innevånare.
Sci fi tenderar att besannas och de gamla myterna innehåller mycket glömd eller dold kunskap, så….
Här är en länk som talar om att NASA redan på -70-talet fann liv i bakterieform på Mars, men mörkade upptäckten. Om det stämmer är det rent horribelt.
http://newsvoice.se/2012/04/13/liv-hittades-pa-mars-1976-av-vikingsonden-enligt-forskargrupp/
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag har för mig att den officiella förklaringen gällande detta, var att bakterierna i själva verket färdats fram och tillbaka från Jorden. Dock är jag inte säker på om det gällde just denna händelse.
Varför skulle förresten NASA mörka att de funnit bakterier på Mars? Min fyrkantiga hjärna kan inte komma på någon bra anledning. Jag kanske inte kollat på tillräckligt med Sci-Fi-filmer
Jag hade gärna tagit del av planterna på "riktigt" Att få sväva runt och upptäcka nya intressanta saker.
En liten resa över dagen, bara så där 
Sajtvärd på Övernaturligt
#1 tack för att du åtminstone reagerar!
Tja, händelser och upptäckter har mörkats förr, eller stoppats långt ner i glömskans byrålådor när de inte stämmer med gängse uppfattningar, när man skulle behöva revidera paradigm, historieskrivning eller plattformar att stå på. Att kanske behöva skriva om Jordens och mänsklighetens historia är möjligen något som får den fyrkantiga marken att om inte rämna, så åtminstone gunga en aning.
Nåja, inte enbart för bakteriernas skull kanske….
Men se t.ex. den forntida tekniken, där finns många anakronismer.
Eller att man helt enkelt inte tror sina ögon. Det finns livsformer på många ställen där det inte "ska" finnas liv. Långt ner i det djupaste av hav eller i det innersta av kallaste is. Livet tycks vara obändigt, osannolikt livaktigt och ständigt förbluffande. T.ex att det finns icke-kol-baserat liv….men det är väl en annan historia…..
Och - man lär sig mycket av sci fi
#2 det lär vara möjligt med rymdresor för privatpersoner inom en snar framtid, fast du får väl punga ut med några mille förstås…..
Själv följer jag nog inte med, blir sjösjuk….
Haha. Ja jag får nöja mig med astralt så länge :)
Sajtvärd på Övernaturligt
#3 Jo, det har det väl, men jag tycker ändå det låter osannolikt att man skulle mörka detta fynd eftersom det vore så sensationellt och jag ser inte riktigt vad NASA skulle vinna på det.
Anyway, det verkar inte vara helt osannolikt att det kan finnas primitivt liv på Mars. Det vore ju jäkligt coolt om det gick att bekräfta det. Det kommer att landa en farkost på Mars i Augusti om allt går som planerat:
_"Mars Science Laboratory (MSL), a NASA probe launched in November 2011, contains instruments and experiments designed to look for past or present conditions relevant to biological activity. The MSL is scheduled to land on Mars at Gale Crater in August 2012 "