Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketter: ufoutomjordiskt-liv
Läst 8326 ggr
[mia-38]
0

Kontakt med UFO?

Har du någongång vart i kontakt med UFO? Eller sett ett UFO?

För ca 10 år sedan så såg min syster och jag något konstigt.
Vi var ute och körde på en lantväg. Kom upp till en lada.
Helt plötsligt kommer det upp en sak över ladugårdstaket som svävade.
Den hade 3 stora strålkastare där fram.
Den stod still över taket.

Jag blinkade med mina hellysen och syrran började skrika om att vi skulle sticka därifrån.

Vi gjorde så men jag körde dit igen när jag lämnat av henne hemma.
Såg då tyvärr inget.

Området är välkänt av oss då vi bodde i närheten och ofta gick där med hundarna.
Ladan har inga sånna lampor på taket.
Föremålet som var där lät inget och stod still i luften.

Vad kunde det vart?
Detta är en sak vi aldrig glömmer.

Kan tillägga att det ligger kraftledningar och en sjö länge ner på den vägen.

Ghosthunter
1

Härlig observation, mia……en riktigt bra måste jag sägaGlad

När jag bodde i Malmö så stod jag vid mitt köksfönster och rökte på 6:e våningen. Plötsligt så såg jag ett föremål, långt bort över ängarna, som steg rakt upp sakta. Den stannade en stund och sen så sköt den iväg i en helt otrolig hastighet snett emot mig och försvann över taket.

UFOt hade den typiska tefatsformen och den var silverfärgad och med rutor runt om på toppen och det lyste rött inifrån. Som närmast var den kanske 400 m ifrån mig!Glad

Två dagar senare kunde man läsa på text-tv om många UFO-observationer i Danmark och över England.

Du har så rätt, mia….man glömmer aldrig en sån upplevelse!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

allroundsky
0

Jag önskar man var snabb nog att fota sådant!

Själv satt jag på bussen med en av mina nära vänner hem från skolan, det var mörkt ute, när hon säger "men, vad är det där?" till någonting bakom oss. Ett triangelformat fordon, med runda lampor som gick triangelformat underifrån flög förbi ovanför oss.
Jag undrar om det finns något känt sådant triangelformat skepp med lampor under eller om det kunde ha varit någonting annorlunda?  

Det är onekligen intressant :D

Ghosthunter
0

Ja det finns såna triangelformade UFOn. Det är nog en av de vanligaste formerna faktiskt….många har sett triangelformade UFOn!!Glad

Intressant observation!!

Värmland"

[Mikkiz]
0

Spännande! Du har aldrig sett detta/liknande (eller nått annat spännande/konstigt) på samma plats nu efteråt?

[GIKmio]
0

Minns när jag var barn var det något år som man pratade om observationer om bränt gräns formade som cirklar och observationer om underliga varelser i skogar. Tror inte jag är ute och cyklar om jag tippar runt 1982-1983.

[mia-38]
0

Mikkiz.
Nej tyvärr…jag såg det aldrig igen.
Men man har ju sett andra konstigheter men inget som är så utmärkande.

Ghosthunter
0

Jag har inte heller sett nåt där efter den händelsen. Men det var intressant att det stod på text-tv att det hade varit mycket observationer i bl.a Danmark….Malmö ligger ju som bekant nära!!Glad

GIKmo - Får man fråga var?

Värmland"

[GIKmio]
0

#7 Här i värmland bl. a. och längre nedåt västsverige.

Rumblebee
0

Hmm, för ett par dagar sedan så la jag märke till något underligt när jag var ute med hunden på kvällen. Det var molnigt ute ute, och jag fick syn på en väldigt svag och dimmig, men rätt stor ljuspunkt, först tänkte jag om det bara var månen. Men sedan kunde jag notera hur det rörde på sig, förmodligen flera meter. Först till höger, sedan till vänster, tillbaka till höger, sedan i en oval cirkel, sedan upprepade den rörelserna höger -vänster. Var även vid ett tillfälle när den var på höger sida, som den försvann och dök upp åtskilliga meter på vänster sida. Det konstiga är att ljusfenomenet fanns där under hela min promenad (ca 30min).

Och i och med att det är vinter, så kan man nog inte skylla på elektriska urladdningar bland molnen. Tror inte heller det kan ha varit en strålkastare heller, för då borde man  väl ha sett mer ett ljussken från marken till den där ljuspunkten Obestämd

Dagen efter när jag var ute med hunden och tog samma prommenad igen så var det i stort sett molnfritt. Tittade åt samma håll igen som där jag hade sett det där dimmiga ljuset, och fick då syn på något lysande som rörde sig österut. Är väldigt nyfiken på vad det kan ha varit. Ljust i sig var rätt ordentligt, och för stort för att vara ett flygplan. Det var ett oranget sken, och påminde en hel del om en kraftig lampa som lyser en bit bort Och alla de flygplan jag har sett har varit i stort sett bara en prick som har blinkat. Ljuset i fråga var ju heller inte runt, utan det hade ''ljusstrålar'' som pekade ut från dess centrum, lite som en stjärna typ.

Har även svårt att tro att det var en meteor/meteorit, då dessa har ''svansar'' såvitt jag vet, samt att dom inte har ett 'stjärnformat' ljus i spetsen Obestämd

Kan även tillägga att båda de mystiska ljusen var ljudlösa.

[mia-38]
0

Vad spännande Rumblebee Skrattande

Jag tror man missar mycket när man är ute efter mörkrets inbrott om man inte glor upp i skyn.

Tror med att vi kommer att få se mer och mer.

Hoppas att du får se mer.

Ghosthunter
1

Jag håller med, det lät spännandeGlad

Och visst missar man nog mycket när man är ute och går, för ofta så tittar man ju mycket ner mot marken…..så upp med hakan gott folkTungan uteSkrattande

Värmland"

[mia-38]
0

Jag ska minsann ha hakan i luften nästa gång…..hahahahahCool

Ghosthunter
0

Hahaha…..glöm bara inte av vad som finns på låg nivå baraSkrattande

Nä, men ärligt. Kolla på folk och du ser hur många som går och tittar i marken, men det är ju så….helt naturligt!Flört

Värmland"

Ghosthunter
0

Annars kanske man kan sätta en backspegel riktad uppåt på hakan..hahahaSkrattande

Värmland"

[mia-38]
0

Jamen det Ghost…skulle vara en lösning…hihihihihi…

Nääää..men man missar faktiskt mycket om man inte tittar.
Jag vill gärna se mer himlafenomen igen.

Rumblebee
1

Haha, det skulle minsan vara en syn värd att se Skrattande Kanske även slå på stort och sätta fast en filmkamera på en hjälm så att man kan filma det man ser *skratt*

Ghosthunter
1

Ja precis…en kamera riktad uppåtSkrattande

Värmland"

[GIKmio]
0

Jag ser ofta konstiga saker på himlen.. men oftast är det flygplanet som går Oslo-Stockholm man ser Skrattande

Ghosthunter
0

Nä, det är säkert ett Osloufo..heheSkrattande

Värmland"

[GIKmio]
0

Räknas norrmän som utomjordingar? Glad

[Mikkiz]
0

Haha det är väl gränsfall??SkrattandeFlört

Ghosthunter
0

GIKmo - hahahaSkrattande

Värmland"

[Norpan88]
0

När jag var tonåring och skulle ut på balkongen och smygröka mitt i natten, så såg jag något som först såg ut som en måne, rätt stor fullmåne.

Men sen började den röra på sig, först sakta åt sidorna och sen fort och sen kom den emot mig och blev större och större.. då sprang jag in, för jag blev livrädd.

Det var ingen måne, inte flygplan, ingen strålkastare, utan ett föremål. Det var svårt att bestämma dess storlek.. men det var som ett stort stort ljusklot.

[mia-38]
0

Nämen fy agneta….vad 17 kan det vart?
Förstod om du blev rädd…hade jag med blivit…Tyst

Ghosthunter
1

agneta?Skrattande

Norpan - Är det du på bilden som står och smygröker…hahaSkrattande

Värmland"

walkinbeauti
1

Underbar läsning om era upplevelser.La in en tråd på UJ om mitt möte så jag klistrar in det här,är för lat att skriva om det Skrattande

Det hör inte till vardagen att jag möter UFO men har en upplevelse jag är fullt övertygad om var ett besök från en annan dimenssion.Många jobbar med och kanaliserar just utomjordingar något jag aldrig gjort mer än med min guide på andra sidan och andar över huvudtaget så att jag fick vara med om detta är för mig ovanligt men minnet finns kvar i hjärtat.

Det var många år sedan och på den tiden körde jag tunnelbana och det var mörkt ute.Kör in till station Kärrtorp i körriktning Bagarmossen.Av och påstigning som vanligt och efter dörrstängning åker jag vidare.

Det är då jag upptäcker ett skarpt ljus från himlen,det var ganska långt ner och i en trekantig form med ljuspunkter på tre ställen,inuti detta sken var ljuset än skarpare och jag stannar tåget för att ta mig en titt.

Öppnar förarhyttsdörren och allt ljud jag kan höra är tågets egna kompressorer men denna farkost  gav inget ljud..Det man kunde se var att detta var fast form inget som helst konstigt sken på en natthimmel.Däremot kunde jag inte uppfatta någon flygkropp men kunde skönja att där fanns mer som ögat inte uppfattade.

Jag står en god stund och tittar men med tidtabellen i ryggen får jag åka vidare mot Bagarmossen.Så här i efterhand önskar jag att jag bett trafikanterna tittat ut och höra vad dom såg.Innan jag åke iväg vinkade jag glatt ifall där fanns en annan livsform och intrycket då var leenden och vink tillbaka.

När jag vänt och körde mot stan igen strax innan Kärrtorp så fanns inte ett spår av detta kvar på himlen.Jag var uppselt för jag förstod vad jag fått vara med om och tur nog löste en kollega av mig som flyger och jag fick lätta mina funderingar med honom som i sin tur sett detta under sitt liv.

Kommande dagar försökte jag få ner detta på bild,för det stannade länge och väl i tanken.Tyvärr kunde jag inte göra detta rättvisa på teckning men är idag tacksam för att fått vara med om UFO besök något jag inte kan säga hör till vanligheten Glad

[mia-38]
0

Hahahah…förlåt….Norpan svarade jag ju…inte agneta…hihih.
Har nog inte vaknat än…Cool

[Norpan88]
0

GH- vilken bild? Cool

agneta-43
0

VA? Hörde att någon sa mitt namn vem? OskyldigCoolTungan ute hahahahadu ä go du mossan Skrattande

Jag har läst allt och hajjade till då jag plötsligt såg mitt namn Förvånad

Skrattande det är ju lätt hänt, och det känns ju bra att någon tänker på en OskyldigSkrattande

Medarbetare på Druid & Shaman 

[mia-38]
1

Mossan? Hhahaha..jag råkade skriva ditt namn agneta när det egentligen var Norpan som skrev inlägget…
Hahhah.jag tror vi är lite snurriga allihop här idag…Förvånad

agneta-43
0

Förvånad VA! Hahahaha näe vad är detta för något Skrattande Ja, vi är nog lite snurriga allihop idag FörvånadTungan uteOskyldigSkrattande

[mia-38]
0

Hahahahaah….KyssFörvånadCool Mysko….

agneta-43
0

Visst är det, man undrar nästan om det är någon som busar med oss Skrattande

[Norpan88]
0

hihi Skrattande

[mia-38]
0

det kan det säkert vara…hahahahFlört

HellviHumle
0

#9 Långt ifrån alla meteorer har svans. Rätt sällan som man ser något spår av dem.

HH

Rumblebee
0

#36 Jaha, där ser man, trodde att meteorer hade svansar, men det är ju klart, har aldrig lyckats se någon själv Obestämd

HellviHumle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#37 Då får du passa på i t ex augusti eller november då vi passerar områden som ger upphov till en större mängd nerfall. Jag brukar försöka få några bilder under perseiderna i augusti.

Ghosthunter
0

Norpan #28…jag menade din Avatar!!Skrattande

Värmland"

[andtic]
0

Mitt intresse i det övernatruliga/oförklarliga startade med just UFO:n. vet inte riktigt varför. Har aldrig sett något. Men har haft flera dömmar om UFO:n som har flygit utan för mitt fönster och landat i närheten av där jag bor.

Och när det var Ubåtsjakt på 80-talet satt jag och ritade helikoptrar som hovrade ovanför vattenytan och sökte efter ubåtar. Men istället för ubåtar så ritatde jag flygande tefat.

Nu vill jag bara tillägga att jag tror inte att det var utomjordingar Marinen var ute och jagadeObestämd

Ibland kännse det lite orättvist, jag vill se ett UFO. Jag har sett en hel del flygande ljus på natthimelen men det är oftas flygplan som startat eller på väg ner på F7 Såtenäs.

powerofthebass
0

när jag var liten och skulle sova, så komm det ofta ljus punkter mmo mig i olika färger  .  jag tänkte då att det var medelanden fårn ufon . men vem vet  nu vad det kan ha varit  jag tror det kan vart ufon   .

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Tettis84
0

Jag och en kompis såg också ett föremål flygandes för många år sedan, den var rund och hade många olika färger, rädda som vi var så  sprang vi in på närmsta pizzeria, kan säga att vi blev idiotförkladade direkt,

Men vi är i alla fall säkra på vad vi såg=)

www.theresekostresa.blogg.se

Bella--donna
1

-När min mormor var yngre och min mamma och hennes två andra syskon var mellan 10-15 bodde dem i Ronneby, på Rydenskan. (Plats kanske orelavant, men jag kopierar en text jag tidigare skrivit)
Familjen hade hunden Donna som var en golden retriver och i vanlig visa var det alltid kvällskiss innan läggdags. En kväll när mormor var ute med Donna hörde hon en högt susande och ilande ljud över sig, riktigt högt, och detta var något som följde efter henne och Donna då dem promenerade längs vägen. När hon kikade upp såg hon att hon hade en jättelik aura över sig i himlen, flera meter i omkrets, en stor cirkel. Självklart gjorde detta mormor jätterädd så hon pinnade hem illa kvickt. Som de flesta förmodligen gör försökte mormor hitta en rimlig förklaring till detta först med hjälp utav uteslutningsmetoden. Ett flygplan kunde det i varje fall inte vara, det är varken runt eller kan stå stilla i luften sådär. Ett helikopter kunde det heller inte vara då det varken susar eller ilar, det har ett mer slående läte på grund av propellerna och inte heller har helikoptrar en gigantisk ljuscirkel under sig. Ja, och en satelit var det inte heller. Då mormor heller inte tror att vi människor skulle vara den enda varelsen i hela universum, såg hon ingen annan förklaring än att det faktiskt var ett Ufo, ett svävande tefat. Det var ju väldigt uppenbart från början då inget annat svävande eller flygande förmål faktiskt kan stå still i luften på det sättet med ett väldigt konstant susande och ilande ljud. Ännu mindre förflytta sig sådär sakta efter en med en gigantisk aura under sig.

Försiktig som mormor är (och fullkomligt klar i huvudet) var detta inget hon berättade självmant, utan jag frågade henne om hon inte varit med om något konstigt någon gång.
Jag som dessutom känner min egen mormor, vet att för henne finns det inget hemskare eller fulare än just lögner.

[mia-38]
0

Härlig berättelse.Skrattande

Jag skulle med blivit lika rädd som din mormor.

JohannaEkroth
0

Jag har tyvärr inte haftkontakt, men jag följer ämnet med spänning.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Maikailoa
0

För de som är intresserade, Stanton Friedman sammanfattar 40 års forskning om UFO på den här videon:

http://www.youtube.com/watch?v=uOAvL1O3DyM&feature=uploademail

Roonja
0

Jag har aldrig trott på rymdvarelser. Självklart tror jag inte att vi är dem ända i universum…det måste finnas fler.

Men att vi förestellt oss att så ser rymdskepp ut betyder inte att det är så. Dock var jag med om en liknande sak som ni andra berättar om.

Jag tror det var vintern 2008. Jag och min familj, och även några kompisar var på vår sommar/vinter stuga i dalarna.

En av våra kompisar röker. Vilket betyder att hon gick ut för att röka lite på kvällen.

Efter ett tag kom hon inspringande och sa.

-ni kommer inte tro mig, men jag såg ett UFO!

Som hon sa så trodde vi henne inte. Men vi ville ju såklart se vad det var hon sett. Så alla sprang ut till verandan.

Först såg vi ingenting. Men sen kom ett stort lysande klot upp från ingenstans på himlen. Den var rund och nästan lika stor som månen. Väldigt långt bort också.

Man kunde ju tro att det var månen. Men den svävade väldigt snabbt över himelen. Först åt vänter sen åt höger. Jag såg den aldrig mer efter det. och jag har heller ingen förklaring till vad det var.

Något konstigt var det i alla falll Obestämd

Magi-cat
0

följ http://www.ghostrockets.se/ på FB….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Norpan88]
0

#47 Exakt sådan mån-liknande har jag också sett!

Rumblebee
0

Hmm hade glömt bort den här tråden lite grann.. Den fick mig att tänka på något jag såg för en tid sedan… Jag låg och sov, och min hund väckte mig för att han behövde gå ut. Sitter på sängen ett tag innan jag byter om till vanliga jeans och tar på vinterkläderna.
När vi väl kommit ut och Falcon har uträttat sina behov och bara nosar runt lite, så vänder jag mig mot honom (han går bakom mig), och får syn på fyra stycken oranga ljusklot eller vad jag ska kalla dom. De är visserligen rätt små, men de var ändå större än den skarpaste stjärnan synlig på natthimlen.

Har inte den blekaste vad det kan ha varit.. i och med att jag gick in igen, så försvann dom ur synhåll pga grannhuset (hus och hus… lägenhetsbyggnader här där jag bor). Objekten var stillastående också. Visserligen var det i öst jag såg dessa objekt, men mars vad det inte, då klockan var ett på natten…

Denna kommentar har tagits bort.