Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettnaturfenomen
Läst 3808 ggr
Maikailoa
0

Tvilling-telepati

Twin Telepathy and the Illusion OF Separation.

En artikel (på engelska) på Institute OF Noetic Science:

http://www.noetic.org/noetic/issue-twenty-one-april/twin-telepathy-and-the-illusion-of-separation/

Magi-cat
0

Tack för jätteintressant länk!

"Some scientists are intrigued by psi, the technical term for psychic abilities, but have openly worried they will lose their credibility if they investigate it"

precis så är det. Och så fortsätter det i det oändliga….det finns ingen vetenskaplig blablabla och därför finns det inte och då mister man sin crediblity om man vill undersöka……

Ettn undantag är kanske tvillingforskningen. Det är lite mer "tillåtet". Det finns många intressanta studier som gjort med just tvillingar.

"Identical twins may be just one example OF how those who are close to each other can tap into a “field OF interconnection” and experience it as telepathy"

Inte bara tvillingar…alla har säkert upplevt det någon gång, när man bara vet….vi är inte så separerade från varandra som vi tror….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

misty09
0

Jag har tvillingar…enäggs. Dom är 27 år idag. En av dom kan säga saker till mig, en halv mening eller ett par ord om något. När jag svarar att jag inte förstår vad hon menar  -hur tänkte du nu, så svarar hon….javisst jag jag glömde att jag inte pratade med syrranFoten i munnen

Dom behöver inte säga fulla meningar för att få fram vad man vill eller menar…dom förstår varandra ändå.

Dom hade dock aldrig ett "hemligt" språk som små, vissa tvillingpar har det.

Dom kan också komma på samma ideér eller köpa samma saker utan att ha pratat med varandra.

Magi-cat
0

#2 vad intressant Misty!

Det du berättar stödjer ju den här känslan man har att tvillingar är väldigt nära varandra och en speciell kontakt.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Astell
0

Intressant! Här kommer en länk på de synska tvillingarna, här kan man snacka om no separation Glad

www.twice.se/inspiration-de-synska-tvillingarna.html

[sökerskan]
0

#2 haha häftigt…dom är så vana vid sitt sätt att kommunicera med varandra med hälften ord hälften telepati liksom

det verkar verkligen speciellt med tvillingar