Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettmysko-grejer
Läst 5712 ggr
[mia-38]
0

I ditt förra liv?

Vad har du vart i ditt förra liv?
Tror du på att man har flera liv?

Jag fick för några år sedan veta att jag vart en Häxa. Det är därför jag är rädd för djupt vatten.
Antagligen så gjorde de vattenprovet på mej då jag vart anklagad.

Jag tror på att vi lever flera liv.

Berätta vad du tror.

Linnea
0

Jag är också rädd för djupt vatten..

Jag tror att man har flera liv..

Skynda långsamt så går det fortare.

[mia-38]
0

Linnea…

Du kanske med vart Häxa då..Flört

jag har skojat om att jag är en häxa…och så fick jag reda på att jag vart det..hahah.
Visst är det konstigt.
Det är precis som om jag känt på mej det hela tiden.

Linnea
0

Ja man vet aldrig.. Det finns märkliga saker i det undermedvetna.

Skynda långsamt så går det fortare.

81an
0

jag är stensäker på att jag iaf har vart häxa i ett tidigare liv ;)

<3 kärlek <3

[skymningsaga]
0

jag har varit en indian och någon patetisk överklass dam. mer vet jag inte

Smullis
0

Mia, hur fick du reda på att du varit en häxa? Skulle vilja veta vad jag har varit Flört

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Astell
1

Jag har också varit häxa bland mycket annat…när en häxa dog så spikade de in en spik på tredje ögat för att det inte skulle "skada" mer…Jag har en tårtbits synbortfall i vä öga bredvid tredje ögat…det var en kvinnas om berättade för mig att så var det :)

81an
1

åh, o jag som har fobi, skulle tex aldrig kunna operera ögonen o sånt, blir helt vettskrämd av bara tanken, samms asak me vatten. känner stensäkert att jag har vart häxa, bara känner d inom mej.

<3 kärlek <3

Swadika
0

Jag vet att  (enligt någon som kunde det här då) i mitt förra liv så blev min dotter biten av en orm och dog. Det är därför jag är så rädd för ormar tydligen. Om detta är sant vet jag inte, men det sa hon.

Och så är det något med mörker också. Något har hänt i mörker. Något med överklassen iallafall. Jag var rik och så hände det något i mörkret. Jag vet inte.

Allt var så otydligt när hon sa att det var svårt att tro på, men det stämmer att jag är rädd för ormar och mörker så något rätt måste hon ju haft ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[lucke]
0

Var/hur har ni fått reda på era tidigare liv? Jag tror absolut att vi lever flera liv och skulle gärna vilja veta vad jag pysslat med tidigare- och säkerligen få svar på varför jag dras till resp känner aversion för vissa platser/personer/upplevelser.

dermot
0

Jag vet inte om jag levt andra liv, men jag tror absolut på det! Hur får man reda på det? Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[skymningsaga]
0

Ett tips kan vara att börja meditera och då djupa meditationer. När du är vn och bekväm med meditationer så kan du be om att få tråffa ditt tidigare jag.

Jag träffar bara mig själv som indian varje gång. Ibland undrar jag om jag bara levt ett endaste liv innan.

Eller så går du till någon som kan hjälpa dig att fina ut det. Men som sagt. I djungeln råder de som är otroligt duktiga och de som inte är särskillt duktiga men försöker tjäna pengar på det enda. Så hänvisar dig till att försöka ha tålamod och finna ut det själv.

[mia-38]
0

En gammal arbetskamrat sysslar lite med sånt….med meditering odyl.
Hon hade tittat på mej att bra tag på jobbet och fått in att jag har vart en häxa.
Och jag tror henne……Skrattande

[trollduva]
0

Är ganska säker på att jag levt någon gång under medeltiden,så fort jag får på mig mina medeltida kläder känns det rätt och hemma,är lika hemsk varje gång ett event eller spel är slut specielt om man levet det livet en vecka eller mer..känns fel och konstigt ett par dagar när jag är tillbaka i "nutiden"^^

Magi-cat
0

#14 som min dotter då!Skrattande

Och det är något visst det där med det medeltida, det måste jag medge…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JonasDuregard
1

"Tror du på att man har flera liv?"

Nej (förväntad reaktion: Förvånad)

"Vad har du vart i ditt förra liv?"

Vem vet, det kanske var jag som utförde vattenprovet? Jag har liknats vid en häxjägare vid något tillfälle Tungan ute

NinjaKakan
0

Jag tror nog jag har haft andra liv, men jag hade gärna velat veta av nyfikenhetens skull. Dock lyckas jag inte meditera överhuvudtaget. 1 min är väl det högsta jag lyckats med. Har svårt att slappna av..

Magi-cat
1

#16 du kan ju lägga till "häxjägare" på visitkortet då Tungan ute

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Astell
0

Ett av mina tidigare liv kom som en dagdröm….så var uppmärksamma på det…andra liv har jag fått veta genom en transchanellor..Sen kan man ringa Ankhens helhetsterapi :)

yvonnel
0

Någon nämner Meditation, kan nog vara en bra metod när man har lärt sig, men det tar ju ett tag.

En annan metod är att hitta någon som leder en regression och hjälper till så man kommer ner i olika liv och tillbaka igen.

Jag har gjort det några ggr och fått ganska intressanta inblickar som verkligen har stärkt min tro på reinkarnationen.

[Woozy]
0

Jag har faktiskt inte en susning. Dock så tror jag att jag pysslat med andvärlden och healing.

[postmortum91]
2

I mitt förra liv var jag en mask som levde i spaniens södra del. 
Jag dog genom att jag drunknade i en vattenpöl.

81an
0

jättekul…..

<3 kärlek <3

81an
0

#22: ist för att bara vara hånfull så tycker jag du inte ens behöver skriva nåt. vi tror faktiskt på sånt här o är intresserad av sånt här. inte kul när nån hånar oss. tack för mej!

<3 kärlek <3

[postmortum91]
0

#24 Alltid är det någon som inte tål skämt. Jag menade inte att vara hånfull, jag ville bara skämta till det lite :P

JonasDuregard
0

#22 Det var en sorglig historia :)

Skämt åsido så är det ju en bra följdfråga till de som svarar att de tror på flera liv, kan man återfödas till en insekt (eller ett annat djur) eller föds människor om till människor?

81an
0

visste inte om det var skämt elr inte. vill testa din reaktion på det genom att skriva så o fråga om du va hånfull elr ej? men då är du asså inte hånfull då elr? ;)

<3 kärlek <3

81an
0

ja jag undrar också om vi kan återfödas som djur, elr bara som människor?  kan ju va så att det bara är djur som återföds till djur o vi människor till människor. undrar om det är nån som kan svara på den frågan? spännande:)

<3 kärlek <3

yvonnel
1

Kanske du skulle gå en liten kurs där man lär sig vad som är skämtsamt.

Eller hur man framför det man tycker om saker och ting.

Förresten, apropå ditt s.k. skämt; varför höll du inte för näsan?

81an
0

#25: agree;)

<3 kärlek <3

[postmortum91]
0

#29 en mask kan inte hålla sig för näsan :P
Jag tror att man kan återfödas som människa eller djur, så därför hånar jag er inte. Jag ville bara skämta till det lite, thats it.

[mia-38]
0

Ok… postmortum….
Det är svårt att skilja på ibland när nån kommer in och skojar eller driver med oss. Vi är utsatta för skeptiker ibland som gärna driver med oss.
Men du har gett din förklaring och jag godtar den. Skrattande

Astell
1

Någon gjorde en liknelse med en pepparkaksdeg…själen är pepparkaksdegen och ur den kan man ta ut olika former..vi finns alltså i olika former så t ex kan det djur vi har bestå av ens egen själsenergi om man upplever en djupare kontakt med djuret….

[mia-38]
0

Bra liknelse Astell. Skrattande
Har inte ens tänk i de banorna själv.

misty09
1

Jag har hört att vi bara återföds till människor. Ett medium jag träffade sa detta.

Hon sa också att jag i ett tidigare liv levt som en rik arabisk man med sandaler på fötterna och lång kaftan.Hon såg ett fint hus med sand runt om, varmt och torrt Jag var snäll och generös mot fattiga barn. gav dom ofta att äta eller en slant i smyg då detta inte sågs med blida ögon av andra rika. Man skulle inte befatta sig med dom smutsiga och fattiga.

Vet inte ….men idag är jag något av en samlare…på mat. Gillar att ha frys och kyl fulla. Har ok inkomst..råd. hon sa att detta speglade mitt tidigare liv. Jag var van att ha gott om mat, då jag var förhållandevis rik och jag visste hur jag skulle förvalta mina pengar i mitt tidigare liv. Kunskapen har jag kvar nu från den tiden påstod hon.

Mina barn som är mediala tror på att ju fler liv vi levt ju klokare och högre upp i samhället är vi idag. Alla ska vi vandra som på en stege där alla pinnar är ett liv. De som idag har det lite tufft är de nya liven och de som levt flera liv har kunskap om mycket och lever ett gott liv på vår jord. När vi är klara och står högst upp på stegen behöver vi inte återfödas igen utan hamnar i ett sorts paradis där vi får stanna. Att återfödas är på något sätt inte positivt utan man vill stanna "på andra sidan"

JonasDuregard
1

#35 "Mina barn som är mediala tror på att ju fler liv vi levt ju klokare och högre upp i samhället är vi idag."

Det låter lite synd eftersom de flesta själar knappt kan ha haft något tidigare liv. Redan för 200 år sedan var jordens befolkning mindre än en miljard, idag är den 7 miljarder. Helt klart måste väldigt många själar vara ganska unga.

Hela idén om att man föds till framgång eller motgång känns lite vansklig. Det kan ju användas fel till exempel för att rättfärdiga olika orättvisor eller för att säga att det inte är någon idé att hjälp andra (det är ju ungefär som karma-tanken som jag ibland tycker används på väldigt obehagliga sätt). Bara en tanke, inte menat att kritisera dig eller dina barn…

misty09
0

Nämen precis som du säger är det …kanske, vad vet jag, har ingen sanningFlört. Det finns ju många nya själar idag som är lite vilsna….och så en och annan gammal klok som reder upp lite i vårt brokiga samhälle. Dessa vilsna människor ska ju bygga på sig lite erfarenhet och kanske hitta rätt i senare livGlad

[Woozy]
1

Varför skulle inte själar ha kunnat ha tidigare liv?

Har du missat att de flesta andar lever i en annan dimension?

misty09
0

#36 Hela idén om att man föds till framgång eller motgång känns lite vanskligt.

Jag tror inte man föds till framgång eller motgång. Man skapar sitt liv efter de erfarenheter man bär med sig från andra liv och nuvarande. Men även ens föräldrars liv påverkar såklart ens sätt att se på sitt liv och förmåga att skapa ett bra liv. Då är det kanske lättare om man har föräldrar med gamla erfarna själar som kan guida en rätt här i livet. Men ….vissa har ju också förmåga att vända en dålig barndom till ett bra liv. Kankse har man då styrka och hjälp från tidigare liv man levt.

Att det finns många unga (nya) själar idag mot förr tycker jag man kan märka på dagens samhälle. Många är lite vilsna.

Mediala personer är gamla själar som sparat på sig massa erfarenhet.

Detta är naturligtvis bara min och mina barns tro…vem vet sanningen?Flört

Joppo
0

#0 Tror du på att man har flera liv?

Nej

**Vad har du vart i ditt förra liv?

**Enligt nåt slags medium som min käre mor gick till så ska jag tydligen ha varit nån slags fransk känd poet Cool Jag ställer mig dock skeptisk till detta av ett antal olika skäl. Men det är ju lite roligt att min själ påstås ha ett så fint ursprung Glad Hade jag gissat själv hade jag troligen dragit till med en kazakstansk sopgubbe eller nåt liknande.

yvonnel
4

Jag tycker att ni som tvivlar ska gå till ett bra rekommenderat medium som även kan göra regression.

Det är en absolut upplevelse när man med lite hjälp kan gå tillbaka till både längesedan bortglömda händelser i detta livet och dessutom kan finna liknande upplevelser i flera andra liv.

Det har med att göra att man både ska lära sig vissa saker och veta att det finns ett högre jag som håller i anteckningsboken, håller reda på erfareheterna så att säga. Det är en sorts lågenergihypnos och man kan begära bandinspelning om man vill men det behövs egentligen inte för man minns allt som är viktigt.

Särskilt om det har varit mycket att hantera i detta livet kan man få hjälp av att bättre förstå sammanhanget och orka med.

Det är så jag har uppfattat det hela, kanske är detta också en villfarelse även om jag inte tror det, men isf har jag haft både nytta och tröst i det.

[lucke]
0

#41 Låter intressant! Har du tips på nån sån i Stockholm?

yvonnel
1

Tyvärr, jag bor på västkusten så det blir svårt, men det kanske finns någon på ("andra sidan" av sverige) som kan tipsa nu när intresset tydligen finns.

[lucke]
0

#43 Förstår, tack ändåGladHar alltid varit lite sugen på att låta mig hypnotiseras…

lwic
1

Regression - återfödsel, När nu samma själar återkommer, hur många är det  egentligen som är "urspunget"? Skall vi tro på "Adam och Eva" är det ju bara två…

misty09
0

Fast jag tror inte på Adam och Eva…..tror mer på evolutionsteorin så för mig personligen faller ideén om två själar.