Känner ni något?
Jag har alltid kännt att det är något med våran stuga som man inte riktigt kan sätta fingret på. Jag laddar upp några bilder så får ni se om ni känner något.
Vet inte riktigt hur mycket ni vill att jag ska säga, men några saker har hänt som man inte riktigt kan förklara logiskt.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Först vill jag säga att det är ett jättefint hus och det känns fridfullt att kolla på den
Jag kunde tyvärr inte få fram så mycket. Jag såg en medelålders dam….ser ut som en gammal piga eller husa, med förkläde och sån där huckle på huvudet….hon går och pysslar i köket.
Jag ser att en mindre brand bryter ut och det verkar vara glöd från öppna spisen som sätter eld på golvet…..men hon lyckas släcka elden själv med en spann vatten.
Hon verkar vara änka och jag tror det är i slutet av 1800-talet som jag ser. Esmaralda kanske hon hette?
På den andra bilden så känns det lite oroligt….men jag vet inte varför? Ända jag ser här är att det står ett antal stora lerkrukor på marken som kor dricker vatten ur. Jag ser också en man som rider förbi på en häst….men väldigt otydligt….mer som en skugga!!
Jag tror att det är mest kvarvarande energier som du kanske känner av…..inget att vara orolig för!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Spännande att höra ^^
Jag har försökt läst på lite om huset, men det finns nästan ingenting. Däremot hittade jag en lite information om folk som bodde där under 1800-talet någongång. Och där fanns det någon som hette något liknande. Det var ett år sedan jag läste så jag kommer inte ihåg exakt. Men vet att det var ett namn på E
Den andra bilden är på våran lada, där det för några år sedan dog en man i hjärtattack. Kan det vara det?
Tack för svaren iallafall, det är väldigt intressant :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Jag är inte riktigt i form just nu. Medialiteten går, som det mesta i livet, upp och ner i perioder. Men lite fick du iaf och hoppas nån annan kan hjälpa till mer och skulle jag få fram mer så talar jag om det!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Mysigt litet hus!
När jag tittade på den första bilden såg jag ett mindre hus. Ja det stod ett mindre hus där tidigare. Känslan säger ett "betong" hus och för mig betyder det att det kan ha varit som ett skyddsrum. (detta är långt bak i tiden) Något med 1760.
Jag får in tyskar och en stor äng. Jag vet inte varför, men det kommer bilder som om det varit övningar där. Soldater.
Jag känner inget "mer" än att det kan vara soldater som har hälsat på där. Jag tror att de har frid idag, men det kan vara någon som har bott/bor där som gjort, ska göra lumpen.
Jag ser glada män 
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag upptäckte att bilderna blev svartvita för mitt innre.
ser en man i kostymbyxor och skjorta och sedan en husfru…blond rutig klänning. 3 barn skall finnas med i bilden. Är detta en liten by?
Känns alldagligt och som ett minne som sitter fast. DOck inga dåliga energier känner jag.
Hej!
Jag kände en man med vit skjörta, medel ålders lite högt panna stirrar rakt .
Kram/Naznaz
Hej!
kände direkt av en mans närvaro i en vit skjörta med långa ärm, en medelålders man med hög panna stirrar rakt på en.
Mvh/ Naznaz
Kram/Naznaz
Har själv bort i en sommarstuga en bit från bebyggelsen. Gillar inte stugor som ligger ensligt. Tror bilderna varit trevligare om det varit sommar 
Det första som kom till mig var att en tidigare ägare (inte i livet) vill försöka få bort tv-antennen vid skortstenen. Det var vara så långt bak att den personen/anden inte vet vad en tv-antenn är, hen tycker bara att det är en konstig sak som ska bort. Har ni hört ljud på taket?
Då kan det vara hen som är på väg upp och ska plocka bort antennen.
Likadant känns det med elen som är dragen i huset. El-problem? Det är som att hen försöker dra i några kablar och undrar: Vad är det här för nånting??
Fick till mig en brand, huset brann inte ner, men brann på en vägg så man såg en förkolnad vägg, men att väggen stod kvar. Det brann inte helt igenom.
Vilket härligt ställe..
Nu är inte detta min grej..Brukar inte se eller känna något.
Men!!Nu såg jag en flicka i fönstret i bild nummer 2.Övervåningen, vet inte om det är en människa eller en synvilla..
Men ett hus med mycket i o vackert..
Lena.
Lena.P är jag i verkliga livet.
14: Det är faktiskt vår på två av bilderna och sommare på en ^^ Men det är en väldigt mysig stuga ^^
15:Spännande att läsa det här ^^ Vi har inte hört något på taket mer än knakanden som är vanlgit i gamla hus.
Inga elproblem heller mer än proppar som går. Om någon brand varit i huset vet jag inget om, men jag ska försöka ta reda på det :)
16: Om det är på bilden du ser så hänger i det fönstret en grej som man har på kräftskivor som ser ut som ett ansikte. Det är väldigt läskigt när man ser det trots att man vet vad det är xD
Men tack för hjälpen alla :D
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
På bild nummer två kände jag att någon dött där. sen fick jag se på #6 att det hade det…
Första intrycket var att jag fick väldigt ont i magen typ illamående, men sen när jag tittade igen så fick jag känslan av att det var historia och att det har alla gamla hus.
Det finns nog ändå något som inte är helt bra men absolut inte farligt, nog mera åt det hållet att andra har levt sina vanliga normala liv där och vill att ni ska känna er välkomna.
Nu tittade jag en gång till på 1:a bilden och fick en ledsenkänsla mot det vänstra sidan/kortsidan, det tog mig lite åt hjärtat. Det har varit jobbigt för någon där.