Låtande spöke?
hej! Tänkte nämligen höra ifall spöken kan låta. Som ett exempel: Jag skulle precis sova en kväll. Mina yngre bröder låg och sov sen ca 2 tim och mina föräldrar var nere. Jag hade grejat med min iphone lite tidigare och det var sent 10-11 så som sagt tänkte jag sova. Jag vände huvudet in mot väggen och slöt mina ögon. Då. Det lät som om någon smugit sig till min dörröppning och stod där. Sen smög det in i mitt rum och det lät som om det gick i cirklar. Efter en liten stund lät det EXAKT som om någon knackade med nageln på min lampa. Jag var livrädd, verkligen! Men jag vågade inte vända mig om. Men gjorde det tillslut och såg dÅ till Min förvåning några orangea sträck som långsamt tonade bort…
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Visst kan andar ge ljud från sig precis som oss.En del är mer bullriga än andra.Men inte alls ovanligt att vi kan höra dom och det är bara trevligt och mysigt tycker jag i alla fall 

#1 När du säger "precis som oss", menar du att de blåser ut luft genom sina stämband?
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Stämbanden vibrerar väl knappast för att man blåser ut luft?

#3, Jo faktiskt. http://sv.wikipedia.org/wiki/Fonation
(Stämläppar är ett annat ord för stämband)
Försök själv att göra ljud utan att andas ut (eller in). Men det här känns lite OT :)
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
okej där ser man