Monstret i Marianergraven
När japanska forskare skulle locka till sig och filma hajar i världens största havsdjup, Marianergraven i Stilla havet, gjorde dom en häpnadsväckande upptäckt.
Dom sänkte ner en container med jäst djurblod och inälvor, och hajarna lät inte vänta på sig. Men plötsligt började flocken av hajar skingras och fly när ett jättelikt okänt djur simmade förbi kameran på 1 500 meters djup.
Varelsens kropp ska varit 60 meter lång. Dom chockerade forskarna vet inte säkert vad dom filmat. Men man är överens om att om det var en jättehaj borde det vara en Megalodon. Men den borde ha dött ut för 170 miljoner år sedan.
Källa: GUST-Global Underwater Search Team
Intressant!
Det finns massor med okända djur att upptäcka och säkert många som "borde" varit utdöda för mycket länge sedan. I de havsdjup det är frågan om där får de lyckligtvis vara ifred än så länge också.
Årligen "upptäcks" nya arter och gamla återupptäcks….
Megalodon ska vara en ev utdöd jättehaj. Utdöd med reservation…
Kvastfeningen var också utdöd med reservation, länge…
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det kan vara en jättehaj. Men det kan vara ett okänt vidunder också som ingen känner till. Och det gör det intressant.
vad det än är, hoppas den får fortsätta vara okänd, inte behöva fångas, dödas, dissekeras och uppstoppas……
Jag skulle gärna se videoklippet.
#4 sök på Megalodon, finns en del….
Det var ju inte så längesen som dom fick bevis på jättebläckfiskens existens och havsdjupen är mindre utforskade än vad rymden är. Det finns fullt med djurarter som ännu inte är upptäckta. Ett antal arter upptäcks varje år, både på land och i vatten.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag skulle gärna se videoklippet. Det som de "japanska forskarna" filmade, alltså.