Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterintressantteorier
Läst 2497 ggr
[mia-38]
0

Vad tror ni?

Tror ni att det finns saker och händelser som verkligen är Oförklarade och inte går att förklara?
Eller finns det alltid en förklaring?

Hur ser ni på detta?

powerofthebass
0

alt består ju av energier. så jag tror att alt har en förklaring det gäller bara att vara öppen till det som kommer i sinnet.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[mia-38]
1

Jag tror att allt KAN ha en förklaring…men att man inte kan förklara hur saker och ting sker eller uppkommer.
Det är det som är så spännande.
Som du skriver power….att allt består ju av energier…och energier uppkommer ju av något…vad det än må vara.

Ta detta med andar….de består ju av energier.
Jag tror på att de finns men kan inte förklara hur.

Mångra tror att andar inte alls finns…men tror de inte på energier då som uppkommer?

Hoppas ni förstår mitt morgonsvammel…nyss vaknat nästan…hahah

walkinbeauti
0

Busbra fråga Mia Cool

Nu ska jag vara besvärlig och plocka bort ordet "tror" ersätta det med "vet" .Jag har nämligen slutat tro och vet vad jag sett hört och känt.Jag vet andevärlden exiterar och ja det finns alltid förklaring om än den kan vara svår att bevisa på papper.

Med andevärlden går ju vetenskapen bet den kan aldrig förklara något som inte är i fast form i vår dimension men om jag säger så här det vi själva sett med egna ögon där är ju förklaringen men man kan inte hålla fast och bevisa existens av olika väsen andar och varelser.

Sen den eviga bortförklaringen med sömnparalyser där sätter jag ner foten rejält för sällan upplever jag detta när jag vaknar eller somnar,är i fullt vaket tillstånd när jag har andesyner men fortfarande kan jag inte hålla kvar beviset men för mig är det bevis och lätt förklarat när man står öga mot öga med en ande.

Så absolut kan vi förklara och svaren finns men inte hålla fast det vi sett.Här kom det ändå mer morgonsvammel men hoppas ni hänger med i hur jag tänker Skrattande

[mia-38]
0

Bra förklarat Walkin…Kyss

Jag är försiktig med att använda ordet "vet" då jag fått en del skit för att man skrivit det.
Men…jag VET med att andevärlden finns. Har så många bevis för detta som tyvärr inte går att bevisa om man inte vart med själv.

Allt annat då?
Som tex UFO´s…..finns de?
Ja det VET jag med att de gör. Vad tror ni andra?

Så finns det egentligen något som är oförklarat? Om vi ska hårddra det…Skrattande

walkinbeauti
2

Jag "vet" att jag förmodligen kommer få skit för ordet vet men svarar inte på såna dumma inlägg och det är på tiden vi står upp för vårt och slutar trippa på tå försiktigt med ordet tror när vi faktsikt vet .

Samma med UFO som jag bevittnat en gång med säkerhet och där finns förklaringen för det jag såg men på den tiden hade jag inte mobilkamera tyvärr men önskar jag haft för det skulle inte finnas någon annan förklaring än det mina ögon såg .

Det finns inget som är oförklarligt bara svårt att bevisa,ibland får vi detta på bild eller film som många försöker förklara bort men endast den som var på plats kan avgöra och vet den såg Glad

Så nu har jag blivit obekväm på äldre dagar och står upp för det jag vet Cool

[mia-38]
0

Hehheeh…obekväm på äldre dagar….hhihihi..du är rolig du Walkin…
Men jag är nog likadan. Jag står för det jag säger. SkrattandeTill förtret för en del…hahah

[Woozy]
1

Nej långt många saker går inte att förklara.

walkinbeauti
1

Förstår din tanke Woozy men allt kan förklaras men vi besitter inte alltid förmågan att klara av och förklara,svaren kommer den dagen vi själva går över då ser vi helheten så svaren finns om än vi inte kan utrycka oss just nu Glad

[Woozy]
1

Ta tex gravitationen. Vetenskapen kan inte förklara den. De vet inte hur den funkar och vart den kommer ifrån Flört

Maikailoa
0

Gravitationen är ett bra exempel.

Ett annat kan vara oändligheten.