Ljusfenomen över Dalarna
Ljusfenomen över Dalarna.
Häftigt.
Nån som sett nåt av det?
http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.4351544-ljusfenomen-over-dalarna
Coolt…..vet inte riktigt vad man ska säga om det?….men jag kan iaf inte komma på nåt naturligt så här på rak arm….och det går inte med krökt arm heller
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag hoppas vi kommer att få se mer av detta snart.
kan tänka mej att de kommer att visa sej mer och mer inom en snar framtid. 
Ja det sägs ju att 2012 är året då dom ska visa sig mer och mer
Värmland"
Ja och jag hoppas det blir så med.
Men man hör att fler och fler ser mer än innan.
Och varför skulle vi vara ensamma i hela universum?
Näää..det finns nån mer där ute…
Ja, jag är övertygad om att det finns en massa planeter där uppe som det finns liv på….ingen tvekan om det. Det låter konstigare att påstå att vi är ensamma än att säga att det finns liv där uppe!!
Värmland"
Jag håller med dej.
varför finns det en massa andra planeter för då?
Varför är universum så stort om det bara ska innehålla oss?
Många frågor blir det.
Ja och det var inte längesen sedan som forskarna gick ut och sa att det finns flera tusentals planeter som liknar jorden
Värmland"
Där ser man…intressant!
Häftigt Mia undrar vad det är?
Jag läste kommentarerna efter och ibland förvånas jag fast jag inte borde… Men en tog upp detta med att fisa och tända en tändsticka
hallå ven lyckas med den bedriften att fara upp vet inte hur högt denna sak fottades släppa en fis som då skulle fångas och sedan tända eld på den hahahaha tänk vilken fantasi
eller var det jag som missuppfattade personen månne 
Helt klart måste det finnas många fler av dessa planeter som liknar vår som har liv, varför skulle vi vara ensamma i universum? Varför skulle vi se oförklarliga saker på himmlen? Jag vet bara vad jag sett och ena gången var i 10-12 års åldern då jag och kompisen var till kiosken en mörk kväll Vi såg då en farkost eller vad det var som bildade formen av en trappa högt upp i luften, vi kunde till och med räkna trappstegen och de var perfekt gjorda med skarpa kanter som en trappa ser ut. Inget flyg kan göra detta och absolut inte då
Medarbetare på Druid & Shaman
agneta - Det är farligt….då kan det gå såhär
Värmland"
GH - Hahahaha vilken rökare 
Fattar inte att folk gör det hua, läste en gång om en som testade på toan och det blev en explossion
hahaha undrar om försäkringen täckte skadorna för en renovering 

Jag misstänker Jupiter eller Venus. Det framgår ingnting av korten eller texten, om "objektet" rörde sig. Skulle vara intressant att se info för orginalbilderna.
HH
agneta - hahaha….vilken rökare
Värmland"

Ja det var mig en rökare det,aj aj vad ont det måste ha gjort.
Jag bor ju i Dalarna men har inte sett dessa vackra fenomen men nu ska jag minsann hålla utkik.Helt underbart vackert .
Som er är jag övertygad om fler existenser efter en enda UFO uplevelse i mitt liv men hoppas på fler och vem vet vi kanske är UFO-n för dom med deras tankar som undrar om dom verkligen finns egentligen jordingarna 
Igår kväll såg jag något som lyste starkt på himlen, det var inte gatlampan
, men funderade länge på om en stjärna kan blinka med blått och lite rött så vi ser det här på jorden? Är det då en stjärna som håler på att dö? Det var jättestarkt och det var inte helt runt utan mer ovalt
. Nu blir detta lite OT i tråden, men det var något i himlen i alla fall 
Spännande agneta.
Det är sånna saker man funderar över om det är en stjärna eller nåt annat.
KAN ha vart en stjärna som höll på att dö…men de är väl inte ovala….?
KAN ha vart nån annan där uppe som håller lite koll på oss på jorden….

agneta - kan det ha varit detta som du såg??
http://utomjordiskt.ifokus.se/discussions/4eed0bfdd4ebea0235003488-kolla-nu?discussions-4
Jag blev själv helt fascinerad av detta!!
Värmland"
Ja Mia, visst funderar man
jag vet inte hur en döende stjärna ser ut, om den ses som vanligt (sund) eller inte, växer den till sig (oval) av värme för att sedan dö? När jag läste en kurs i Naturinriktningen på Campus fick jag lära mig att vi här på jorden använder färgerna för kallt och varmt i fel ordning. I universum är det varmaste blått och det mindre vama eller de yttersta värme"strålarna" röda (de svalaste). Vi har ju rött för varmt och blått för kallt
Och det jag såg blinkade starkast med blått sken, sedan är ju funderingen också om vi ser en stjärna som är döende med blinkande färgprakt eller lyser det stilla hela tiden till den far iväg?
Hmmm blir nog att läsa på läxan 

Ni får jättegärna länka till andra sajter och trådar…,men jag vill gärna att diskussionen hålls här sen.
Annars "dör" ju trådarna här inne….

Jo det är rätt mia….jag ville bara visa vad jag själv hade upplevt och så är jag lite lat och klistrade in tråden här…sorry!!
Skriv här gott folk!!
Värmland"
Gör inget Ghost….hahah…bara vi håller diskussionerna här….
Du får gärna göra så..men risken finns då att folk skriver mer där än här….det har jag ju givetvis inget emot…men när vi ska lyfta denna sajten så känns det lite fel.
Hoppas du förstår mej rätt.
Jo jag förstår precis vad du menar
Värmland"
Mia Jag förstår 
Jag valde nu att slänga in mitt inlägg på den utomjordiska sidan så får jag se vad som sägs 
Jag tog ju själv upp att det var OT så jag var ju själv lite "lat" som GH skrev om sig hehehe då var vi två lata, men vi kan diskutera vidare på utomjordiskt om du vill GH? 
Kramar 
Men kopiera och klistra in det här istället!!
Värmland"
Nu stannar jag här och väntar på dig GH för jag har svårt att förstå
min dyslexi spökar tydligen
f*** hatar att missuppfatta saker jämt…
Meningen med länken var att man kunde läsa vad som står där (jag gjorde så för att jag är lite lat och vill inte skriva om allt igen
) och sen skriva här….i denna tråden!!
Värmland"
Okej, då tolkar jag det som att jag kan fortsätta skriva om det här också, nu torkar jag mina misslyckdetårar och börjar om
. Hua det är så jobbigt att hela tiden anstränga sig vid läsning för att inte fatta fel, eller betona fel så innebörden blir en annan, min sa**ns läsförståelse som spökar och gör mig ledsen 
Jag förstår att det är jobbigt och att det blev förvirrande. Men du får ju naturligtvis skriva vad du vill, det står ju alla fritt att göra det. kram!
Värmland"
Förmodligen aurora borealis, då den magnetiska aktiviteten vid nordpolen varit lite starkare under de senaste månaderna (vilket är fullkomligt naturligt och inget som har med Rymdödlor eller domedagsprofetior att göra). Det rapporterades ju vida i media för en månad sen att man hade chanser att se dessa ljusfenomen över hela landet om himlen var tillräckligt molnfri.