Spökbild - oförklarligt
Hej,
här kommer ett antal oförklarliga bilder som är tagen av en åtelkamera(Observera att åtelkameran inte tar kort på löv eller dylikt och den tar bara kort när någonting rör sig). Den här kameran är uppsatt bredvid en väg ner till ett företag som finns bakom kameran. Ingen vet att det finns en kamera uppsatt där förutom ägaren och jag. Då ägaren mer eller mindre är ganska rädd för övernaturliga saker fick han en smärre chock när han såg bilderna senare på sin dator. Jag själv försökte bortförklarar det med "det måste vara en fågel" eller något annat som gick att förklara men…
När ägaren sedan sa till mig att han hade provat att sätta sitt ansikte på samma avstånd som kortet på det "oförklarliga" var taget på, såg man hans ansikte jättetydligt..och jag insåg att det här måste vara något!
Om jag skulle beskriva det första kortet som är taget rakt framifrån kan jag se en form av kapuschong, inne i kapuschongen två vita ögon rätt långt upp, en stor näsa, och en mun. På andra bilden har "det" vänts sig om och nu kan man även se, som jag ser det, en hand. På tredje kortet syns ingenting, som jag kan se det, och kameran borde inte ta något kort om det inte finns någonting att ta kort på…
Jag bör tillägga att bredvid vårt hus ligger intill en forna gravplats. Och lägg märke till att kortet är tagit mitt på dagen också, klockan 10.25. (bilden togs förra hösten,dateringen på bilden stämmer ej)
Då till min fråga, vad kan detta vara för något? Kan ni se eller känna något? Kan man ändra kontrasterna så kanske man kan se ansiktet tydligare?
Mycket tacksam för svar!
Hälsningar Sebastian

Jag tycker det ser ut som hakan/bröstet på en talgoxe
Håller med #3
Det är en talgoxe.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja eller kanske en skata?
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Färgerna och teckningen stämmer på en talgoxe. Vita kinder, svart huvud och en gul kropp :)
Det är en talgoxe, det syns tydligt på första bilden. Dom är vita på sidorna och svart huvud och det svarta går ner på bröstet, vilket syns på bilden. Hade avslöjats redan från början om näbben synts.
Ja en talgoxe kanske det är…..jag och fåglar…puuusst!!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"