Van Der Nootska Palatset
Min pappa har haft ett antal yrken varav ett där han målade om tak. Det här var en historia han berättade för mig många gånger när jag var liten, och även idag håller han fast vid sin historia, om när han jobbade på taket till van der nootska palatset.
Året var 1994 och det var värmebölja. Det var uteslutet att jobba på taket under dagen så de jobbade nattetid, men även på natten kunde det bli upp till 30 grader varmt.
En natt då det var outhärdligt varmt gick han ner på vinden för att ta sig ett glas vatten men på väg tillbaka upp till vindsluckan blev det plötsligt iskallt. Det var som om han klivit in i en frysbox. Allt hur på kroppen reste sig och han blev plötsligt fruktansvärt rädd.
När han väl kom upp på taket igen var det lika varmt som vanligt och det var först efteråt som han fick reda på att det spökade.
Vad är det obehagligaste ni har hört någon annan vara med om?
/bild borttagen/M-c/
"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray
Nähä?
Då kan jag väl berätta en till 
En kompis till bodde i ett hus. (det är lite viktigt att det är ett hus.)
Hon satt i soffan och tittade på tv när hon hörde ljud från rummet ovanför henne. det lät som om någon knuffade eller drog möbler och dyligt över golvet. Hon vågade inte gå upp då utan väntade på att hennes pappa skulle komma hem.
När han väl kom så gick dem upp på övervåningen och öppnade dörren till rummet. Möblerna i rummet var omflyttade.
aja det var inte mycket mera än så men hade det hänt mig hade jag sprungit skrikandes ut ur huset med händerna över huvudet.
"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray