Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: spöken
Läst 2213 ggr
Tatsu
0

Utländska "spökjägare"

Har vid några tillfällen tittat på tv-program med spökjägare från England och Amerika bla. Utrustade med olika instrument för att avläsa kyla, energier och allt ska filmas och dokumenteras.

Varför i jössenamn är det alltid människor som är så vansinnigt rädd att de bara skriker och springer därifrån, den som filmar "händelsen" vrider iväg kameran så man får se golv eller tak eller annat ointressant.

Än har jag inte sett något av dessa program som kommit fram med några bevis så jag är brydd att de får spela in detta för det känns som oseriöst.

Eftersom jag tycker sådant är intressant så går jag i fällan och tittar när jag får nys om ett program. Men blir alltid lika besviken, för att inte tala om reklamavbrotten som stör ideligen.

Vet ni om något program på någon kanal där de kommit fram till något vettigt, som kan vara intressant att titta på. Vill gärna ha tips på detta om ni har några.

Tatsu

[incendium]
0

Det enda jag vet som inte är precis lika hystrriskt som alla andra är väl ghost hunters. bevis är rätt svårt att få fram, ännu svårare att få fram trovärdigt i ett program.

hade varit trevligt om det kunde komma lite fler med lugna undersökare.

Choklad
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

dessa är de enda som enligt minmening är seriösa…som jag har sett  iallafall

U R us

Jinaum
0

dom är.. eller verkar väldigt seriösa. Jag gillar dock paranormal investigations. Med ryan blue. Det är väldigt intressant program och dom hade dem ett tag på femman. men vet inte längre om de har de. Dom är yngst inom denna genren vad jag vet. Dom är i princip lltid väldigt koll lugna och verkar undersöka allt grundligt.

Ghosthunter
1

Det bästa är Ghosthunters. Gänget i T.A.P.S tålererar inte rädsla bland deltagarna. Mycket seriöst, bra bevis och bra filmat!

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Snurrii
0

#2 ehm… varför viskar dom när dom är i ett mörkt rum för? Som om spökena inte skulle höra och visa sig eller vaddå?..

Choklad
0

# 5 Hehehe ja..det har jag också undrat många gånger…Obestämd andarna  hör ju ens tankar…Flört dessutom…

U R us

Pose-idon
0

#5 Det blir dramatikst ;)

//Elin

Snurrii
0

#5,6 ja precis!

Ghosthunter
0

En annan orsak till att dom viskar kan ju vara att dom vill höra om något händer……..!

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

MichaelMyers
0

skulle vilja säga till "ghosthunter" att programmet ghost hunters är faktiskt fejkade ibland, detta märkte jag i ett avsnitt där det skulle vara en svart skepnad som tydligen skulle gå förbi en dörr och man ser klart och tydligt hur pålagd "skepnaden" är.

kommer inte exakt ihåg var dom var men det var antingen ett gammalt mentalsjukhus eller ett fängelse, see for yourself :)

vill bara tillägga att jag faktiskt inte är skeptiker…

Nennir
2

Tycker att Ghost Adventures är bättre än Ghsot Hunters. Känns mer seriöst än GH.

moi
0

Ghost Adventures är riktigt bra! Glad Dom är seriösa, duktiga o presenterar faktiskt en hel del "bevis".