har aldrig sett nåt liknande?!
Min syster skulle filma sin hund som ofta går i ultrrapid vid balkongdörren.
Så plötsligt ser hon ett ljusklot(stor som en mjölpåse som hon beskrev det), hon tittar utanför kameralinsen o ser den där i rummet.Hon fortsätter att filma o poff, så "ramlar" ljusbollen ner och upplöses på nån sekund.
Vi har titta på filmen om och om igen, och kan bara kostatera att vi inte kan finna en logisk förklaring.Påfilmen ser man tydligt att detta sker framför balkonggardinen.Inga ljusfenomen utifrån alltså.
Jag har tagit tre sekvensbilder från filmen, så kan ni se själva, kan skicka filmen sen…
Vad tror ni experter
det kan vara?!

Expert kan jag inte kalla mig men jag kan berätta det jag ser
en äldre man

En äldre man? hur menar du då? som en ande?
Jag är helt novis, så därför kallade jag er som kanske varit här lite längre för "experter"

En ande, ja ,det kan vara din andlige guide som vakar över dig.
wow cool bild tycker det ser ut som en kvinna på bilden :D
Jag har sett tonvis med orber som är damm, ljus, regndroppar…men denna är verkligen bra!! och som ni säger ser det nästan ut som om det är nån figur på bilden, men det är kanske bara skuggor!
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

Oj spännande, skulle vara kul att se filmen 
Hej.
jag tycker bilden i mitten ser ut som antagligen ett ansikte och det är liksom bakom ett skynke?
Det har du rätt i Woozy. Jag tittade lite mer noggrannt och det ser ut som ett ansikte. Det är också intressant för ljusklotet har inte den exakta runda formen som en Orb bruka ha och dessutom stor.
Värmland"

Hur gör jag för att lägga in en mp4 filmformat, filmat med mobilen
Det blir tvärstopp när jag försöker?!
Hej
Inte en aning, men jag gissar på att det endast är bilder som man kan skicka upp. Du får nog lägga ut filmen på YouTube och skriva in länkens URL i rutan "Video-URL".
Som sagt, bara en gissning då jag inte testat skicka upp film själv.

Finns det inget annat sätt? det är syrrans film och hon kan va lite petig
, you-tube blir så himla ofentligt…
Maila till mig så kan jag skicka upp till YouTube! 
Nä jag fet faktiskt inte hur du ska göra. Kanske bäst å söka lite på sajten och/eller fråga nån kunnig..
Lycka till.

ha ha, jo det vore nåt…godtrogen
,
om nån har en idé/tips så tveka inte att hojta till!

aangeleyes, tittade igen på filmen, du såg en kvinna, det är riktigt, där står syrran och filmar ju!
Sjuttan att inte ni kan få ta del av filmen, verkligen ingen som vet hur man lägger upp den, utan att blanda in You-tube?!
Ett alternativ är ju att lägga upp den på youtube men att inte skriva någon beskrivning sen något helt annat som rubrik typ filnamnet på klippet. då är de inte så många som hittar den.. och sen när du tycker den legat klart där plocka bort den..
Är så nyfiken på att se klippe :D
Jag kan inte se något förutom att det är en smuttsig lins för det första och det är vanligt när den är det att det blir liknande fenomen.
Rengör linsen med lite såpa och vatten, eller diskmedel och lite vatten, doppa en tops i vattnet ta över linsen använd en torr och ren tygtrasa (jag brukar använda gamla sängkläder som jag river sönder till trasor)
Det ser som sagt ut som något som träffar smutsen på linsen om man kollar noga så ser man att bilden inte är klar på hunden en anings suddig, så tvätta linsen är mitt tips, varit med om liknande flera gånger.
Såg hon den också? Lät som det, låter konstigt att hon inte flyttar kameran för att fokusera på den?

TrevorS,
ser man filmen så förstår man att det inte handlar om linssmuts. Att bilderna är en aningen suddiga är för att jag fotat m digitalkameran en stannad(rättare sagt 3 stannade sekvenser) mobilfilmsekvens, inten super kvalitet alltså…
Syrran såg tydligt i "getögat" en ljusfläck, trodde hon hade typ "damm" el nåt i ögat, blinkade lite, o slet blicken från kameran/mobilen en tiondels sekund typ, för att titta, och ja, där var ett ljus fenomen,då droppade ljuspunkten och upplöstes.
Min syster är inte alls inne på sådana här fenomen, det var först när hon visade mig,det gick upp för henne att detta var ju jäääätttteee konstigt?!
Men du, om du filmar mycket, så vet du kanske nåt sätt jag kan lägga upp filmen här, utan att lägga ut den på You-tube först(det ville inte syrran, typ tyckte det blev så offentligt)?!
Då får du se med egna ögon att det inte kan vara damm…det är skitskumt detta…

HextremO,
såg ditt inlägg nu, det var ju smart, ska fråga syrran!
, är du säker på att man kan ta bort den sen då? …m då går den inte se här längre heller va?
Jag är utbildad inom fotografering men även kollat mycket på film"bevis" på UFO, spökbilder/spökfilmer och gjort det i 5 år nu.
Just när det gäller internet och filmer där är jag inte så hemma på bara för att man förstå filmerna betyder inte det att man vet allt om hur man lägger upp dem på nätet, själv har jag bara lagt upp på youtube när jag gjort information eller "fjantfilmer". Men man kan ta bort filmerna sedan också, annars är du välkommen att skicka den till min e-post så kan jag gå igenom filmen, skickar ett PM med min adress, den kommer såklart inte komma ut till tredje part om hon inte vill (du skrev något om att hon inte ville att den skulle vara öppen för alla).
MvH
#18 ja det är jag säker på att det gör : ) har själv tagit bort klipp jag inte velat haft uppe längre..

…ok, nu gjorde jag så här i väntan på svar frå syrran, jag filmade av en snutt med min kamera från datorn, nu blev det ju ännu sämre kvalitet…
, men så får ni en hint i varje fall
håll koll uppe i högerhörnet, det går snabbt!
På orginalfilmen ser man även i början av filmen att det swichar nåt ljus fenomen 2 ggr mitt i rummet…
Det ser defenitivt inte ut som nått damm, smuts whatever :)
Spännande, ska bli kul att se vad folk säger..
Kollat igenom noga lite dålig kvalite eftersom den är filmad på datorn, men som sagt, jag tror inte hon hade sett den för man brukar göra reagera på ett sådant, men den är självklart utom fokus och ser ut som antingen ett damkorn som gått i rätt hastighet så kameran snappat upp den eller eftersom det finns så många blanka ytor, både datorskärm, dörr, under datorbänken kan det vara ett att det blivit ett litet ljusfling eller vad man nu ska kalla det för eftersom kameran börjar röra på sig.
Men kan säga till 99,9% att det är antingen ett smutskorn (väldigt likt de andra videor jag sett) eller en liten reflex från en blank yta, det kan också träffa ett smutskorn och uppfattas liknande eller bara på ytan. Vet inte om du minns ett klipp som gick på svensk tv på nyheterna om "orben" som åkte över linsen när det åkte förbi en bil? efter närmare analysering så såg man inte bilen men man hörde den och det var bilen som gjorde "orben".
Men självklart finns säkert flera synpunkter detta var bara min. =)

Ok de skulle det kunna varit, men vad som är konstigt är ju att syrran är säker på att hon såg den i rummet. Alltså inte genom mobilen.
En mobil som man filmar håller man typ en armslängd i fån sig, och hon såg ju tydligt genom att bara ändra blicken.ser ni oxå innan ljusskenet att det swichar nåt inne i rummet?
Att kan bli reflexer, det köper jag, men inte ett dammkorn?
Hon säger att den är stor som en mjölpåse, fen är ur fokus och innomhus om den är vid väggen har jag svårt att tänka mig att den skulle varit så stor och inga reaktioner om man såg den hade man reagerat mer den filmer även bort från den och försöker inte ens leta upp den igen. Det är nästan som det kända UFO't som de skulle filmat så filmar de bort från den, mycket märkligt. =)
TrevorS
Fråga: Om det skulle vara ett dammkorn, vart tar det vägen efter att det försvunnit? Jag har kollat på filmen flera ggr med bild för bild + olika hastigheter /väääääääldigt sakta). Borde inte "dammkornet" fortsätta nedåt höger i bild?
Woozy
ett damkorn måste röra sig i rätt hastiget för att kunna synas. men det ser mer ut som en reflektion. Sett det här fenomenet många gånger förr och det är mycket likt ett utav dessa fenomen.
Spelar ingen roll gått igenom alla bilderna i det korta klippet. Om du läservad jag skrev innan måste ett damkorn röra sig i rätt hastighet om du andas på ett damkorn kan den flyga bort på mindre än 0,5 sekunder dumt exempel men varför inte? Den kan också ha kommit i skugga för den måste ha ett ljus på sig eller helt enkelt vridit sig också.
Ja nu ser man ju inte om ett dammkron "vrider" på sig på det där avståndet såvida det inte är en kudde (kuddkrig). 
Woozy
Jag lyckades få med ett hårstrå när jag filmade uppe i ett hörn och det försvan likadant eftersom den kom i skuggan fick inte mer ljus som kameran kunde snappa upp för en vanlig kamera ser inte allt dam i luften kom solen skiner in genom ett fönster ser man alla damkornen ellerhur, men om man fotograferar är det rätt svårt att få med dem på bild, men om man får med någon/några ser de precis ut som på filmen här uppe.
Nu är varken väggen eller hårstråt i fokus men det försvann lika fort poff. om jag får orginalfilmen kanske det blir lättare för mig att gå igenom den för att filma av en skärm försvinner oftast flera rutor av filmen.
OBS!! Jag som har tagit denna bilden och den får inte användas vidare! OBS!!
Hur det än är, så lär funderingar fortsätta att "ställa till det" för hjärnan. Hade jag sett det jag sett med blotta ögat och dessutom fått med det på film så hade ju jag inte förknippat det med ett hårstrå iaf.. 
Men, det är ju en "gåta" så jag säger 1X2 på frågan om vad det är för nåt vi ser på bilderna..
(damm eller inte damm).
Woozy
Jag har sett en del där de försöker leta upp det de såg, även ett litet darr på kameran de som varit stadiga har försökt att följa den eller reagerat, sagt något.
kolla på bilden jag precis la ut, är de inte rätt lika? det är också ett damkorn eller ljusreflex, men tror att det är kristallkronan som gav ljus till ett damkorn. som är nära linsen för den är inte i fokus. =)
Hej.
Allt är ju relativt. Jag tycker iaf att man ser ett ansikte. -kan tyvärr inte rå för det. Jag är inget proffs.
Woozy
#34. Jag har arbetat i 5 år med sådana här bilder så jag borde kunna lite i alla fall. Även lärt mig hur man tar sådana bilder också. Denna sista blev 3 olika sorters, är även en till lampa som lyser på linsen därav den orben i mitten, och det är inte ens använd någon blixt eller lampa på kameran. =)

•Ja ni, jag vet inte…tycker bara att det verkar så mysko. Stå med en mobil o filma sin hund på ca 4m avstånd, tro att du fått skit i ögat, försöka blinka bort det, ser ett sken/ljuspunkt, i storlek som en mjölpåse(som hon beskrev det), vänder upp blicken och ser hur skenet swichar iväg/droppar ner och upplöses. Detta ser hon m ögonen, inte genom mobilen.
•TrevorS, du har ju ett tränat öga, så det ligger säkert mycket i det du säger, men man kan väl inte se dessa saker du beskriver m blotta ögat el kan man det kanske?
•Hade det inte varit min egen syster kanske jag varit lite skeptisk själv
, men jag vet ju att hon inte är en lättköpt person(hon vet vad hon såg), sen spelar det inte henne någon roll om det är damm, reflex el ett ljusfenomen, men hon har aldrig sett något liknande. Jag frågade om hon tyckte det påminde om en typ solkatt, men nej, mer som en enhet för sig, alltså inte ett riktat ljus…
•Vi har inte tagit upp defakto att hunden går precis där (ofta) i ultrarapid?!(denna kväll skulle hon filma detta, för det ser skitlustigt ut), syrran har funderat på om det kommer någon doft från en ventil el dyl som gör hunden så "lurig" just där…när jag spekulerade om det kunde vara en ande, så fick hon lite fnatt
, och menade att dom kunde hellre va hos mig…och ja håller med
Om man inte kollar på mobilen hur såg hon då hur hon filmade hunden? Hon upplevde kanske något men varför ingen reaktion får man något i ögat får man inte en reflex och vill klia? men solkatt är inte samma sak fotona jag visade är tagen utan blixt och starkljus men endå så blev fenomenet. Om det var en riktig ljusboll/energi beter den sig inte så, den ska ge en mer pulsande effekt. Ska se om jag kan hitta en bild jag kan få använda för att visa hur jag menar.
Sett liknande på hur många filmer som hellst säger inte att hon kanske upplevde något men i ingen reaktion eller liknande är märkligt, varit med om en samling där en person som sägs kunna styra energier skulle filmas och fotograferas bara 2 av 7 personer fick något på film lite häftigt de är svåra att säga något emot för den har en äkthet som inte går att beskriva dock är det inte samma vi pratar om här men lite häftigt i alla fall.
grafi
Jag håller på dig 
Ni får gärna tro vad ni vill, bara visar att det inte ser ut som något övernaturligt. ;P

vill bara förtydliga, att det går alldeles utmärkt att filma med mobilen m en hand, hon höll kvar handen i samma riktning när hon tittade upp…svajar lite gör det ju förstås. Och du, hon kliade sig i ögat med den andra handen(som hon inte höll mobilen med)fnissar lite för mig själv
, klart det går TrevotS, det hajjar ju du med…du e bara lite motvals
, ja filmar mina barn dagligen m mobilen, samtidigt som jag lagar mat, o håller ett öga på ditten o datten runt om!…m vi är ju kvinnor förstås, vana att hålla många bollar i luften
Det är att det inte sker någon reaktion om ditt barn ramlar och slår sig så reagerar du väl? eller om någon kör emot dig självklart reagerar man om man märker det eller?

Självklart skulle jag reagera för något sådant!!!, vågar dock inte säga hur jag skulle reagera om jag såg något som vore helt ologiskt för hjärnan, nåt jag aldrig sett, eller kunde förklara…inte omöjligt att jag skulle reagera som syrran typ förstelnad…och tänka -vad sjotton är det där?! Märk väl, det var ingen hotfull känsla som detta fenomen utlöste. Inte som om vovven var i fara, eller som om nåt körde emothenne…
Alltså inget som fick reptilhjärnan att reagera med försvar!Mer tappa hakan…
Woozy #39 - sluta tafsa på grafi!…hahaha
Värmland"
Jag tjafsar inte på henne. Jag håller med henne. 
Woozy
De fem sista inläggen efter inlägg #45 är borttagna p.g.a. att det var elakt och onödigt - från båda parterna.
Ha en bra dag! // Pernilla
det där var en grymt bra bild tycker jag! jag la även märke till att hundens ben på första bilden var suddigt.

Shit, snacka om tur att få med det på bild, fick själv med en bildpå en kvinna på julafton 08 som höll om mig och min syster, man såg ansiktet och kroppformen och allt, + jag tycker det ser ut som nån mellan 60-80 lr nått sånt,ser ut som en kvinna, nästan som en nunna ;)
Jag tycker det ser ut som ett ansikte på sista bilden

Ohh man ser ju ögon :P (i de sista fotot)

Har nu läst igenom hela tråden och har hela tiden själv sett ett ansikte på den sista(3e) bilden.
#56 ser en helkropp på 3e bilden, precis som #58 har "ringat in".
Spännande!
Är föresten ny här så jag ska passa på att berätta en händelse som jag aldrig kommer glömma.
Är själv jätteintresserad av det "okända".
Min pappa bodde förr i en för mig, hemsökt lägenhet.
Låg ensam vaken en natt och spelade in ljud på min mobiltelefon.
(såklart i ett stängt rum där inga andra ljud kunde störa, såsom snarkningar)
Spelade in några ljudklipp och lyssnade sedan på dem.
Sista klippet hörde man ett hest men tydligt "hej".
Höll på att kissa ner mig, rädd som jag såklart blev.
Var tvungen att lyssna på klippet om och om igen.
Ja, där var det där hesa "hej".
Nu är det x antal år sedan och den mobiltelefonen är sönder sedan länge.
Ångrar att jag inte lyckades få ut ljudklippet ur telefonen.
Hade mer än gärna försökt lägga upp den här så ni kunnat lyssna.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
#58 I inlägg #14 säger TS att man ser hennes syster stå och filma så det är ju inte så konstigt att du ser en kvinna i fönstret. Dessutom ser man skuggorna smo bildar kroppen på bild 1+2 också.
Jag är själv väldigt involverad i det andliga men jag är SÅ LESS på folk som "ser" saker överallt. Hade ni haft förmågan skulle ni ha märkt det - inte fått krysta fram en syn på en bild på nätet….suck…
www.kickemcattery.se

#60 OJ det missade jag. Självklart går det att förklara då varför man ser en person där=) nej, man ska inte köpa första bästa utan utröna saken först…förstår vad du menar