Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterfilmfoto
Läst 6332 ggr
Heidi
0

Vad filmade jag?

Igår kväll filmade jag en av katterna och helt plötsligt dyker en ljusprick upp som dansar runt. Det var ingen insekt för då hade jag sett den. Man kunde endast se ljuspricken via kameran. Kan det varit någon från andevärlden som hälsade på? Jag filmade några gånger och ibland visade den sig och ibland inte.

Har haft känslan av att det finns andar här men är nybörjare så jag är inte säker.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

[AnnikaOhlsson]
0

Kan man få se filmen??

Heidi
0

Absolut. Jag skall bara lägga in den i datorn. Återkommer.

Merlin-pappa
0

Reagerade katterna på ljuspunkten?

Heidi
0

# 3 Nej det gjorde dom inte.

Heidi
0

#3 Nu har jag suttit och kikat på videon igen och jag får nog ändra mig lite. Katten kikar runt lite som att det är nått mer han ser. När jag började filma honom så kikar han på en insekt i mitten av taket men sen dyker pricken upp. Jag lägger straxt upp den här eller länkar.

Heidi
0

capodeicapi
0

Jag tycker det ser som en reflex från ett armbandur eller liknade. Den följer ytorna genom att vara på väggen, i taket, på klössaken, osv. Och ändrar form beroende på hur ytan är vänd mot kameran.

/Capo

Heidi
0

# 7

Jag äger inget armbandsur så det kan det inte vara.

capodeicapi
0

#8 Som du kanske förstår är det omöjligt för en utomstående att veta från var reflexen kommer eftersom vi inte vet vad som finns i rummet. Vi kan bara tipsa om vad den den skulle kunna komma ifrån.

/Capo

Heidi
0

#9 Det förstår jag absolut. Men jag kan inte komma på att det är något som skulle reflektera bakom mig, ville bara säga det.

Sen undrar jag hur en reflex går via kameran? Den syntes inte med blotta ögat.

capodeicapi
0

#10 Reflexen i fönsterrutan är naturligtvis besvärlig för en kamera eftersom det är ett skarpt motljus och det skulle kunna vara den som skapar ljuspricken i kamerans lins. Det som talar för det är att du inte såg ljuspricken samt att den bara dykt upp på kvällen när det är mörkt ute och tänt inne.

Jag tycker dock fortfarande att det ser ut som en vanlig reflex, men jag kan förstå att det är svårt att hitta källan.

/Capo

lojna
0

Så som jag ser det, Så ser det ut som något från andra sidan.O man ser ju på katten i början att han ser det med…

Om du tänker till baka, kände du eller tänkte du på något??? Var glad att du har någon med dig…

stina63
0

Fin katt du har,. Nog reagerade din katt på pricken som kom. För han flyttade huvudet bakåt när den kom.

eva70
0

Hej jag och min kille upplevde något liknande,vi har flyttat till en ny lägenhet

och här om dagen så målade vi om i sovrumet, och jag är medial utav mej så när jag ska ta kort så blir det alltid orber på kort,men då sa min kille att jag skulle ta hans kamera och när vi båda stod där och jag rikta kamran så såg vi i displayen

ett vit ljusklot som for förbi,vi vart lite förvånade kan jag säga..

Så visst tror jag på dej och att katten reagerade!!

Lycka till och hoppas du fångar mer ljusGlad Mvh Eva.

bea28
0

Katten såg definitivt ljuset. Såg ut som om han ville leka med det :P Det är dock svårt att säga vad det är, andeorb, reflex eller insekt.. Reflezx

Jag har också varit med om en liknande grej, satt och fotograferade på mitt rum, skulle se hur lätt det skulle gå att "göra" orber med damm (då jag någon dag innan fått en massa orber på bild.) Så jag sitter där och riktar med kameran ut i ingenting, och så helt plötsligt flyger en röd ljuspunkt rakt över skärmen. den lyste verkligen och det finns inget i rummet som kan reflektera ett rött ljus, och jag fick aldrig samma effekt igen. Himla mysko :P

Heidi
0

Tack för era svar. Har fortfarande inte hittat eventuell reflex källa om det är en reflex. Men det kan ju även vara något övernaturligt. Skall filma mer någon dag så får vi se om jag får med något Glad

Heidi
0

Provade att filma lite nu. Det tog flera minuter men helt plötsligt dök pricken upp. Känns som att det inte kan vara en reflex eftersom då borde den ju finnas där direkt när jag börjar filma. Är så nyfiken på vad/vem ljuspricken är förnånting.

alexandra09
0

kanske är det en insekt?

Heidi
0

# 18 insekter ser man med blotta ögat också så det tror jag inte.

KaninPiggelin
0

det där var lite skumt..:S

Hade din katt ett halsband på sig? :P

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Heidi
0

# 20

Nej mina katter har aldrig halsband inomhus. Bara när vi går ut i sele som extra säkerhet om dom skulle komma loss.

alexandra09
0

#19 okej, hmm då var det lite skumtObestämd kram!

[Billkampfisk]
0

skulle man kunna få se på filmen?

Heidi
0

# 23

Länk till filmen finns längre upp i tråden.

[Billkampfisk]
0

Ja men den funkar typ inte.

Zadeira
1

#24, länken funkar inte längre, jag försökte också se den. Står att sedan sista januari är tjänsten stängd typ.

Mimmsi
0

Jag har oxå filmat ljusfenomen som rör sig vid 2 olika tillfällen. På ett av klippen så befann jag mig i ett helt mörkt rum utan fönster eller ljus/reflekternade.

liawilson
0

Jag hade också velat se filmen-men nej det gick inte=(

*Kärlek & lycka*

[Forest]
0

samma här filmen är bortagen :S