Vad kan det hära vara?
#2 menar det åt sidan. Hade inte blixt på! Hela huset var nersläckt så inga lampor på, bara månen som lyste upp :)

Det är nog ett stjärnfall.

Kollar man noga på den andra fotot ser man en perfekt fyrkant runtom det lilla ljusstrecket som har en annan nyans än resten.Skumt. Fyrkanten verkar iaf. vara nått fenomen med digitalkameran. Vad själva strecket är vet jag inte men det verkar vara något som är upplyst nära kameran. Hur lång slutartid hade du?

Ser ut som en spotnick eller vad det hetter förnåt.
och när man råkar skaka på kameran kan det bli så där med,
det råkade jag gjöra en gång.
Och då blev det så.
Hmm… Ser spännade ut iaf :P
//Elin
Jag skulle tro att det är rörelseoskärpa från en stjärna eller en lampa från ett flyg eller liknande.

Fast det är ett väldigt starkt ljus för att vara nått sånt. En eldfluga kanske? :)
Jo för att vara en stjärna kanske men inte ett flyg. Kanske en reflex i fönstret från nån annan lampa inne, Kylskåpslampa, tv, stereo ja vad som helst. För att det är rörelseoskärpa är jag nästan säker på.
en stjärna tror jag inte att det är eftersom sjärnor är för långt bort för att en kamera ska kunna uppfatta ljuset. Jag tog en bild på stjärnor en gång och jag hade 30sek(det längstas på min kamera) exponeringstid och man ser bara om man kollar supernoga. Och jag tror du hade max 1-3sek exponering med tanke på hur månen ser ut ;)
//Elin
Skicka in bilden hit http://www.ufo.se/ De är experter på Ufon= oidentifierade föremål. De kan nog rätt garanterat tala om för dig om det rör sig om någont helt naturligt fenomen eller något annat. 
Jag tycker det ser fake ut med tanke på att man kan se linjerna runt "ufo:t"

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ser ut som nån slaks krok????
Eller Jupiter som syns bra nu! Lång slutartid och lite darr på handen ger den effekten.
HH
Rörelsen på ljuset till vänster är exakt samma som rörelsen på allt annat i bilden. Jag gissar på en starkt lysande stjärna eller planet.