Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterfilmfoto
Läst 1993 ggr
Ratlings
0

Tullgarn slottet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fast inte slottet, men ett hus däromkring.
Mamma fick med mig dit då hon fotat ett hus där hon fick för sig att det var något, fast det var bara reflektioner. För att övertyga mig om att det var något där så ville hon att jag skulle ta med mig min kamera och fota själv. Jovisst, jag märkte bara en massa reflektioner… Och att någon "kikar fram" från kanten av ett fördraget fönster.. I ett tomt hus.

Det är fönstret bredvid dörren på bottenvåningen.
Första bilden är det helt fördraget.
Andra lite uppdraget nere i hägra hörnet.
Tredje lite till..
Fjärde liite till…

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ratlings
0

-

// Lise

Ratlings
0

-

// Lise

Ratlings
0

-

// Lise

Zadeira
0

Nu är jag kanske negativ, men bilderna är tagna ut helt olika vinklar och med olika avstånd. Första bilden är tagen rakt framifrån och man ser att gardinen är lite vikt i sidan. Du säger att den öppnas lite mer på varje bild, men i själva verket byter du vinkel på varje foto och därför kan man inte säga något alls om ifall gardinen är mer eller mindre fördragen. Vinklen gör att man blir lurad. Hade alla bilder varit tagna från exakt samma position hade jag trott mer att det var något, nu tror jag bara det är en synvilla.

Ratlings
0

#4 Okej, jo det är sant. 
Men det är ingen synvilla då det var fördraget och sedan lite uppvikt i verkligheten också, hur man än stod

// Lise

Zadeira
0

#5. Sånt är ju svårt att säga utifrån bilder. Men skumt i så fall.

En annan sak jag såg nu är att på bild två och tre ser det ut som om det är tänt en lampa i taket på mitten-fönsret på ovanvåningen. Kan ju vara reflektion, men ser ut precis som en tänd lampa. Är du säker på att huset faktiskt var tomt?

Ratlings
0

Japp, dom spelar teater där på övervåningen ibland, men dom gick ut och låste precis när vi kom :)

Annars hade jag inte brytt mig om fönstret :p

// Lise

Ratlings
0

Men det kan ju vara som du säger, att dom är tagna ur olika vinklar. Jag tänkte aldrig så långt, men det var fördraget i verkligheten och sedan vikt upp. Men jag tycker inte stället verkar konstigt på något sätt alls.

Däremot vill jag hitta stigen som leder till huset där dom som hjälpte till på slottet bodde. Dock är det avspärrat av okänd anledning.. Men ändå!

// Lise