Bilder på mitt hus
I soffan känns det som att ett mjukt energifält omger dig..(?) Men det är inget farligt alls 
Jag känner av en hel del aktivitet,som att några kommer och går igenom väggen här. Det liksom strömmar mjuka energier från väggen..
det är någonting med tavla ovanför soffan i bild 1
Brukar lampan blinka ofta? Liksom att den "flammar" till ibland på ett märkligt sätt? Energierna påverkar den..det verkar som att någon vill tända och släcka den för att du ska veta att du inte är ensam.
Bild nr 1känns lugn, inga energier fastän det är samma vägg som i nr 0
Som att energierna dras till soffhörnan…
Brukar du sitta där ofta? för de trivs där du är…
I bild nr 2 ser jag damen och bakom henne en herre..känner av namet Evelyn eller kan det vara Elin? Mannen är liksom i bakgrunden..damen bär på en sorts skål, genomskinlig med vatten i som skvalpar, hon är väldigt försiktig och tyst för att inte spilla och störa. Hon är grå. men verkar ha vitt hår som lyser lite och är otroligt kärleksfull och snäll. Hon klappar dig på huvudet och säger att hon absolut inte vill störa..
hon är liten till växten och lite krokig, men fast hon är lite ostadig och darrig så är hon pigg och alert dam, ca 70 år gammal. Kanske äldre.
Lätt för att skratta. Hon visar mig smala små läderband liknande skärp..jag undrar om det kan vara till någon sorts hästsadel eller annat till hästar? känner av att det kan vara till hästar..
Damen bär glasögon, nästan runda med silverbågar.
Hon har lockigt kort hår och är lite rynkig ..
väldigt snäll är hon.
Mannen visar mig en silverpenna, en bläckpenna. Den är viktig.
Han bär en grå kofta även han är lite krokig och han har brunaktigt hår med silver i..platt lugg .
han tittar alltid neråt och verkar vara tyst och försynt av sig men kan vara lite besk i sina kommentarer ibland.
Det är hans fotsteg du hör.
Han ger dig en röd ros.
Damen skriver ett meddelande till dig: "Älskade Lina (?) var tapper och var stark, du klarar det du har satt dig att göra. Var inte så allvarlig, lev livet här och nu och lek mera och var glad."
Du har en port i ditt hem, tror jag. I den porten kan andevärlden komma och gå, och jag tror att de kommer till dig därför att du är en del av den porten.
Jag vet inte ..tror inte att jag kan stänga den, om du skulle vilja det.
Jag har tyvärr inte den kunskapen.
Men ..om jag får säga min mening, så låt porten vara..det kommer kärlek ifrån den, inget annat..bara härliga energier. 
Jag tror inte att jag behöver gå igenom övriga rum?
Kram
Laila
U R us
Gud vad galet. J jag ser lampan blinka ofta. Trodde jag inbillade mig för den släcks inte helt. Min morfar hade en penna som han gillade har jag för mig. Och damen måste vara min mormors syster som är gumman. Jättesnäll dam. Hon avled för något år sedan :( det har hänt mycket vid soffan. Min kille har vart med om saker där. Tack så mycket. Känns bättre nu. Jag har faktiskt sagt till dem att de ska vara tysta och att de gärna kan stanna så länge de är lugna. Har faktiskt en port och mitt namn är eleni. Tack för hjälpen!
elenihadjipetrou.blogg.se
Varsegod!
Du behöver inte alls vara rädd…
Men jag tror att du kommer att bli mera "synsk" vad det lider…
lycka till ! 
U R us
Hahaha kan tilläggas att min morfar kunde vara väldigt besk och svära ganska mkt, haha. Men han menar väl
Mer synsk? Vet inte men har haft den känslan jag med. Men jag vet inte om jag kommer klara det
Jag såg en hel del andar i det här ljuset i väggen..de finns kring dig där du sitter..de vill att du ska prata med dem. Men det är ju upp till dig om du vill eller inte. Men de vill verkligen
och de vet att du kan.
U R us
Jag kan inte höra något. Försökte men det blixtrade till när jag blundat ett tag så jag var tvungen att öppna dem. Kan jag bara tänka det jag vill att de ska höra eller ska jag säga det högt?
de hör dina tankar, de ser och uppfattar dig ..du kan kommunicera med dem antingen via din röst eller via dina tankar, det är upp till dig. Förmodligen får du svar genom bilder..och oftast brukar det vara rent symboliska svar.
Så lär dig gärna vad symbolrna betyder, både dina personlliga och grundliga.
De pratar också genom känslor, så om du plötsligt känner dig väldigt glad, eller väldigt arg, t.ex, och du vet att det inte kommer från dig själv (även om det kan kännas så ibland) så kan det vara en ande som vill förmedla hur h*n känner sig…
Hörandet brukar komma som att du hör med känslorna, eller ett annat sinne inne i dig. Man kan höra rent fysiskt också, och du kan träna upp det också, men det kan också komma av sig själv så småningom.
Liksom seendet..
U R us
Tack. igår hörde jag saker I mina tankar som liksom inte var mina egna.hörde även ett konstigt skrik. Jag kanske inbillar mig