Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterfilmfoto
Läst 8244 ggr
[ouioui]
0

Spöke i Marstrand...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!!

Jag tog den här bilden förra året i mitten av september när jag och klassen var på en övernattning i Marstrand.
Jag tog flera bilder under några "lära känna lekar och tävlingar" och det här är en utav bilderna och det är den ända som är lite mysko….

[ouioui]
0

Här kommer samma bild, men jag har ringat in något som liknar ett ansikte…

[ouioui]
0

Här kommer en bild på en man som jag tycker faktiskt liknar det ansikte man kan se på bilden över, vad tycker ni?

[AnnikaOhlsson]
1

Men det du ringat in är ju bakhuvudet på en tjej med blont hår knutet i en kludd!

[ouioui]
0

#3----> Haha nej det är det verkligen inte!

[AnnikaOhlsson]
0

Jag har verkligen kollat dennna bild väldigt noga, men jag kan inte se nåt annat…  Jag är väldigt frågande!?

Ghosthunter
0

Om det inte är ljusreflektioner som jag tyvärr tror att det är, så är det en bra bild. Och inte är det väl cigarettrök, med tanke på dagens rökförbud i allmänna lokaler? Nåt ansikte kan jag tyvärr inte se.

Är bilden tagen i eller i närheten av Carlstens fästning? För den ska väl vara hemsökt om jag inte minns fel.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

bea28
0

ehm, jag tror inte att det här ett äkta foto. Ser lite för ditmålat ut (kollar man noga ser man att pixlarna är större på det vita än vad dom är i övriga fotot)

[incendium]
0

#7 kan nog mycket väl vara ett äkta foto men jag skulle tro att förklaringen är högst naturlig. exempelvis smuts/vatten på linsen, rök eller liknande (skulle även förklara att pixlar ser större ut).

Ghosthunter
0

Jag tror nog ändå på ljusreflexer…ser ut som solen skiner in!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[incendium]
0

mycket möjligt det med :)

Elshira
0

jag är för "spöken" men om jag tittar på den bilden är det nog mest troligt att det är dammkorn som hamnat framför linsen på kameran. Det är också dessa dammparticklar som brukar misstas för orber :)

Hakuna matata!

razina1
0

Det enda jag ser är att du ringat in en tjejs bakhuvhud.. Vart menar du att ansiktet skulle vara?

[ghostdoggy]
0

lol..man får sig ett gott skratt iallafall =)

J-M-M
0

Är det ok om jag kopierar bilden och ritar i paint på den, det jag tycker ser skummt ut?

Ville bara vara säker :)

[dandamimm]
0

Tyvärr, jag ser inte vad du ser.

[AnnikaOhlsson]
0

Jag har kollat denna bild säkert 100 ggr nu, men jag ser fortfarande bara en tjejs bakhuvud…

[ghostdoggy]
0

ja det gör jag åxå =) men antar hon/han menar det vitaktiga som omger huvudet vikket jag skulle kalla ren rexflektion av ljuset,ser bara ett bakhuvud jag med ,men inget ansikte,om det inte är bakhuvudet som ser ut som ett ansikte då..

KaninPiggelin
0

läskigt :S Men jag tror också att det är en ljusreflex

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Karmatarerskanise
0

Förstår inte hur du kan se ett ansikte i tjejens bakhuvud.
JAg ser bara tjejens hår som sitter i en slarvig knut.

[AnnikaOhlsson]
0

Precis vad jag ser, men jag blev ju i närmast utskrattad i #4

[trollduva]
0

ser ut som en typisk ljusreflektion,jag kan inte heller se något i inringningen förutom ett bakhuvud…

1da-sofia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan, ja jag se då en jänte som ha hädd ihop håre te en knut….inge anne..

Sara()
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ser bara en tjej med uppsat hår och lite rök det är allt.Inget spöke eller fal.Tror det har gjorts på dataFörvånad

Rumblebee
0

När jag tittar på bilden, och tittar på själva hårknuten hon har satt upp, så kan jag se den där mannens munområde, ungefär mitt i knuten, det liknar i alla fall det.