OT:sanning eller konvsekvens
drar igång en ny omgång så vi får lite fart här inne igen
sanning:vad är du rädd för?
konsekvens:ät en matsked mjöl;)
Ohh va roligt! =)
Jag är super rädd för ormar, spindlar och sniglar, fy för dem!
Sanning: Vad drömde du om senast?
Konsekvens: Skriv en dikt tillägnad oss här på spökbilder =)
Jag drömde inatt om att jag var på jobbet och jobbade…. (Ja, vi har MASSOR på jobbet)
Sanning: När hade du riktigt, riktigt kul senast?
Konsekvens: Ge första främling du möter ett glatt "Hej" och ditt allra soligaste leende.
sanning:i helgen,hade ett tornerspel för en skola
sanning:har du badat i år?
konsekvens:rensa ogräs i någon annans rabbat:P
Sanning: Ja, jag badade senast i söndags. I badkaret alltså. Jag badar sällan i havet, möjligtvis en eller två gånger om året när det är som varmast. Jag är paniskt rädd för maneter.
Sanning: Har du ljugit för någon nyligen, och om vad?
Konsekvens. Köp något sött och gott (glass, choklad, kaka eller liknande) och unna dig själv!
Sanning: Nej, det har ja inte.
Sanning: När gjode du bort dig senast?, och berätta
Konsekvens: Segla jorden runt
väljer sanning då jag blir sjösjuk bara av att titta på en båt^^
på en tränning med riddarna skulle jag rida en häst jag aldrig ridigt innan och jag har ett pajat knä som bästemde sig för att ge upp under galoppen så hästen svängde på ett hål och jag på ett,det var riktigt pinsamt
sanning:när drömde du en mardröm senast och vad handlade den om?
konsekvens:gå ut och sola en timme
Jag väljer konsekvens!!! 
Sanning: Tre saker som gör dej glad
Konsekvens: Ta ett dopp i havet/sjön
sanning:hästar,fotografering och medeltid
sanning:tre saker som gör dig arg;)
konsekvens:gå och lägg dig
Sanning: Tre saker som gör mig arg är folk i mataffären som tar upp hela gången och tvärstannar mitt ivägen, när TV.n får störningar mitt i ett bra program och man missar en viktig del av programmet, och när man får tag i en kopp kaffe som smakar rävgift.
Sanning: Vad har du för dålig ovana som du skäms över?
Konsekvens: Ta ett glas mjölk med dig ut och drick medan du går baklänges runt huset.
Eftersom jag inte tål mjölk så får det bli sanning. ^^
En dålig ovana jag har är dels att jag biter på naglarna men det är rätt vanligt så, lite skäms jag ju men inte så mycket. Tror jag måste säga att jag varje morgon måste rensa ur näsan från snor. Det är något jag har stressat fram själv. Har egentligen inte behövt i början utan bara gjort det för att känna mig helt ren på morgonen. Så måste alltid ta ett papper och liksom gräva ur näsan på morgonen. Hahaha, vilken syn va?! XD
Ja nu har jag biktat mig
Sanning: Säg en i din omgivning som du utan tvekan skulle offra ditt liv för.
Konsekvens: Se om du lyckas lägga ena benet över nacken!
Ha en bra dag! // Pernilla
sanning: min allra närmsta vän som jag har känt sen vi var 2 år,folk tror alltid att vi är syskon^^
sanning: när var du full senast?
konsekvens:hjula en gång
Jag väljer sanning.
Jag var ordentligt full sista gången för 9 år sedan. Det var när jag var på besök hos svågern i Karlstad och vi gjorde krogrundan… Den gången slutade på köksgolvet med huvet under en pall där det stod en vindunk med kran. Det tappade svårgern rakt ner i min mun…
Svägerskan som var gravid kom vid det laget in i köket, grabbade tag i svågern och bokstavligen skickade in honom i säng. Jag garva gott där jag låg på köksgolvet när jag såg att han faktiskt flög ner i sängen… Det var kul, men nästa dag var inte lika rolig när jag måst sitta i en stekhet bil i 17 mil… Då lovade jag mig själv att aldrig mer dricka och jag har så gott som hållt det.
En öl eller ett glas vin till maten vid speciella tillfällen (ca 1-2 ggr er år) funkar…
Sanning: Vad är det äckligaste du vet?
Konsekvens: Ät en macka med 1 cm tjockt smörlager…
Sanning: När folk äter sitt eget snor… blä! 
---
Sanning: Sover du med gosedjur?
Konsekvens: ät en matsked ketchup på en gång.
Haha, väljer sanning. Nä jag sover inte med något gosedjur, men det är bara för att de som finns här hemma är för små enligt mitt tycke, så jag har en kudde som jag kramar hela nätterna istället och faktiskt har svårt att sova utan. =)
Men min pojkvän har en nallebjörn jag är helt förälskad i. Han brukar jag ha i sängen på natten när jag sover hos honom. :P
Sanning: Säg en sak som du ångrar att du INTE gjorde!
Konsekvens: Gå ut och ta med dig en sten hem och ge den ett namn. :P
Sanning; Ja… Det är nog att jag började på dans, dansar jätte mycket nu bara för det (slog ner mammas ena prydnas hund en gång men hon har inte märkt något än, hihi ^.^)
---
Sanning: Har du privata saker på din mobil som ingen får se?
Konsekvens: Säg "jag hatar dig över allt annat" till din närmaste vän.
Sanning: Nej, jag har inget som är privat på min mobil.
Sanning: Har du läst din bästa väns dagbok i hemlighet?
Konsekvens: Hoppa på ett ben resten av dagen.
sanning:haha,nä tror aldrig hon har skrivit dagbok^^
sanning:hur gammal var du vid din första spökupplevelse?
konsekvens:dra ett lakan över dig och lek spök resten av dagen
putt
Sanning: jag minns ärligt inte, eftersom det i princip funnits där hela livet för mig.
Sanning: Vad är du mest missnöjd med hos dig själv i personligheten?
Konsekvens: Gå ut och skrik så högt du kan.
sanning:mitt låga självförtoende som har ställt till det mer än en gång för mig
sanning:har du någon ovana,och i så fall vad?
konsekvens:stå på huvudet och drick ett glas vatten
Sanning: Kanske, eller jag vet inte… :S
---
sanning: Vilken låt har du lyssnat på flest gånger denna vecka?
konsekvens: raka av dig håret :P
sanning:miseri mani av era,älskar den låten<3 håret rakar jag inte av nu när det har blivigt någerlunda långt:P
sanning:hur många timmar i veckan blir det igentligen framför datorn;)
konsekvens:använd inte en dator på 24 timmar
Haha, 24 timmar utan dator finns inte i min värld om det inte är så stt jag är bortrest eller gör något som tar upp hela dygnet, så sanning: Jag sitter nog säg 4 timmar om dagen, så ca 28 timmar i veckan.. Det är ju ingenting! ;)
Sanning: Vad borde du gjort denna veckan som du undvikit?
Konsekvens: Sprid ut all din smutsiga tvätt över golvet i ditt rum och låt det ligga där över natten.
Sanning: Ett prov som min lärare glömde att vi skille säga men vi sket i att påminna han och vi har skolavslutning imorgon så det blir inget prov :P
---
Sanning: Vilket land har du varigt i som är längst bort från sverige?
Konsekvens: Lek att du är ett flygplan resten av dagen.
sanning:marocko,helt underbart<3
sanning:vad är du mest stålt över att du har gjort?
konsekvens:städa,finns alltid något som behöver snyggas till^^
Jag väljer sanning för städat har jag redan gjort idag. =)
Jag är mest stolt över att jag fortfarande lever och inte ligger ner än. Visserligen står jag bara på knä än så länge men jag är stolt över min inre styrka.
Sanning: Vad är det dummaste valet du har gjort i en pressad situation?
Konsekvens: Tryck fast en enkrona i pannan så den hänger kvar när du släpper och ta tid hur länge den sitter kvar innan den lossnar.

Konsekvens: Ungefär 0,70 sekunder :P
---
Sanning: Vad är det konsigaste du upplevt den senaste veckan?
Konsekvens: Städa undan allt under din säng :P
// Dodat :)
det konstigaste och äkligaste jag sett denna vecka var synen av våra katungar,som hade haft en krafig ögoninfektion,ligga i stallet med ögon stora som golfbollar och var som ran
vi fick avliva dom på eftermidagen
sanning:ska du se på prinssesbröloppet?
konsekvens:titta på heeela långa sändningen
sanning: nej
---
Sanning: Vilket djur tycker du mint om?
Konsekvens: bada i havet
Sanning. jag tycker minst o msniglar och maneter. klarar inte av de djuren.
Sanning: när upplevde du en spök-händelse sist och vad var det?
Konsekvens: Ring en kompis och låtsas att du är full.
Min Sanning: Det var för 4 år sedan hemma hos min pappa (som jag bodde hos då innan jag flyttade hemmifrån och även morsan bodde där) jag satt vid datorn och plötsligt knackade någon mig på axeln som de brukade göra när jag satt och lyssnade på musik vid datorn och jag sa "vänta en minut så ska jag bara höra det här i låten", tog bara några sekunder så knackades det i bakhuvudet ganska markant och jag tyckte knackningen kändes konstig för att vara morsan (typ benigt som ett finger) och jag måste påpeka redan nu att jag ej var på ett sådant humör så jag kan skrämmas upp och inbilla mig själv, vanlig solig dag och skulle lira wow med min guildmaster (som nu är min sambo, men det är en annan story).. vänder mig om och sliter av mig hörlurarna och säger lite surt "JAAA!" och ingen står där, ropar på mamma och hon svarar i köket på undervåningen.. börjar lyssna skarpt och hör ett ljud som låter som någon river ner tapeterna i mitt rum, då skrek jag på morsan och sprang ned medan hon genomsökte övervåningen.. Det var senast..
Sanning: Har du gjort något som du ångrar fortfarande?
Konsekvens: Köp den kalorifetaste pizza och gosa ned dig framför en bra rulle ;)
sanning:jag ångrar grymt mycket att jag tackade nej till platsen på lundsberg när det var dags att välja gymnasie för en hel massa år sedan nu
sanning:vad är det pinsamaste du någonsin gjort?
konsekvens:ta ett dop i närmast hav,sjö,å,bäck,vattenpöl eller vad du nu har runt knuten med vatten i

Ajdå, den var dum… ;) Sanning: Det kanske inte är det allra pinsammaste jag varit med om, kommer inte på någon bättre nu. Men ganska nyligen så skulle jag och min klass sluta skolan för helgen, och jag och mina kompisar hade nyligen hittat ett "jätteroligt" spel att spela… (Ett labyrintspel, när man kommer till level 3 så på ett ställe kommer the exorcist fram och börjar gallskrika… Ett jättekul skämt däremot till nära och kära: Labyrintspelet) Finns massa filmer på Youtube om det där. :)
Hur som helst så var ju vi tvungna att prova det där spelet, då. Det var knäpptyst i klassrummet. Jag och mina kompisar stirrade på datorskärmen och ojdå, vi lyckades visst komma till level 3, blev jätterädda och gallskrek vi medX) Då var vi ju i ramoljuset kan man säga, haha:P
Sanning: Skulle du kunna åka fritt fall tilt på Gröna Lund?
Konsekvens: Ut och ta en "lång" joggingrunda:)
Sanning: Usch nej XD
~~~
Sanning: Sover du med gosedjur?
Konsekvens: ät en matsked ketchup på en gång.

sanning: Nej
Sanning: Vad är det dummaste du gjort.
Konsekvens: Krama första personen du ser.
Konsekvens: Mamma satt närmast så hon fick sig en kram. :)
------------
Sanning: Vad är det längsta som du någonsin har tittat på TV?
Konsekvens: Ta med dig en korg (typ picknick korg) ut och fyll den med löv. Gå sedan runt någonstans där det finns mycket folk och kasta ut löven på marken, några stycken i taget. :D
//Caroline
sanning: 19 timmar nonstop med serien sons OF anarchy
-----------------------
sanning:vikket är det mest udda du tänker på ibl,att du rent av skrämmer dig själv bara av tanken =P
konsekvens:skriv ett rim i pernillaa:s GB som innehåller minst 4a meningar
Haha, antar att jag inte får ta vid här då eftersom jag var en del i utmaningen! XD
jorå du kan delta men du får ingen konsekvens,du måste säga sanningen ist..hahaha
Väljer sanning
Måste vara tanken på att någonsin råka träffa på dig här i trakterna! XD
Nä jag hoppar över, skämtade bara.
#37 gäller fortfarande. ^^
risken e nog minimal =P men tack för att du är elak det gillas skarpt =)bor nog en liten djävul i dig åxå 
#37 gäller dock fortf
#37 eftersom det är sent på natten så skriver jag rimmet öppet istället XD
----------
Hej Pernilla, vilken härlig frilla! kom hem till mig så kan vi grilla!
Entrecoté och fläskfile, det blir nog gott ska du se!
En flaska rödvin och några cider, av bakfyllan vi sedan lider.
Denna kväll var toppenkul, detta får vi göra om till jul!
-------------------------------------------------------------------
Haha usch va dåligt det blev
dock roligt när man inte kan sova..
Sanning: vem i din familj gillar du bäst och varför?
Konsekvens: titta på en skräckfilm utan att blunda/hålla för öronen!
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Konsekvens! Med tanke på dilken skräckfilms entusiast jag är och har sett det värsta/äckligaste och läskigaste redan är det inte många filmer jag blundar eller håller för öronen av att se.
Sanning: Hur mycket godis har du ätit som mest vid samma tillfälle?
Konsekvens: Ät en tesked curry.