En obehaglig händelse
Hej!
Mitt första inlägg här på spökbilder i fokus :) Svårt att hitta rätt kategori att lägga detta inlägg i.
Jag är 16 år och jag upplevde en ovanlig händelse för några veckor sedan som jag tänkte dela med mig här.
Jag låg och sov, min pojkvän låg bredvid mig. Helt plötsligt vaknade jag av att jag hade jätteont i bröstet, kändes i halsen och i båda lungorna. Det kändes som att jag inte kunde andas, men jag andades ju. Min pojkvän vaknade och såg hur ont jag såg ut att ha och han fick nästan panik.
Efter ca 15 sekunder bara släppte det. Allt var nästan som vanligt igen, mina händer var helt kallsvettiga 
Jag kunde inte komma på vad de kunde vara.. men efter 2 dagar då jag tänkte på händelsen kom jag på att min morfar tog livet av sig genom att dränka sig…
Kan det ha varit hans närvaro jag kände av? Jag ser mycket på "Det okända" och där känner de ju av andars glädje, smärtor osv.
Jag har känt av saker förut, men lärt mig hantera det. När jag upplevde denna händelse blev jag självklart rädd. Jag kände mig så hjälplös, som att jag inte kunde göra något åt det. Jag märker också att jag blir mer och mer öppen ju äldre jag blir..
men kan jag lära mig att hantera sådana situationer? Eller är det något jag borde låta bli?
// Fawo (;