Äkta klipp eller fejkat??
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad tror ni??
Glömde berätta att efter tre minuter, då började det hända saker ….
Tror att det är fejk faktiskt, men jag vet, inte… har inte titta på hela, men ska göra det när jag får tid. Men det känns inte så trovärdigt det jag har sett….
//Caroline
Ser ju onekligen rätt häftigt ut, men jag tycker det ser ganska fejkat ut, faktiskt. Men, man vet ju aldrig iofs.

Fejk!
För det första så tycker jag att det är väldigt konstigt att när man går in på kyrkogården börjar röra sig mer långsamt och granskande än tidigare. Sen att man skulle ha sett den där skuggan (som för mig bara såg ut som naturliga skuggningar i muren och häcken) när man filmar genom en filmkamera, ja, det verkar ganska otroligt ;)
En annan sak jag tänkte på att när skuggan går iväg så kan man fortfarande se huvudet och övre halvan av kroppen stå kvar, och nu ser man faktiskt att exakt samma form som utgjorde den rörliga skuggan också är en naturlig skugga på muren. Detta händer runt 3.25.
Det som jag tyckte var märkligast var att man inte får se när skuggan går ifrån platsen i slow motion, för mig hade det varit intressantast att se, eftersom att det är först då som i alla fall då man får det bekräftat att det inte är någon vanlig skugga… Men det har dom inte tagit med, och jag tror anledningen är att man lär se att den naturliga skuggan är väldigt likt spöket.

#4 mm
Fejk
dels borde man bli mer exalterad, förvånad än vad han blev. inte ens någon häftigare andning som kan tyda på pulsökning
En annan sak är att cameran och "objektet" rör på sig samtidigt. Han borde legat lite efter med cameran om han var ovetande om vad som skulle hända… annars har han en grym reaktionsförmåga..

hade varit grymt om det inte var fejk