Dörrkarmar?
En gång när jag var på spökjakt så fick jag besök av 2 norrmän. Den ene av dom visade mig gamla foton som han hade på sin mobilkamera. Flera var tagna ovanför dörröppningar. Han menade att energierna samlas och är starkare ovanför dörrkarmar. Det fanns ovanligt många orber just där och på ett par bilder så låg det liksom som en dimma ovanför dörren. Eftersom besöket blev lite hastigt + hans svåra norska och mitt sviktande minne, så vet jag inte riktigt vad han menade. Nån som vet om eller varför andeenergier är starkare just på ovansidan av en dörrkarm?
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag frågade faktiskt min mamma som är medial om hon hört det förr och vet vad som kunde menas, men hon kände inte till fenomenet som så. Det enda hon kom att tänka på som så var ju att just ytterdörrar är ju där man bjuder in folk, och när man ex renar ett hus ska man alltid lägga lite mer energi på att skydda i dörröppningar för att skydda mot dåliga energier. Men just att det skulle samlas mer andeenergier oftare ovanför dörrkarmarna är inget hon (eller jag heller för den delen) hört talas om.
Ja, det finns kanske någon förklaring eller någon annan som vet mer exakt. Eller så var det för att de var norrmän 
Ja, det var ju norrmänn..ha ha

Värmland"
Hej GH
Fråga: kommer du ihåg om norrmannen nämde hörnen på dörrkarmen, eller om det bara var ovanför?
MVH
Woozy
Ja, det var nog liksom hela överdelen vilket inkluderar hörnen också!
Värmland"
OK
medium brukar visualiesera extra ljusskydd i hörn (om de flesta medium gör det, eller bara det som berättade för mig vet jag inte).
Nu var det ju iofs hörn i rummen, men vem vet..
MVH
Woozy
Verkar som vi kommer närmare och närmare……..?
Värmland"

Jag hörde någon gång att samma sak skulle gälla för trappor, att det skulle vara extra mycket aktivitet där. Om jag kommer ihåg helt rätt tror jag att mediumet sa att det var pågrund av att trappor representerar en väg mellan två våningsplan, två dimensioner. Det borde ju i såfall stämma in på dörrar också, de är ju också portar mellan två olika rum, två världar, två dimensioner… :)
#9, det där lät ju faktiskt väldigt smart! Så skulle det absolut kunna vara!
Det finns nåt som handlar om att man ska inreda sitt hem efter hur energierna flödar i rummen. Heter det feng shui eller tänker jag på nåt helt annat då? =/
Kan det ha med det att göra kanske?
Ha en bra dag! // Pernilla
Bea28 - Det låter ju som en mycket rimlig förklaring. Det där med trappor är ju också sant. Det brukar ofta vara aktiviteter i just trappor. Det amerikanska mediumet Sylvia Browne menar att den andra sidans mark/golvnivå ligger en meter ovanför våran…det är kanske därför energierna är starkare lite högre upp. Men det låter ju också lite flummigt och långsökt, eftersom många spöken syns gå på marken/golvet…..!!??
Värmland"
En gång i mitt liv har jag följt en person fram till "tunneln" det var en nära släkting som dog och natten då det hände så framträdde "tunneln" ovanför just dörrkarmen i mitt sovrum. Det vill säga, mellan dörrkarmen och taket så såg jar en mörk öppning som jag närmast kan likna vid hur olja ser ut när det flyter på vatten. Min anhöriga lämnade mig där i rummet och försvann.
Nu när jag läste din fråga óch sedan Bea28:s förklaring att det kan representera de två dimensionerna mellan två världar så kändes det rimligt. Jag tror alltså att det ligger någonting i norrmännens intresse för dörrkarmarna.
Det här var intressant! *avtryck*
//Caroline
hmm… det ligger säkert något i det ;)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥