Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: spöken
Läst 29940 ggr
aijgpdfig
7

Fasta paviljongen i säter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilderna tagna vid den fasta paviljongen i säter.

aijgpdfig
1

.

aijgpdfig
6

ett annat fönster

aijgpdfig
1

.

TereseE
1

Tycker det ser ut som att det sitter en liten bulldog däriunne och tittar ut på de första bilderna.

Invisible
4

Vart exakt i Säter ligger detta? Är det nära Skönvik?

aijgpdfig
0

Det ligger vid det nya mentalsjukhuset som används nu.

Love-
0

ser lite lebbiga ut

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

snurro89
1

:P

chik
0

Man ser några ansikten o som Teres säger så på andra bilden ser det ut som Bulldog, Fast om man tittar så är det en gammal man med ett väldigt slitet ansikte. O han ser ut att vara på förstabilden med.

Lena.P är jag i verkliga livet.

allobosia
0

Usch, vad är det där för hus? :(

aijgpdfig
0

Jo det ser ut som ett ansikte helt klart. Första gången vi var där såg vi ett märkligt ljus där inne och hörde ljud, och nå slags glas som gick sönder inne där. Ingången är igenmurad, men vet inte riktigt om det går att ta sig in på baksidan över en 5 meters hög mur. Riktigt kusligt ställe.

allobosia det är ett mentalsjukhus som bygdes i början på 1900 talet.

Merlin-pappa
0

Bilderna fascinerar ….. Det är ju inte bara en bild, utan flera …. Man kan ju fråga sig vad som hänt därinne ….

En gång såg jag och en kompis ett sådant ljus inne i en 1200-tals kyrka. Strax efteråt gick en vaktmästar in i kyrkan - utan att öppna kyrkporten! Vi trodde vi såg fel, men det hördes heller inget ljud ….

Efteråt har jag hört att runt denna kyrka är det mycket "aktivitet" …. Jag gick dit efter ett år och fotograferad … som banligt märkte jag ingenting på fotona …..

Ljuset vi såg ver lite "skört", oskarpt, och lite blekt ….

Vi såg det genom kyrkfönstret … Vi kan ha feltolkat det hela, men att vi sen såg en "vaktmästare" gå genom dörren, fick oss att få en funderare ….

Pose-idon
0

Vad snäll han ser ut! *not*

Fast jag ser inget på #2 Obestämd

//Elin

emma071
1

jag har börjat lite  småt med Urban explotion nu fram på vår sidan och ska på Lördag åka in till Säter och fota i "FastaPavijongen"  Här Kan ni se bilder ( Jag Är inte fotograf) Det är då

Lite fakta för intresserade

FastaPaviljongen är ett Gammalt mentalsjukhus sedan 1900 talet som nu är igenbomat sedan ungdommar som festade försökte bränna ner stället,men de lyckades inte helt.

1970, precis när Thurneman släpptes, Då Sjönk anntalet intagna på mentalsjukhuset.

Ända upp till 1700 Befann sig där under en periord

Just nu här Säter  inte ens 200 patienter kvar.

De flesta  av de gamla byggnaderna i Säter finns fortfarande kvar.

Dess tillstånd är Välldigt varierande .

Den mytomspunna fastapaviljongen hamnade under 1990-talet i en långbänk där olika användningsområden debatterades.

Precis som i vårt bryggerifall saknades ekonomiska resurser för bevarande. Till sist brann taket år 2002. Numera påminner byggnaden mest om en ruin.

När jag varit där kan jag lägga ut lite bilder om ni vill?

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

RaHoWa91
0

var inne på fasta paviljongen igår vi var kanske inte så seriösa där inne men senare på  videon som spelades in med en mobil syns en massa ljud fenomen och jag tycker mig skymta ett ansikte har dock inte lagt in det på datan än men när jag har gjort mig så delar jag med mig av lite videos på från min rundgång där

Marah
0

Gamla mentalsjukhuset i Säter ja, ack vad många gånger man varit ditt och kollat (går på dahlandergymnasiet i Säter so ligger cirka 500 meter bort) där inne har många människor lidit, folk jag känner har varit in dit och känt starkt obehag och kännt sig iakttagna. Det finns också klösmärken på väggarna i vissa av cellerna m.m. Det är en otäck atmosfär där ja och man får kalla kårar bara av att vara utanför.

En annan intressant plats med otäck atmosfär är kyrkogården för de döda mentalpatienterna. Rader med vita kors. Man får en kuslig känsla då man går där…

Hamstertjej
0

Huha, de där såg man väldigt tydligt, ja… :/

Caroline.H
0

På den första bilden ser jag ett tydligt ansikte, och gestalten ser ond ut. Kändes som att han tittade rakt in i mig. Fick en dålig magkänsla. :/ :S

//Caroline

Hamstertjej
0
  • #18 fick också den här känslan av onda andar…