En Spökhistoria
Okej, det är inte jag som har hittat på den här spökhistorien, så jag känner inte personerna alltså det är inte min storebror det handlar om. Dessutom är den ju inte på riktigt.
Nu ska du få höra om när min storebror såg ett spöke. Det brukar vara en bra historia när jag berättar den, får se hur den blir när jag skriver den.
För att du ska få en bild av det hela måste jag först placera dig i scenen och ge dig lite bakgrundsinformation:
Storebror bor i ett stort gammalt trähus i villastaden i en småstad. Villastaden ligger ett stenkast från lasarettet och där finns många fina läkarvillor. Huset bredvid storebrors är dock inte så fint. Det har under många år bebotts av en senil gammal man, låt oss kalla honom Bertil. Bertils hus är förfallet och fullt med gammal skrot. Men nu ska äntligen Bertil få komma på hem och storbror har hela veckan sett anhöriga bära skrot ur det gamla huset, det ska säljas.
Okej.
Det är en mörk höstnatt och det regnar ute. Klockan är fyra på morgonen och storebror sover sött. Plötsligt rycks han ur sin sömn av att någon bankar och ringer på dörren och dessutom drar i dörrhandtaget. Allt på en gång.
Storebror lyckas formulera en tanke i sin nyvakna hjärna, någon behöver hjälp! Han kastar sig nerför trappan och sliter - utan att kolla i titthålet - upp dörren.
Och där står ett spöke.
Ett riktigt spöke.
Det är en mager gammal kvinna och hon är blodig. Hon är iklädd en vit särk. Håret och kläderna är blöta av regnet. Hon håller upp sina gamla spökhänder mot storebror och skriker:
- Jag kommer från huset bredvid! Du måste släppa in mig!
Fatta chocken storebror upplever.
Vad gör man när man konfronteras med ett spöke? Storebror förstår ju att denna vålnad kommer från Bertils gamla spökhus. Nu när det är tömt på bråte irrar spöket runt.
Storebror gillar läget. Han skriker tillbaka till spöket:
- Gå tillbaka dit du kommer ifrån!
Sedan smäller han igen dörren. Och låser.
Spöket fortsätter att banka på dörren.
Storebror börjar nu vakna till ordentligt av chocken. Han börjar leta alternativa förklaringar. Han går och ringer ett samtal.
Jodå, akutmottagningen på lasarettet har blivit av med en patient. Gamla senila Kerstin, 76, har rymt och en polispatrull är ute och letar efter henne.
Så löste det sig till slut och polisen kom och tog hand om det stackars spöket.
Storebror fick gå och lägga sig igen, ett spökmöte rikare.
Haha…den var riktigt bra måste jag säga. Du är duktig på att berätta ockå. Ursäkta att inget svar kommit förrän nu. Det föll nog bort allt för fort.
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
Tack! okej.

den va bra

hahahanär jag började läsa började ''somthing to belev in'' när jag läst klart slutade den( om ni undrar är det en låt)
Den var bra! :) Du är duktigt på att berätta tycker jag.
//Caroline