Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketter: filmfoto
Läst 7029 ggr
[marion69]
0

Vita bollar= orber?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju ganska nyligen flyttat till ny ort och ny lägenhet. jag har fått låna min pojkväns kamera och jag tog bilder på bl a min hund, lite i lägenheten och på två av bilderna fastnade två vita bollar. ( Jag lägger upp alla bilder här)

Men igår kväll kände jag mig iakttagen när jag skulle gå sova, så jag bestämde mig för att hämta kameran, och ta lite bilder i mitt sovrum. Det var lite halvmörkt och jag hade blixt. Det fastnade vita bollar/orber på cirka 4st av 20 foton.

Sedan gick jag upp och hämtade en sak från vardagsrummet, och på väg in till sovrummet, ser jag en vit flygande Orb med blotta ögat!

Vad tror ni? Ser ni något som jag inte ser?

[marion69]
0

En bild jag tog på min tv. Till höger i bild finns en starkt lysande vit boll.

[marion69]
0

Senare på kvällen i mitt sovrum.  Det fastnade orber på dom fyra första bilderna, sedan var det "normalt". Jag visar den normala bilden sist.

[marion69]
0

en till. Det ser ut som om orberna försvinner ut i lillhallen.

[marion69]
0

sista

[marion69]
0

"normala" bilderna

[marion69]
0

Oj, glömde starkaste bilden..

[marion69]
0

Jag ska ta mera foton, och fastnar det nåt, så lägger jag ut det här.

Jag kan ju berätta (har skrivit tråd om det på ÖN) att jag hört olika ljud här.. tassande fotsteg, någon som prasslar med papperkasse i köket, något öppnar köksluckan på natten, någon håller på med mina galgar och jag har vid flertal tillfällen sett flygande orber med blotta ögat.

capodeicapi
0

Om du stänger av blixten så kommer du inte få mer orber på bild.

/Capo

Anna-Helga
0

Ja det kan faktiskt vara blixten, prova utan och se om du lyckas fånga något ändå! Tungan ute

Ghosthunter
0

Den på hunden och bilden i #6 är bra…det är nog ingen blixt. Tänk också på att marion ser orber med ögonen!! De andra är nog tyvärr damm!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Bjoern
0

#10: Alla foton här är tagna med blixt.

Ghosthunter
0

Jo men jag menar ju att blixten inte är orsaken till orberna.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Bjoern
0

Ok. Hur avgör du det? (Ärligt nyfiken!)

Caroline.H
0

Wow… skulle var intressan att pröva nåt sånt här… :) Dock är jag alldeles för feg och skulle antagligen bli bajsskraj ifall jag fick med nåt :P Måste vara coolt att sitta och titta på bilderna och så bara "?" :) Häftigt att du fick med det ;)

//Caroline

christine79
0

Jag fick med en "orb" på en av bilderna sen när jag var i Borgvattnets spökprästgård. Den bilden ligger tyvärr på en hårddisk som inte vill samarbeta med mig Gråter

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

[marion69]
0

det är säkert bara damm eller fukt. skit samma.

[Woozy]
0

Beskriv gärna orben du såg IRL.