Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketter: filmfoto
Läst 9856 ggr
beckham0290
0

Spökbilder i ladan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min pappa va uppe i stugan och vi har en gammal lada nedanför från 1600 talet och dom här bilderna knäppte han för nån vecka sen…jag fick gåshud!!

beckham0290
0

En till bild

DarkAngel
0

Det ser läskigt ut. Men ingen större fara. Smuts och reflex på fönstret.

DA

DA

pernillaa
0

Jag måste säga att redan innan jag öppnade upp bilden och såg det i fönstret så tjocknade det i bröstet på mig. Jag är för trött för att försöka mig på någon vidare analys just ikväll men även om det bara skulle vara en reflex på den första bilden så upplever jag att det rör sig mycket energier där.

Ha en bra dag! // Pernilla

beckham0290
1

Det är knappast nå smuts och reflex, är olika ansikten olika kvällar, man ser även att personen har glasögon! På en annan bild jag har ser man en kvinna, att det skulle vara en reflex när det är mörk himmel får mej bara att skratta att folk inte kan ta åt sig att det är nå övernaturligt

pernillaa
0

Visa gärna fler bilder.

[trollduva]
0

bil nr ett ger mig ryssningar och det är inte ofta jag får det av bilder!

bild 2 är en reflex från solen

beckham0290
0

Här kommer en bild från en annan kväll, man ser att det är en gammal man

beckham0290
1

Ni som tror att det va solen så är det inte det, på denna är det från mitt i natten… samma sken

pernillaa
0

Kanske glaset reflekterar blixten…?!

Sånt här är ju som svårt att avgöra härifrån om det är övernaturligt eller inte, när man inte vet omgivningarna. Man måste nog på plats egentligen utesluta allting.

Diabolus
0

Skenet var redan där innan bilden togs. Gick och hämta kameran och tog bilden. Helt bäcksvart ute och molnigt. Varför bilden är så ljus är för att den är tagen inomhus. Var även ut och kollade utefall det var någon som gjorde att det reflekterade men det var inget.

[trollduva]
0

var det fullmåne då den togs? blir nästan likadan reflexer som av solen

beckham0290
0

Va en mulen natt så inge fullmåne

[trollduva]
0

inga lampor eller gatlyckor i närheten?(spånar lite på va det skulle kunna vara)

beckham0290
0

Nä inge sånt heller, är en liten by i härjedalen detta. När jag kollat igenom alla bilder han tog så kan man se 2 äldre herrar och en kvinna sammanlagt

luxplyr
0

på bild nummer 8 så ser det ut som en ängel tycker jag, jag tycker mig se vingarna på ryggen där.

Det känns som att du ej behöver vara rädd, känns som det är en snäll husängel.

jag tror att alla andarna och änglarna som är ljusa är snälla, medans de som är mörka är dumma.

Ghosthunter
0

beckham - bild 1 är bra och kan mycket väl vara nåt paranormalt. Men sen måste man ha i åtanke att det finns såååå mycket som kan lura ögat när man ser på en bild. Spökbilder är jättesvårt. Jag har varit och knäppt hundratals, kanske tusentals bilder i hemsökta miljöer och det kanske bara är en handfull av dessa som skulle kunna vara nåt paranormalt…så det är knepigt, gäller att ha tur också!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[marion69]
0

Har du varit där inne? Hur känns energier där inne?

beckham0290
0

Min pappa va aldrig in nåt i ladan, han ska upp på älgjakt första veckan i sept…ska be han gå in då

Ghosthunter
0

beckham - då kan du be honom att byta bössan mot en EMF-mätare, kamera, IR-tempmätare och diktafon!!Skrattande

Värmland"

[trumman]
1

Spännande kort, men ansikten kan man se i allt. Det finns t.o.m ett snajsigt vetenskapligt namn på företeelsen som jag aldrig kan komma håg.

Ansikten är det vanligaste "mönster" vi lär oss känna igen från dag 1. Därför ser man ofta "spökansikten" i det mesta diffusa / dimmiga / abstrakta.

Testa själv; ta kort på Moln, snö, sand, rök, virke och se hur många ansikten du kan hitta. Eller se bara på figuren nedan

:)

Ghosthunter
0

trumman - jag tror du menar Matrix??

Värmland"

[trollduva]
0

20#du tänke kanske på paredolia?=)

Ghosthunter