Anden i glaset
Hej.
Spelade, heter det att man spelar anden i glaset?? Nå jag spelade det en gång.
Har inte riktigt trott på det spelet förut men mina vänner ville så gärna och de vet att det ofta händer mysko gerjor runt mig.
Vi valde att sitte nere i jordkälladen där det sades att en man hängt sig. Så vi satte oss och spelade, vi var 4 st. Vi gjorde allt det man ska, tända ljus, värma glaset mm. Det hände ingentig. Så en av vännerna började dumma sig. Larva sig. Då hände det. Någon blev ARG.
En iskall vind blåste genom rummet (som bara hade en dörr och den var stängd) och ljusen blåstes ut. Uppifrån taket kom en ljusstråle och bräda slängdes genom rummet. Alla hörde en mansröst säga något men mina vänner som blivigt skiträdda var för högljuda för att jag skulle kunna höra vad han sa.
Jag kände mig hotad av anden. Vet inte hur jag ska förklara men det var Fruktansvärt obehagligt. Jag kan bara säga att jag är inte välkommen där av honom.
Alla rusade ut ur jordkällaren och jag har inte satt min fot där sedan dess.
Någon annan som testat att spela Anden i glaset?
DA
JEPP! När jag var ung och vacker ….
Men jag fick läbbiga vibbar ganska snabbt och slutade illa kvickt. Mina "medspelade" skrattade åt mig och fortsatte …. Sen sa de inte ett knäpp om vad som hände ….

=)…Vibbarna kanske spred sig??
DA
Vill bara säga välkommen tillbaka Merlin-pappa. Har saknat dig här. =)
Ha en bra dag! // Pernilla
Vad du är snäll Pernilla … TACKAR!
Jag har tänkt på dig ibland. Undrat hur du haft det …
Sååå, kul att se dig!
Du är en sympatisk tjej!
Jodå, en gång gjorde jag det,och det räckte mer än väl, i unga år när man var mer än bara och…
tre eller fyra unga tjejer som mycket snabbt slutade med "anden i glaset" . Ibland kände jag en svag doft av svavel då och då i runt 30 år efter. Så utan ordentliga kunskaper ska man inte ge sig på det, anser jag.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa…=)..Håller med. Tänk så klok man blir när man blir äldre..=)
Men man lyssnade inte på varningarna då och tyvärr tror jag inte de unga lyssnar på oss.
För det är ju spännande…=)
DA
Det ligger väl i vår natur att lära genom att göra. Jag har hela mitt liv velat och även behövt göra mina egna misstag. Är så även idag. men idag har man också hunnit utveckla en känsla för vad man bör hålla sig borta ifrån utan att nån behöver säga det åt en.
Har också gjort anden i glaset väldigt mycket när jag var yngre. Gick fel när jag provade det själv en gång. Önskar att jag aldrig hade gjort det. Usch och fy.
Hoppas bara Pernilla, att det inte fick några läskiga följder för dig.
Jag litar blint på min Intuition numera, och den säger nej till Anden i glaset …..
Jo det gjorde ju det tyvärr men är man dum får man skylla sig själv.
Haha
Alla kan göra misstag …. lätt att göra.
Min Intuition blir bara bättre och bättre ….
Det där "otäcka" (p gr a Glaset) har du blivit av med det?
Njaeeaa. Vet inte…haha. ^^
mmm … hoppas du blir av med det …
Spelade en gång och när glaset började flaxa iväg utan att jag ens hann peta på glaset (jag var inte själv utan hade kompisar med mig) fick jag en sjuk känsla och övergav fältet.. Men det kan lika gärna vara inbillning.