Presentera er!!! =)
Hej
Och välkomna ska ni vara allihopa till den här sajten.
Jag hoppas att ni ska trivas här.
Jag är välidgt nyfiken på vilka ni är som kommer som färskingar till den här sajten. Berätta om dig själv!
Vad heter du? Bor? Hur hittade du till sajten? Varför blev du medlem? Intressen och hobby? Barn? Ålder? m.m. m.m.
Kram =) // Pernilla, sajtvärd
Ha en bra dag! // Pernilla
ojsan, jag hann före dig lite. La ut en egen liten presentation i en egen tråd
"Hallå alla"
Hej!!
Jag heter Lill, blir 43 om någon dag, och bor strax utanför Kristianstad, Skåne. Fick en inbjudan hit från ÖN. Jag har 2 barn, de är 15 och 17 år, har även en massa djur, 5 hästar av olika raser, halvblod, islandshästar och en a-ponny och en shetlandsponny. Sist men minst kommer mina allra trognaste och det är mina hundar. Det är 2 stycker chinese Crested powderpuffar
Gick en kurs i djurkommunikation och det var det som öppnade upp mig för "sådant här". Det händeer en del "konstigheter" i vårat hus och även i stallet där jag har mina hästar.
/Kram.
Hej!
Jag heter Pia och är 49 år (50 i december). Bör några mil utanför Örebro i en liten by tillsammans med mitt ex. tills vi får huset sålt.
Då tänkte jag skaffa mig en lägenhet i Lindesberg.
Hittade hit via ÖN + fick en inbjudan 
Mina barn är födda 81, 83 och 87, min dotterson är född 08 och snart kommer det en till liten.
Förutom att jag bor med mitt ex. så bor här också två katter och två hundar, Jack Russel.
Har "alltid" varit intresserad av det övernaturliga och alltid älskat djur!
Det står lite mer, tror jag, i min presentation.
Kram
Hejsan!
Tack Pernilla för din inbjudan!
Jag är snart 51 och funderar vad sjutton tog åren vägen. Jag har haft det mediala i mig sen födseln …. Två barn, två tjejer (22 o 18), och ett äktenskap bakom mig …. Singel, sen några år tillbaka, med några korta förhållanden …. Läskigast var det senaste …. Hon kallade sig för Häxa!!
Bor i Södertälje, en otäck stad som jag inte trivs i …. Jag har få men mycket bra vänner, de flesta mediala …. Jag har en förmåga att "öppna" de som har en viss medialitet …. Ofta får de vara med om saker i min närhet, de aldrig någonsin varit med om ….
Tankeöverföring tycks vara min grej …. T o m mitt Häx-ex blev förvånad …..
Annars har jag varit med om det mesta inom det "övernaturliga" ….
Jag är helt övertygad om att reinkarnationen existerar ….
Vänlig Kram,
Stefan

Hej
Jag heter Jessica och är 40 år, bor på östgötaslätten i Linköping.
Hitta hit via ÖN och en inbjudan.
Jag är mycket nyfiken på det (över)naturliga från andra sidan.
Kram
#4 Dig skulle jag vilja träffa 
Fast nu menar jag inte en dejt, utan för att du kan öppna upp andra. Jag har varit och är med om en del, men jag är inte medial, (vad är man då förresten?), så jag skulle behöva lite hjälp på traven.
Dessvärre bor jag 6 mil ovanför Örebro…
Hej #6#:an ….
Tack! Om du vill får du ringa och prata en skvätt??
Skicka mig ett meddelande då, så får du numret ….
En tjej på västkusten pratade jag med i tre timmar för några år sen ….
Resultatet blev att hon helt plötsligt, började kunna "se" hur det såg ut hemma hos mig …. Jag var tvungen att skicka fotobevis, för att hon skulle tro mig ….
Dagarna efter frågade hom mig och jag kunde få fram vilka 8:a nummer mellan 1 och 70 hon tänkte på ….
Jag prickade in fem av 8:a nummer ….
Om jag räknade rätt så är det en chans på 240 …..
Ett skapligt odds …..
Det märkliga är att jag fick de numren till mig, genom att stilla sätta mig i solen och blunda …..
Helt plötsligt så "såg" jag numren komma till mig ….
Hon sände iväg de olika numren på kvällen före …..
Ju mer jag får vara med om, ju mindre fattar jag av allt ….
Vet bara EN sak ….. Kärleken är störst av allt!!!!
Hej!
Kallar mig för Popcornett men heter egentligen Ritva. Popcorn är mitt persontecken i den teckenspråkiga världen därför att jag är galen i popcorn. Ett korn är hårt men med värme (kärlek) poppar det mest ut en massa gott. 
Jag bor i Luleå sen snart två år tillbaka, med maken och två döttrar på 7 och 11½ år.
Jag fick inbjudan genom att jag hängt på ÖN…
Titta gärna in på min personliga sida ….
Kram Popcornett/Ritva
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Hej!
Tack för inbjudan Pernilla!
Jag heter Eva och bor jag bor med min man och våra två söner (19 och 20 år) i en by utanför Piteå i Norrbotten. Här inne kommer jag att vara ofta, då jag är väldigt intresserad av bilder och filmer på övernaturliga saker. Ett mycket bra initiativ av dig Pernilla att starta denna sajt! 
Kramar Eva
Hej och Tack så mycket för din inbjudan
Jag heter Carola och bor i göteborg med min man och mina tre barn samt en bonus son. Har alltid lockats utav det som inte alltid ögat når men som man vet finns där endå.
Är även intresserad av att skriva och måla samt att ha min familj och mina vänner omkring mig.
Kommer att kika in till dig här Inne Pernilla, all lycka till dig.
kram Carola

Hej Pernilla och alla andra !
Tack för inbjudan !
Jag bor i i en by i Västarbotten. Har 4 barn tre av dem är nu stora och flyttat till egna lägenheter jag bor med min fästman/ pappa till min son på 6 år . Vi bor i ett stort hus vid en sjö… hmmmm , härligt nu när sommaren snart är här att få "ömsa skinn" och kliva ut i solen.
Jag har sedan barnaåren varit intresserad av det övernaturliga , min mor var inte rädd för att tala öppet om det underliga saker som hon fick uppleva, och därför har jag inte heller annat än tyckt att det varit intressant och spännande .
Jag har kännt närhet av andar hemma och kan ibland få se andra människors guider vid deras sida som skuggor.
Jag tycker också det är trevligt att läsa av bilder ,en bild kan säga så mycket.
Kram // Ann
Jo jag presenterade mig också i förväg
…Men jag heter Laila, bor i Skåne, i Kristianstad…har en massa barn och barnbarn, katter, fåglar och en geckoödla plus 2 akvarium…
Jag växte upp med en mor som kunde tala med andarna, så det var inget konstigt med det hemma hos oss. Däremot blev jag livrädd för att andarna skulle komma och prata med mig….varför jag blev rädd vet jag inte, eftersom min mor aldrig visade någon rädsla inför dem…
Tycker att jag är bra på att hantera det där med andevärlden numera, och det känns härligt att få växa och utvecklas med den.
Jag är intresserad av allt som har med andevärlden och speciellt med symboler att göra…så kuuul!
Kram till er alla!
U R us
#12. Nu blev jag nyfiken. Bor också i eller strax utanför Kristianstad, Mellan kristianstad -Bromölla..

Choklad, vår mästarinna på symboler , vad betyder dimma svart sådan över ett hus (tantens hus) ? Fast det ska jag kanske fråga inne på ÖN eller i ny tråd.. Ta bort inlägget Pernilla om det inte passar här utan ska vara någon annanstans 
# 13 Nämen..där ser man..världen är liten…
då vet jag ungefär var du bor..Pernilla blir nog inte glad om vi avbryter trådens "tråd" hehe..
lillajex..jag sänder PM..
U R us
#14: Jag kommer inte ta bort inlägget men hänvisar till ÖN. Det passar nog bättre där och jag tror att du hittar mer hjälp där också. 
MVHOK
#7 Hej Merlin-pappa! Jag har pm:t dig… 

Hej alla, tack för inbjudan Pernilla 
Jag heter Pernilla (jag oxå), bor i ett för dagen soligt Helsingborg, gift, tonårsson, underbar hund, som kommer från Kristianstad, verkar var fler därifrån här… egen företagare, ja thats it
Hej!
Jeremina här…49 år och mor och farmor och gift….bor på landet och är medial. Jag är glad, har humor men kan också säga ifrån när det behövs.
Jag har tagit en hel del bilder men bara lagt ut en del på ÖN och fått hård kritik. Kanske jag kan lägga ut fler här och höra vad ni tror….
Hejsan!
Mej har du säker träffat förrut, jag heter Mona är sambo med per50 här på iFokus, jag är trebarnsmamma och har även två busiga kattkillar som är bröder, de rumsterar runt som två kattungar trots att de snart är 7 år gamla, roligt, men nattetid kan det bli jobbigt!
Tror att andra sidan kan kontakta oss på många olika vis.
Lycka till Pernillaa
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Tack för lyckönskningarna! Och inte ska ni väl tacka för inbjudan, man får det man förtjänar! 
Funderade tidigare på att lägga den här tråden som alltid synlig längst upp bland senaste inläggen så att de som kommer som medlemmar, åtminstone första månaden, får skriva och presentera sig här. Nu fick jag ett PM av en medlem om att det vore en bra idé att göra det, så då gör jag det nu.
Framförallt vill vi ju höra av de som ingen presentation har på sin sida! 
Stor kram till er alla och Välkomna till Spökbilder iFokus än en gång!
![]()
# 22: Vad heter du? 
Hejsan!
Jessica heter jag är 25 år, bor i vargön medmina föräldrarmen ska snart flytta till killen som bor i trollhättan.
Jag å min äldre syster älskar å åka runt å ta kort har en hel del kort på orber dåde utifrån och inomhus.
Började med i fokus för snart två årsen å då va det marsvinen som fick mej ditt men nu är jag medlem på en heldel av fokus sidorna.
ja det är väll den bästa presentatjonen jag kommit med 
Välkommen jejjas! 
Hejsan.
Carina heter jag är 45 år. Bor i södra Dalarna. Är medial sedan barnsben så "spöken" är vardagsmat för mig. Jag är gift och vi har en son på 11 år. Är sjukpensonär.
Jag är Medarbetare på Astronomi och på Ursprungsfolk ifocus.
Tack för denna oerhört intressanta sajt! Har verkligen saknat något sådant här.
MVH/ Carina 
Välkommen du också, nera! 
Tack så mycket. 
tack så mycket 
tack så mycket 
Hej! Heter Cristine och bor i Tynderö nära Sundsvall med dotter. Har också 4 söner. Jag är nog äldst av er alla med mina 68 år, men annars så har vi nog samma intressen. Har också 3 katter som hänger mej i kjolarna.Mina intressen förutom det mediala är trädgård, musik.och antikviteter
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Välkommen alla nya medlemmar! Hoppas ni ska trivas!
tjenaaaaaaaaaaaaa guess whos baaaaack??

Hej o Välkommen Sviskon min lille vän! Hoppas du trivs du med här bland orberna och spännande kort. Fast här måste man vara snäll
hihi
Vadå tillbaka? Nu är du allt ute och cyklar sviskon.
hej darling…..vi käänner ju varandra redan juuu
Sviskon: Eftersom du inte har en aktiverad sajt så måste jag ta detta offentligt!
Här på min sajt blir det "andra bullar" så jag tycker att det är dags att du läser skrivreglerna åtminstone! Du får 3 varningar ifall det du gör inte är så allvarligt men du bör vara medveten om att i ditt fall kan det räcka med en varning och sen blockerar jag dig!
Visst kan dina kommentarer vara gulliga och charmiga men nu kommer det nya användare hit och de ska få lugn och ro här.
Kom gärna med kritik, men konstruktiv sådan isf! Okej?
Hej…
jag är en hyperaktiv kvinna på drygt 40, som haft mediala gåvor hela mitt liv, hamnade här via ÖN och har ganska nyss hamnat här på fokus..
Men jag glädjer mig att få lära känna er alla och andevärlden lite mer…
Stor familj har jag och bor i småland…
God Dag alla.
Jag är en kvinna ( hu vad det lät ) 53 år i år. 5 barn 2 barnban 2 hundar en rabiat katt 2 hästar o en sambo. Bor ca 1,2 mil utanför Ullared.
Kan inte säga att jag är medial, men vist jag känner av saker.
Pernilla..Jag önskar dig o dina medarbetere lycka till. O jag skall försöka dra mitt strå till stacken för att det skall bli bra.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Hej gott folk!
Linda, 22 år bor i Klippan i Skåne. Hittade hit via pr-inlägg på råttor iFokus 
Jag tycker det är så extremt intressant med spökbilder och liknande, har själv en efter en insident hemma hos min mamma, dock min syster som tagit den. Vet inte om jag visat den på Övernaturligt någon gång, men jag visar kanske upp den här vid nåt tillfälle. Är nog här mest för att titta på andras bilder, äkta som fejk, även om jag har en viss förmåga att känna av andar och upplevt lite själv så är jag ofta kritisk till alla sånna här bilder, men jag är både kritisk och troende på detta ämnet!
Haha feg som jag är, trots att jag vet att andar är aktiva hela dygnet, så kommer jag bara besöka här inne på dagarna. Blir så hemskt dyr elräkning när jag kollat spökbilder på kvällarna för då tänder jag överallt. Japps, jag är mörkrädd.. 
Men ska bli väldigt spännande att se vilka bilder som kan dyka upp här inne, kan dessutom säga att jag är en människa som har stor respekt för andra individer och även om jag är skeptisk till någon bild är jag aldrig någon som försöker kränka en annan person, så ni kommer inte ha några bekymmer med mig här inne iaf, det kan jag lova er dyrt och heligt! 
Och tack för en bra sajt, hoppas på att det kommer förbli en bra sajt med trevlig stämning och massor med bilder och filmer osv!
Hej.
Jag är Pirkko-Anneli som "följde" efter Pernillaa hit från ÖN. Jag har skrivit lite om mig i min sida. Jag älskar kolla på bilder och läsa andras upplevelser och därefter berätta mina egna i passande tillfälle.
Kram till er alla. 
Välkomna alla nya! Ju fler vi blir desto bättre tycker jag!
Stor kram
Hallå. Heter Anna blir 45år, bor i en liten 2:a med min 22 åriga son + 4 katter och min underbara kinesiska naken hund Rosie. Vi bor i Kristianstad nästan mitt i stan. Är sökare och har alltid varit intresserad av det övernaturliga. Har gått reiki 1 o 2, även testat på automatskrift. Vill bli ett medium så jag kan hjälpa andra på deras väg, men vet inte ännu hur. Har mycket i min ryggsäck så erfarenhet av olika slag har jag. Tänker då att det jag har varit med om kan jag kanske hjälpa andra med, för kunskapen har jag och förståelsen. Men hur jag ska komma vidare, det vet jag inte ännu.
Kram Anna 

Välkommen!
Välkommna alla nya.
Kul pepsan att du också hittade hit 

Välkommen Alexandra! 
#49 tackar :D

Vad kul att det blev bra med denna sajt!
Här kommer jag titta in mycket.
Linn heter jag, jag är 18 år och bor utanför Umeå. Såg länken hit på Cornish Rex-sajten, men man kan säga att jag hängt med hit från Övernaturligt. Jag har en rätt tung ryggsäck och är sjukskriven på heltid just nu, men jag jobbar varje dag för att ta mig uppåt.
Jag tycker om att spekulera kring underliga bilder, så jag tänkte att denna sajt är något för mig 
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Hejsan, det var en kompis till mig som tipsade om Spökbilder.Ifokus.se! =)
Jag heter Moa och är 14 år, fyller 15 i höst. Jag bor i orten Tyresö, strax utanför Stockholm. Jag går i 8:an och min fritid består av Hästar (& Ridning), Foto och Twilight-serien. Jag älskar Twilight-serien och är nästan beroende av den… =)
Jag tror på spöken fastiskt och älskar skräckfilmer…även fast jag blir vettskrämd. Aja det var väl lite om mig, finns mer om mig på min blogg Moawalle.blogg.se, Min vardag, hästar, foto, musik och twilight-serien är vad jag skriver om.
Hej och välkommen mbwj! 

Hej. #31 Cristine du är inte äldst här, det är kanske jag med mina 73, men åldern har väl ingen betyelse här. Jag bor i Uddevalla, har två barn och tre barnbarn.
Jag räknar mej inte som medial men har upplevt något oförklarligt ett par gånger och är väldigt intresserad. Jag har bidragit med orb-bilder på ÖN, men slutade när det blev så mycket kritik av dem. Så jag är glad för denna sajten och kommer att titta in ofta.
Jag har lagt in några orbbilder i mitt fotoalbum om nån är intresserad går det bra att kika in där.
Lycka till pernillaa
Hejsan! Jag heter Elin och är 13 år. Jag bor ca: 2 mil utanför Örebro med min pappa, en gäng gerbiler (just nu 19st, dock 6 ungar + 2 som snart flyttar), 2 kaniner och en katt. Så bor jag med min mamma, hennes sambo och 2 katter mellan Örebro och Lindesberg.
Jag hittade hit genom gerbiler.ifokus och valde att gå med då jag tycker det är lite spännade med sånt här. Jag har vad jag minns inte varit med om nåt övernaturligt själv.
Jag gillar att fota, datan ibland och mina djur såklart :)
//Elin
#23 Mikaela… självdå pernilla?xD
#56 Min dotter heter Mikaela (stavar likadant) och kallas Mickan 

Hallao everybody 
Jag heter Lisa och fyllde 13 den 13/4. Jag är bosatt i kristianstad som en stolt ägare av 6 råttor och lite ägare av familjens hund Gimmli. Mina kära föräldrar är skilda men bor max 500 meter ifrån varandra. Snart ska dock mamma flytta ihop med sin kille i staden så det blir ju lite mera mellanrum då 
Inga barn ännu som ni kanske förstår ^^
Jag har världens sämsta humor (ärvd av mamma) så jag skrattar åt det mesta. Vad finns det mer och berätta? Inte speciellt mycket. Fråga annars :)
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Hallao everybody 
Jag heter Lisa och fyllde 13 den 13/4. Jag är bosatt i kristianstad som en stolt ägare av 6 råttor och lite ägare av familjens hund Gimmli. Mina kära föräldrar är skilda men bor max 500 meter ifrån varandra. Snart ska dock mamma flytta ihop med sin kille i staden så det blir ju lite mera mellanrum då 
Inga barn ännu som ni kanske förstår ^^
Jag har världens sämsta humor (ärvd av mamma) så jag skrattar åt det mesta. Vad finns det mer och berätta? Inte speciellt mycket. Fråga annars :)
Välkommen, Animalen. En till från Kristianstad 

Välkommen Animalen! 
Varmt välkomna alla nya! Här möts ni av kramar och leende ansikten!
Jag hoppas att ni ska trivas!
# 56: Jo jag heter Pernilla
Tja
Jag heter Mange. Hittade hit genom en nära kär vän. Är 24 år och bor med en katt med underbar personlighet och har även 2 öken råttor.
Skejtar och ibland händer det att jag kör lite poi på fritiden. Är en riktig musik frEek, gillar data- och tvspel och film.
Är nyfiken på bilderna och det som finns här på sajten.
// Mange
Varmt välkommen Mange! Hoppas att du ska trivas här!
Jag kom på att jag själv inte har skrivit någon presentation av mig i den här tråden. Det var ju klantigt!
Jag som är Sajtvärd heter Pernilla Andersson och är en livlig, rolig prick som är 24 år gammal och har en son som är 2,5 år gammal. Intresset för det oförklarliga och övernaturliga har jag haft med mig sen barnsben. Jag fotograferar som en hobby och har talang för det. Nu lär jag mig att redigera bilder i Photoshop och jagar oförklarliga fenomen på bild dagarna i ända och intresset för detta ämne bara växer och växer!
(Tog min presentation från "Om sajten")
Kram

Hihi, välkommen hit Pernillaa! *hihi*
# 67 ja..det undrar jag med
….
U R us
Tack för det Animalen. Haha…
Hur många medlemmar är det nu, Pernilla?
Hej!
Jag heter Sofia Blomberg , är 22 år.
Jag bor just nu ensam i ett stort hus med ett gammalt kapell på gården.Kan knäppa kort där inne någon kväll. om jag vågar =)
Jag håller till mitt emellan Sundsvall och Härnösand.
Jag har bott här hela mitt liv. fast då 700 m längre bort med mamma.
Jag är hemskt intresserad av det mediala och så vidare. Men jag är livrädd för att se spöken.
Det var en kille här som frågade mig om det var någon som ropar på mig ibland.
Jag svarade , Ja! Hon ropar mitt namn.
Nu vet jag vem hon är och vad hon vill, Hon vill bara hålla mig sällskap i ensamheten och så ser hon till att jag städar =)
Tusen tack för en bra sida!
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus
Välkommen Sofia!
Jo nu är vi så många som 91 st medlemmar!
Härligt va?! 
Kram
#67 och #68 Man har 2 kedjor som det brinner längst ut på och snurrar runt dem i olika mönster. Poi kan se ut så här klicka på länken så får ni se, man kan även köra med "diod-bollar" då kan det se ut så här. Det är riktigt läckert.
// Don
#72 Kul det rasslar till så men nya medlemmar 
Jag är en glad tös på 15 år. Jag går i skola, rider, sköter kaninerna, fotar och målar nästan dagligen. Jag är väldigt intresserad av fotografi och olika djur, men har även ett stort intresse för sånt som det inte riktigt går att sätta fingret på. Spökbilder och sånt är något jag tycker är riktigt intressant, men jag är rättså kritisk av mig. Jag är en utav få här omkring som inte är så ytlig, och bryr mig inte alltför mycket om vad andra tycker, då jag gärna lever mitt liv på ett sätt jag trivs på. självklart bryr jag mig ju om vad andra tycker och tänker också, annars vore jag ju bara en självisk klump.
Det var väll rättså kortfattat men ändå fullständigt om mig.
#72 Oj! Så många? Vad roligt!
#73 Vad häftigt! Men bränner man sig inte ibland? Tack för svaret.
#75 Välkommen!
#76 tackar :D
#76 tackar :D
# 73..säger bara .WOW!
U R us
# 76: Det är risk för det om kedjorna slår ihop och trasslar ihop sig men så länge man håller dom i rörelse så går det bra. 
// Don

#53 Tackar! 
Grattis
WOOHOO
//Elin
Stort Grattis!!! Nu är det inte långt kvar till 150 …..
U R us
Grattis! Vad fort det har gått 
Hej!
Nybliven medlem från idag :-)
Jag är en kvinna från Malmö som blir 62 till sommaren. Gunilla heter jag och kallar mig för Gilla.
Är medial sedan jag var liten, men har aldrig utvecklat min medialitet utan är väl "självlärd".
Min stora passion är mitt måleri och teckning, som jag satsar det mesta på just nu. Är förtidspensionär sedan 1998 pga fibromyalgi och morbus dercum.
Mer om mig finns att läsa på min personliga sajt 
Kramar!
Välkommen Ayena!
#87 Välkommen!
//Elin
Tackar hjärtligast 
Får väl också presentera mig, fast jag varit här inne ett tag ;)
Är en 21 årig tjej från Lund. Minns inte när jag började märka av det andliga, mamma har alltid varit intresserad och hållit på med andligt så det har väl kommit naturligt för mig med då det alltid varit aktivitet här omkring.
Här hemma har vi ofta besök av spöken, man både ser och hör saker, men har aldrig lyckats fånga dem på bild/film. Tycker det är otroligt intressant att se och diskutera med andra om just sånt här.
Blev intresserad av detta forumet då det är mer specificerat på just hur spöken/andar tar kontakt och visar sig, och inte som på andra forum här inne där det är mer allmänt och utbrett.
Övriga intressen är hästar, både jobbar i stall och håller på med hästar på fritiden. Men även bilar är något jag har en stor kärlek för, främst dragracing med gamla amerikanska muskelbilar ;)
Hej!
Heter Veronica, och är 15 år, blir 16 i vinter. Älskar djur och har en hund, 2 kaniner och en katt. Så ahr vi även flera kaniner hemma men dom är min systers. Jag har intresse för andar men själv väldigt skrajj och feg för dom men mycket intressant att läsa om det. Hemma spökar det och inte är nte alls okej för mig men mamma tycker det bara är trevligt
Bor i skogen i Ovanåker.
Ha det bra MVH Veronica
Hej och välkomna alla ni som kommit till sedan jag skrev här sist 
Jag säger samma sak, Välkommen alla nya! Alltid roligt med nya medlemmar! 
Nu är vi 108 st medlemmar! 
Är det någon som har någon idé om vad man skulle kunna hitta på här på sajten?! Någon artikel att skriva, tävling eller något annat?
Kram
Jag vet inte om ni tycker att det hör hit, men jag skulle vilja veta om det är fler än Pernilla som fått tecken i sina kaffekoppar eller dylikt?.det skulle kunna vara en intressant tråd med bilder ifrån det. Kan inte du, Pernilla lägga in din bild igen på en sådan ev. tråd?
U R us
Jag heter Marion 39 år och bor i västerås. Jag har två tonårsdöttrar och en hund. Är även med i övernaturligt och en massa annat här på iFokus.
Hej
Mitt namn är Jenny är 29 år boende i Värmland vid norska gränsen.
Har tre små barn på ett två och fem år varav två är pojkar.
bor med mina barn sambo och djur,har en hund på fyra år som är en blandning av schäfer och rottwailermen är jätte snäll.
Har väl aldrig direkt trott så mycket förut eller velat insett heter det väl att man kanske ser mer än andra ibland.
Har bott i ett hus där vi blev utjagade natte tid å det vill jag inte uppleva igen.
Min son på 5 ser oxå mer vilket inte alltid är så positivt tycker jag.
Försöker att utveckla mig mer men det går sakta framåt tar ett steg åt gången å ofta ett tillbaka.
Vill ni ha reda på mer så skriv gärna kanske ni har varit med om samma saker som mig?
jenny nenny80
Varmt välkomna till sajten ska ni vara!
Kram på er
åh ska skriva in mig här med en snabbis medans jag har tid :)
Heter Amanda och är 20. har flyttat ut på landsbygden med min sambo Henrik. och har börjat skapa ett framtida företag (www.asp-design.se)
Sen jag var 4 har jag ett flertal gånger träffat min döda mormor och stt andar och annat både hemma och i min mammas barndomshem i Karlsborg. Även på senare dar.
Mor min och jag tror att eftersom jag var mammas första narn så följer min mormor med mig var ja en är, för jag känner mig aldrig ensam :) (mkt obehagligt till och från såklart!)
Välkommen Amanda!
Kram
tack :) o tack för en bra sajt. är helt fast i alla inläggen :)
Välkommen alla nya! 

Hej
ska väl ta,presentera mig med då!
Har varit medlem här ett tag men missat detta..
Jag kallas för Raven angel
Jag är en modell av 1980års modell!
Jag tror på övernaturliga saker,ting,har sett,varit med om en hel del.
Jag kan se Andar/spöken,mm,även viss komunication med dem.
Jag är medial,väldigt intresserad av såna här fenomen så att säga..
Jag vill gärna tro på allt men känner in mycket om de är äkta.
,jag tror man ibland så gärna vill se att man till slut ser saker som inte ens är där tyvärr..
Jag tycker detta är en intressant sajt,är så glad att ni startade en sådan..
Skriv gärna till mig,kolla in min presentation för mer info om mig
Jaaa om ni vill de såklart..
Ljus,kram till er hade gott
vänligen Raven Angel
Ja välkommen ska du vara!
Har ju sett dig i trådarna här omkring så det var på tiden att vi fick en presentation! =)
kram

Sorry de var lite sent tänkt men nu så kom de en då..
Hade gott alla kram,ljus
Är 34 år och bor på den underbara ön Gotland med min man och våra två barn, en kille på 4 år och en liten tös på 2 år så här är det full rulle jämnt. Har alltid varit intresserad av det övernaturliga och har varit med om hel del saker, kanske inte sett så mycket men känt av och hört saker. Har gjort vissa dumma saker som typ anden i glaset och lyckades faktisk (trots att vi var skeptiskta i början) fick in en snällis som sa att han var min skyddsande det kändes som det men jag vet oxå att man INTE ska tro på ett ord dom säger.
Har känt av en hel del saker här i huset och även fångat lite på kort.
Det var lite om mig…
Hej. Jag är också ny här, har haft några få inlägg, så det är på tiden att jag presenterar mig.
Jag är inte medial, men jag har haft många sanndrömmar som slagit in. När jag var yngre kunde jag ha "utanför kroppen-upplevelser" som jag kunde styra själv. Den förmågan är dessvärre borta idag. Men om jag övar mig kan jag nog få tillbaka den.
Jag beundrar dem som kan tala med de döda. När den som är medial berättar personliga saker som absolut bara kan komma från den avlidne , och ingen annan,och som man inte berättat för den som är medial, då vet man att "spöken" och andar finns.
Jag bor själv utanför Stockholm med min katt. Jag är en djur och naturälskare. Jag tror på spöken och övernaturliga saker, fast allt tror jag inte på.
Det var lite om mig.
Vad heter ni?
- Helena
Bor
- I Härnösand
Hur hittade du till sajten?
-Hittade sajten via övernaturligt (så klart) *ler*
Varför blev du medlem?
- För att jag på senaster tiden erkänt för mig själv att jag är medial, under träning dock men vill gärna utveckla mig
Intressen och hobby?
-Övernaturliga fenomen är någonting som intresserat mig sedan barnsben.
Barn?
- En son på snart 14 år, som också är medial.
Ålder?
- Fyller snart 35 (typ på söndag) *S*
Välkomna ni nya! =)
Hoppas att ni kommer att trivas!
Kram
Tack för välkomnandet!
Kram
Välkomna till alla dom som jag inte har välkomnat! 
tack så mycket för det varma välkomnandet 
Jag har dock inte blivigt medlem här men är ofta här och kollar runt för det är mer intressant för mig som är fotointresserad att se foton än att läsa om spökerier, om de är fejk försöker jag efterlikna dom i photoshop är det riktiga vill jag gärna läsa om dom eller hitta naturliga orsaker.. hitills är jag ej så övertygad om spökenas närvaro i bilder men dock har jag fångat en Orb som ser helt sjuk ut som jag inte direkt kan förklara med damm, fett osv eftersom ingen liknande finns på någon annan bild och att den består av en stor Orb med en liten Orb innuti och där i en siluett av ett ansikte.. den är jag tveksam till åt båda hållen (dvs det andliga och det naturliga). Bilden finns på fototävligen för omanipulerade bilder.
Det jag gillar mest här är att det är sån positiv och skön stämmning på detta forum (på de övriga blir det minst ett tjaffs om dagen) så det är otroligt skönt.
Nu till presentationen; Jag är Malin och är 20 år, bor med sambo i en två några mil norr om örebro, vi har 3 illrar (sambon har en hund som bor hos hans föräldrar pga att han är för gammal för att flytta från flocken på landet). Är foto och photoshop intresserad och pysslar mycket med. Spelar world OF warcraft också. Jag är skeptisk till andra sidan trots att jag levt i ett hus (hos min far) där jag kännt närvaro av någon i 7 år som ofta visade sin närvaro på olika sätt, när jag var 11-16 var jag spänd och rädd och vågade inte göra något åt det.. när jag precis träffat min sambo (han bodde hos oss ett år nästan innan vi flyttade till eget) så fick jag den sista jävlandet mot mig och jag blev den gången rädd men pratade för första gången till "honom" och han gav sig då, där efter började han jävlas med min sambo istället och nu vet jag ej eftersom jag är rätt dålig att hälsa på hos min far trots att det är en mil bort av personliga skäl (dock ej privata jag kan tala om dom)
Jag kanske är mottaglig men inte medial, seende osv.. jag har känt olika vibbar förut men den där i farsans hus kände jag mycket väl av men samtidigt är jag väldans skeptiskt och läst mycket psykologi som fritidssyssla så det har väll smittat sig om att jag har gjort någon konstig vanföreställning i 7 år. (JAG TÄNKER FÖR MYCKET)
En presentation av en än så länge icke medlem som gärna kollar in här ofta.
Hoppsan vilken lång presentation jag råkade göra, förlåt.
Werner: Har du lagt till sajten bland dina sajter så är du medlem. =)
Och det är bara positivt att du lägger upp en lång presentation. Ju mer desto bättre! =)
Kram och välkommen
Tack :)
Hur många medlemmar är vi nu?
U R us
Nu är vi 162 st medlemmar. =)
Kram
Vad roligt!!! Hoppas att det kommer mååånga fler!
Kan det vara för att vi har så duktiga Sajtvärdar?? Bugar och bockar för er!
U R us
Tack ska ni ha. Men jag vill säga att vi skapar ju sajten tillsammans. Så ni befintliga medlemmar tillsammans med mig och Zadeira lockar ju fler med vårt material. =)
Vad det gäller att locka fler medlemmar så tänkte jag att, för er som känner er manade och tycker att ni är lite konstiga(ni fattar när ni ser banderollen), så har jag en banderoll som ni gärna får lägga upp ifall ni har en egen hemsida, eller är medlem på någon annan sida där man får lägga upp bilder! =)
Stor kram
#123 sparade direkt 
//Elin

#123 är de bara att kopiera,spara den eller hur gör man för att få den på en annan sida?
sorry är ej så bra på sånt hära..
Ingen fara. Förstår man inte ska man fråga. =)
Du öppnar upp bilden, alltså klicka på den lilla bilden i inlägget så att den öppnas upp. Sen högerklickar du på den och väljer "spara bild som" och lägger den där du vill ha den.
Kram

Tackar kramis :P
Man kan alltså använda på vad man vill? Det måste inte vara en hemsida? T.ex i sin mail adress?
U R us
I själva adressen? Hm…det kan man nog inte men alltså i mail och sånt kan man ju det. Ni får använda den var ni vill där den går att använda. Reklam är det ju i alla fall! =)
Hej! jag heter Annika och bor strax utanför Vänersborg.
Är visst 35 år påstås det, gift sedan 14 år och har en liten dotter på 4 år. Jobbar som IT-tekniker och älskar mitt jobb.
Hittade hit genom ÖN, eller rättare sagt…jag följde Pernillaa tätt i hälarna… *s*
Haha…jaså det är du som har bitit mig i hälarna?! =)
Nä men du är mer än välkommen hit!
Kram
#132" Ja, jag kan vara lite bitsk emellanåt… hoppas det inte gjorde för ont! :-)
Njaee, alltså förra veckan blödde det rätt så mycket men när blodet väl slutade forsa så gjorde det inte så ont längre. Men ena benet är ett par cm kortare än det andra så…har du något träkloss eller nåt man kan sätta fast under foten så att det blir lika långt som det andra så att jag kan gå? 
Mja, jag ska se vad jag kan rota fram i gömmorna….. :-)
Hej!
ber om ursäkt att jag inte kikat in här tidigare o gjort en presentation.
Trodde faktiskt att jag hade det, men nu när jag kollade så såg jag att så var inte fallet.
rore är mitt nick, och jag har kikat runt lite överallt i trådarna o gjort inlägg lite här o där. under månaden som gått.
det finns lite mer info, på min sida om nån vill veta mera.
tack så mycket för en trevlig sida med många goa människor.
har ju glömt presentera mig,så jag gör det nu=)
jag heter anna,blir 21 i dagarna,bor i höör mitt i skåne
har alltid varit intreserad av spöken och övernaturligt,kan se höra och känna av spöken
jobbar med hästar,och på fritiden är det hästar medeltid och tornerspel som gäller,en äkta nörd med andra ord
Hejsan
Småländsk tjej i kommande skåneexil av 1986 års modell. Har alltid haft ett intresse av konstigheter och okonstigheter vilket har blivit en diger lista av lite speciella intressen. Hantverk i alla dess mjuka och fluffiga former, programmering, bakning, elddans och allehanda eldkonster, dans (folkdanslaget here I come!), kryddodlingar, ogräsmatlagning, problemlösning och mängder med annat. Började läsa om parapsykologi då jag plöjt igenom psykologihyllan i ortens bibliotek någon gång under 6:an och sedan dess har jag agerat frågelåda och fyllt på med ny kunskap så ofta som möjligt. Skeptisk är jag till det mesta och tycker mycket om tekniska prylar och dess möjligheter att styrka eller stryka händelser. Det finns ett stort habegär efter fler sådana tingestar.
Hittade hit genom att följa länken i någon användares signatur efter att ha hittat länken till någon ifokussida efter att ha hittat den länken på någons profilsida. Ibland spelar målet större roll än vägen ;)
Ser fram emot att få se vad som blir av den här delen av iFokus.
Ja det var på tiden Trollduva. =) Välkommen iaf!
Och välkommen du också Incendium! Spännande väg hit iaf. =)
Kram kram
Välkomnar alla nya till oss lite halv galna på denna sajten
Oj, missat att presentera mig här ser jag nu.
Heter i alla fall Victoria, men kallas Vicky av alla :). Bor i hjärtat av Värmland tillsammans med min sambo, en berner sennen och en bondkatt :).
Jag älskar djur och vill gärna jobba med hundar i framtiden, drömmen är att öppna ett hundpensionat någon gång, bo på en stor gård där jag kan ha mycket djur :).
Det övernaturliga har jag alltid varit intresserad av övernaturliga saker och spöken så den här sajten känns helt rätt även om jag inte är så aktiv med att lägga ut saker är det väldigt intressant att se era bilder :)
Hejsan! Namnet är Liza och bor i växjö, fast i grunden äkta norrlänning. Jag är 21 och bor med min sambo i en 4:a med 4 ormar och 2 katter. Är utbildad djurvårdare men är arbetslös och har för mycket tid att sitta och spå i kort, rita, och hålla på med djuren. Killen jobbar som väktare och är 27 år. Vi skulle haft en dotter nu den 7:e maj, men fick missfall.
Min pappa dog 26/12 -03 och sedan dess har mina "förmågor" blivit starkare än någonsin, han är min guide genom allt som jag gör och jag saknar honom otroligt.
Men redan som liten fanns det många saker som jag kunde se utan att alla andra kunde. Kan ta dem en annan gång om intresset finns.
Hittade hit via en annan sida på i fokus, och är här för att stanna :)
Hoppas det var lite trevligt att läsa om mig :)
Kram Liza
Hej jag heter Isa som första namn.Jag är 53 år, född en söndag i tjurens tecken. Bor i nordvästra skåne utanför Klippan, med make och en labrador. Har 4 utflugna barn och hittintills 4 barnbarn. Såg Pernillaas inlägg på övernaturligt och som den nyfikna människa jag är så kom jag hit, från början kommer jag från kolhydrater. Och det ser man på min sida, som mer inriktar sig på mat och hälsa. Min blogg är nog mer tankar och små knasiga händelser. Gillar datorer, böcker,handarbete m.m. Har precis börjat att utforska min halvt mediala förmåga,har alltid varit väldigt känslig för stämningar i hus och från människor. Nybörjare är jag iallafall så det blir nog mest läsning, så här i början.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Roligt med en skåning till
Välkommen!
U R us
Tack, 
jag är säker på att jag kommer att trivas här. Även om jag kanske inte skriver så mycket, så kan det kanske vara kul att veta vilka vi "läsare" är som tassar runt i tysthet.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Väkommen ska du vara Isa! =)
sanna från göteborg här.utflugen vuxen dotter,dammråttor som husdjur.har sett mycket konstiga saker genom åren som gått.ja ibland tror jag att jqg håller på att bli galen.men har förstått att så är inte fallet.lyssnar mycket på musik,skriver dikter,umgås med vänner….ja listan kan bli lång.48 år har jag hunnit bli o satsar på att bli minst 80.
sanna här igen.jo jag har en god vän som är med här.på så sätt blev jag medlem.
Välkommen Sanna! =)
Hej jag heter Annica och fyller inom kort 50(vilket jag har förträngt).
Gift och har 4 barn och 4 barnbarn och två hundar.
Har alltid varit intresserad av det övernaturliga men känner mig inte medial, men en av mina döttrar har gåvan att se och känna saker.
Jag har ett "sjätte sinne" som ibland känns besvärligt för jag vet inte om det ska tas på allvar eller inte.
Jag är väldigt skrockfull och har mycket "hyss" för mig. Sedan jag var liten har jag varit intresserad av spådomar mm.
Tycker att det väldigt intressant med Orb bilder och det är roligt att förstora upp dem och "kunna utläsa" saker och personer i dem.
Har vid några tillfällen sett orber eller energier live som farit iväg på mitt jobb som är väldigt hemsökt. Hemma har vi också besök väldigt ofta och ett medium sa att jag har en ande med mig, en energi tjuv.
Har varit medlem på övernaturligt i 2 år och fått många bra tips och råd och vågat gå på seanser osv vilket jag inte tordes förut, samt träffa mediala personer och kunna prata mer öppet om detta.
Det är väldigt många som är intresserad av det mediala mer än jag trodde.
Jag hittade hit via ett inlägg på övernaturligt och jag ser att många av medlemmarna där finns också inne här.
Jag har tyvärr alldeles för lite tid att sitta vid en dator pga mitt jobb som tar väldigt mycket tid, just nu har jag "semester" men måste åka till jobbet flera gånger i veckan. (egen företagare)
Jag har skrivit lite mer på min presentation om det är någon som är intresserad.
Letade bland mina orbbilder till tävlingen men de var borttagna.Får väl fota lite nya "orber" till det.
Hälsningar från Tatsu
Du är hemskt välkommen hit Tatsu! =)
Hej hej!
Jenny heter jag, 25 år gammal och bor i malmö med min sambo. Här bor även en kaninen Bumbi, råttorna King-Kong, Alvin och Olliver och världens sötaste hund Yogi (en mops).
Vet faktiskt inte riktigt hur jag hamnade här men jag e här.
Är väldigt fascinerad av det övernaturliga. Hade det lite jobbigt i den förra lägenheten och kände ett stark obehag i vissa delar men nu när vi har flyttat så har känslorna försvunnit helt så jag gissar nog på att det fanns någonting där.

Hej allihopa!
Stefan heter jag, jag bor i en liten tvåa med min flickvän i centrala Gävle. Är egentligen uppvuxen utanför Sandviken.
Jag har sökt runt mycket på internet efter någonting liknande det här men har inte riktigt hittat det. Blev överlycklig när jag äntligen hittade er! Överallt så är alltid människor som raserar vad man känner, tror och ser. Så skönt att man slipper det på den här sidan.
Jag har gått en krånglig väg till insikt men slutligen kunde jag öppna dörren. Min mamma har små tendenser av kraften. Så som att se i drömmar vad som händer sen. Svaga telapati förmågor (speciellt med mig), hon kan ringa när man tänker på henne och dylikt.
När jag var liten hade jag en förmåga att vara bra på memory. Inte för minnets skull utan det var ibland som jag kände var paren låg.
Senare hade jag en ande i mitt rum under många år. Var som att någon tittade på mig. Men det var inget jag funderade vidare på.
Jag bestämmde mig för att utbilda mig till massör. Har ett eget företag sen några månader tillbaka. Men började som smått utveckla healing. Tills för 2 månader sen då jag blev fullt aktiverad av en kvinna vid namn Raija.
Vid samma veva fick jag följa med en erfaren tjej på spökvandring. Hon blev imponerad och sa att jag var lika öppen som hon.
Så här är jag nu. Jag vill veta allt och hjälpa till på alla sätt jag kan.
Välkomna hit Jenny och Stefan! =)
Hej!!
Heter Albert, är 38 år och är väldigt intresserad av allt ifrån spöken till konståkning. Har en renault och en naken katt som heter Sweetie!! Jobbat som elmontör men har nu sagt upp mig och ska börja som medium snart! :)

Gud vad häftigt Albert! :-D
Hejsan. Är ny här dock inte inom ämnet. Har ne del sparade bilder då jag gillar att ligga på gränsen om vetenskapen och det paranormal okulta. Gillar dem båda.
Jag råkade hitta sidan av "misstag" kollade faktiskt efter ett forum för vikinga reenacment men så såg jag spökbilder och var tvungen att kika in och kolla vad det var. Skoj ju! :D
Är 18½ för tillfället. Bor i Vara som ligger 10 mil utanför gbg typ. Hmm ja.. för tillfället är jag arbetslös då jag nästan precis tagit studenten. Mm.. ja.
Hejsan!
Blev medlem för några sekunder sen… Jag är bara intresserad av ämnet och det är så skoj att se på allas erfarenheter o kunna fånga "spökena" på bild 
Kraaam
Många Goa Kramar
Annisangel
Varmt välkomna till sajten! =)
Hej!
Jag heter Josefine. Jag blir 13 om 8 mån. Jag gillar att fota, måla/rita och fågelskåda. När ja blir ''stor'' vill jag som hobby bli konstnär och ta fina foton som jag sen säljer med en passande ram :) Jag har 5 djur. 4 av dem är bara mia :P Jag har två hamstrar: Nejlika och Gizmo Guld. Två råttor: Piff och Puff. Och en liten hund Zigge Buus. Han är en DSG (Dansk/Svensk gårdshund)
Om du har fågor så kan du bara fråga mig, för jag tycker det jätte kul att få frågor 

Välkommen hit till oss! =)
Kram

Ska väll ta och presentera mej då ^^
Lina är mitt namn, jag är tolv år och fyller 13 i februari. :)
Jag befinner mej då i närheten av vingåker!
Och är då väldigt intrreserad av spöken & Djur. med mera.
Jag blev medlem för jag tänkte attdet skulle vara roligt med sådna som har samma intressen som jag själv.
Jag har djur jag själv, jag har en katt, trisse, som jagh aft i 1, och ett halvt år.
jag har tre gerbiler, som flyttade ihop för inte alls länge sen.
:D Är väldigt utåtricktad för er som också är det! :)
Ojsan!
Missade helt presentationen, men bättre sent än aldrig! Har tassat runt här minst en månad nu
Maria heter jag 34 år UNG och har 4 barn, en hund (grand danoi) och en kattrackare som heter Pojken. Bor oxå i Klippan.
Kom hit via mamsen "Isa56".. (hon lurade på mig kolhydrater oxå
)
Finner det högst intressant med andar med mera då ja/vi "bor" med en retsticka, en skrämmande o ett gäng som bara finns o glor på en. Den som skrämms är sällan framme som tur e!
Bara älskar foton!
Kram på er
Varmt välkomna båda två! =)
Kram på er!

Tja!
Heter Björn och bor i Linköping. Tycker sidan är intressant och att det är många fina bilder. Måste även erkänna att jag försöker vara en liten motpol i forumet där det annars verkar kunna bli lite väl mycker ryggdunkande (precis som på alla temaforum). Det är bra med folk av olika uppfattning på ett forum, annars utvecklas man inte, utan snöar bara in på samma sak hela tiden. Det är även därför jag brukar besöka forum som har saker jag inte tror på som tema, för att se om det ligger nått i det samt för att komma med lite konkreta förlag på vad det annars kan vara.
Kan ibland vara lite för rakt på sak när jag diskuterar (vilket Pernilla erfarade) men ta det för vad det är. Jag är aldrig ute efter att såra eller förolämpa, utan försöker bara visa ett annat perspektiv på saker.
Mvh Björn
Ja välkommen Björn!
Jo vi har hunnit tjivas lite men det hör till. Vi sa våra åsikter och jag påpekade att jag kände mig förolämpad och sen inget mer. Bra tycker jag. Sammandrabbningar händer lite då och då.
Hej Pernilla!
Heter Therese och kommer ifrån Halmstad. Är 20 år och bort tillsammans med min katt Silla i en lägenhet. Jag har sedan 12- 13 års åldern alltid varit intresserad av det övernaturliga, och har själv varit med om en del upplevelser som jag själv inte kan förklara vad det är.
Anledning till att jag hittade till din sajt, var för att jag en kväll egentligen skulle hitta prästgården borgvattnets hemsida. är väldigt intresserad av att sova över där en natt. Oavsett vilket kunde jag inte sova den kvällen och sökte på " oförklarliga bidler eller spökbilder" för att fördriva lite tid här hemma. Då hittade jag din sida som jag fastnade för direkt. Tycker den är väldigt bra! Så du har gjort ett bra jobb som har skapat denna sidan! =)
Många kramar Therese
Välkommen Therese!
Och tack för komplimangen. Men vi är ju fler än bara jag som gör den här sidan. Nu är ju även du med i skapandet! =)
Kram

Hej alla!
Blev medlem idag
Jag heter Lotta och bor i södra Sverige med tre katter och två barn.
Har sedan barnsben varit intresserad av det övernaturliga
Fin sida där man kan publicera bilder och få olika åsikter om dessa. Jag försökte skriva ett inlägg och visa en bild på ett ljusklot jag tog för några dagar sedan, men tyvärr fick jag inte in inlägget. Jag försökte många gånger men det kom upp "server error" varja gång!
Hoppas denna lilla presentation funkar nu. Är annars mest inne på Siames-sajten. Kul med alla dessa sajter förresten
//Lotta
Är namne med vår Sajtvärd och kraschlandade här för några dagar sedan när jag flög runt på min kvast bland forumen (haha). Är 19 och bor i Västergötland. Kom hit från häxor och tyckte det här verkade vara ett intressant forum. Har alltid varit intresserad av det ockulta, spöken, magi och sådant, men min enda gåva är väl Intuition. Tror dock alla har mediala gåvor, men alla är inte öppna för dem.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Varmt välkomna hit ska ni vara! =)
#170: "Är namne med vår sajtvärd…", vad menar du?
Jag kopplar inte nu vad ordet "namne" betyder. Jo jag är blond men jag tror inte att det är därför som jag inte kommer på innebörden av ordet. 
#171 Hon heter nog Pernilla som du!
Ritva
Haha, okej! =)
#172 Precis.
#171 En namne är ngn med samma namn som en själv, fast det har väl framgått nu. :)
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Väljer att kalla mig Pia99 eftersom det är mitt användarnamn. Är Sajtvärd på Singelföräldrar. Brukar vara lite här och där på i-fokus. Är intreserad ut av det övernaturliga och varit med om en del själv under mina dagar. Har två barn som jag lever ensam med….Och är 31 år gammal.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#175 Välkommen hit! Kul att flera hittar hit! Du får jättegärna dela med dig om du har spännade bilder.
Ritva
Tack Ritva
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Hejsan Pernilla och alla ni andra.
Jag är ny här och kallas Liza, bor i Skånska Hyllinge med mina hundar och en son som fortfarande bor hemma.
Jag är 49 i December och har alltid varit intresserad av det okända och mystiska, det man inte riktigt kan förklara.
Även jag har haft detta med mig sedan jag var liten då både min mormor och min mor precis som jag har sett/hört och drömt om saker.
Var ibörjan lite rädd för det men vill lära mig mer om det numera men behöver hjälp att utveckla mig.
Skickar med en bild på vad jag tror är orber härhemma, den ovanpå tv är väldigt lätt att se men om ni tittar så finns det några till på bilden.
Hej Jag heter Tanja och även jag är ny här ,jag är 23 år,Bor i Borås ( strax utanför ) och har en son på 4 år,
Mina intressen är styrketräning och annat som gör livet värt att leva !! Älskar mat, tatueringar, motorer och Styrke träning & boxning!
hejsan allihopa! jag heter anna och är 19 år och bor i malmö. jag hittade denna sajten när jag satt och letade upp fakta om kaniner, som är ett av mina stora intressen, och jag har besökt sajten ett flertal gånger men det var inte förrän idag som jag blev medlem!
jag studerar filosofi på universitet och andra intressen jag har är pornografi, spöken samt filmvetenskap! vill också passa på att tacka för en helt grymt bra sajt!
Hejsan.
Jag heter Anette och är 49 och bor i Närke. Har en massa hundar och 3 grabbar. Är intresserad av det "övernaturliga" och tror mej uppleva lite smått och gott. Även på jobbet vilket jag tycker är ganska jobbigt.
Hej !
Jag heter Eewee-Marie Men kallas kort och gott EeWee.Är 40år och bor i Östergötland tillsammans med mina barn och 2undulater i ett gamalt spökhus
Har hört talas om denna sajt(positivt!)av vänner och sådana som brukar skicka bilder för att få en medial syn på saken och blev lite nyfiken för egen del att få se intressanta bilder samt höra andras tankar kring olika saker man fångar på bild.
Jag har inte skrivit ngt knappt i min privata presentation just för att jag trivs att vara lite "anonym".
Annars har jag tidigare jobbat på spökwebben som medium/paranomal rådgivare.
Det är nog därifrån de flesta spökintresserade stött på mig.
Tycker denna sajt verkar riktigt bra!
Hej och Välkommen EeWee! Kul att se dig här (också) :-)
Välkomna ni nya! =)
Då presenterar väl jag mig osså =)
Jag heter Moalinn och är en blyg tjej på 14 år.
Jag bor 6 mil norr om Göteborg, alltså i stenungsund.
På fritiden rider jag och fotograferar väldigt mycket!
Jag blir medlem här för att jag tycker det är väldigt intressant
med spöken, andar och sånt ;)
tror att det var allt
Mvh Moalinn
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Hej!
Jag är ny här så jag ska också presentera mig.:-)
Jag heter Lotta och bor i Linköping. Jag är med på andra sajter här och när jag kollade vad det fanns mer för sajter såg jag att Spökbilder iFokus fanns. Jag gick med eftersom jag är intresserad av spökbilder.
Jag gillar att fotografera och det är spännande när/om man får med orber och andeansikten.
Jag tycker om att gå andliga kurser och att utveckla mig inom det andliga. Går mediumutbildning hos Anders och Lisbeth Åkesson.
Annars på fritiden gillar jag att teckna med blyerts,då blir det gärna ansikten.Jag gör också smycken i finsilver.Det är kul.
/Lotta
Hej!
är alldeles ny här… Hittade denna sajt av en slump…
Eftersom vi bor i ett gammalt soldattorp så har vi många ggr fångat orber på våra bilder (något som jag tidigare tolkat som damm, men ack så fel man kan ha)…
/Sandra
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Hej!
Jag heter Anna, fyller 34 i september,gift bor i Brastad,två underbara söner. 7 och 5 år gamla! Jag hittade hit för jag fick nys om saijten på familjeliv=)
Hej Jag heter Britt o är 50+, har alltid varit intresserad av det övernaturliga o har själv haft en känslighet som jag inte alltid har kunnat sätt fingret på. De sista åren har det blivit tydligare o jag försöker lära mej mer om vad jag kan o hur jag ska hantera det. Vet inte riktigt hur jag ramlade in här - för det var det jag gjorde o tyckte det var spännande med diskusionerna om vara eller inte vara…:). Det är bra att vara skeptisk mitt i allt ihopa.
Välkommna alla!
Hej alla
Thomas heter jag, 41 år från götet. Har alltid gillat det övernaturliga och läste om dom dom som ville bli ghosthunters. Det vill jag med. Har kollat TAPS och även ghost hunters international.
Har själv inte upplevt något speciellt men har inte letat mycket heller. Får se om man kan bli spökjägare nån gång.
Thomas
Välkommen
Hej hej!
Jag har nog glömt att presentera mig. Jag följde med Pernillaa hit från ÖN då jag tycker att det är så spännande med alla bilder, och tröttnar aldrig på det. De bilder jag själv hade som hade varit lite intressanta att visa försvann tyvärr då båda mina hårddiskar (både back-up och ordinarie) kraschade för ett och ett halvt år sedan. Har dock kvar dem och hoppas att nån gång få råd att lämna in dem för att se om nåt går att rädda (precis allt jag hade försvann). Har inte haft så mycket att bidra med här hittills, men tittar in då och då och hoppas att det kan bli mer frekvent framöver och att jag då har nåt att bidra med.
Hoppas självklart att också att nån gång fånga de fenomen jag upplever då och då på bild. Hoppet lever:)
Ha det gott allihop!
/emma93
hej jag heter eva-lina ock jag är född 1954 bor ensam i min trea i sundbyberg har haft 2katter en hona ock en han som var syskon på 11år hon blev sjuk i mars 2009 så att hon var tvungen ock avlivas ock min kattkille försvangenom porten av ett misstag den 20/11 2009 har inte hittat honom ännu väntar på ett livsteken varje dag för jag vet inte om han lever eller är död ? jag hittade denna sajt på förslag av en person på nätet .
193# och 194# välkommna=)
#195 Jättetack!
Anna heter jag, bor i Västmanland på landet med min familj, man och fyra barn. Jag är intresserad av mycket, håller på att utveckla mig medialt. Mina barn och våra djur tar det mesta av min tid annars.
Fråga om ni undrar nåt! 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Heter Naima, snart 24 år gammal. Bor med man och djur i radhus i umeå. Vid 6 års åldern fick jag förklarat för mig av präster att jag har ett 6 sinne när jag började se döda ting och övernaturliga ting överhuvudtaget samt att jag kunde kommunicera med dem. Detta är något jag aldrig varit öppen med av rädsla för vad folk skulle tänka men tog chansen nu när jag ändå är här inne.
Utöver ett 6 sinne och intresse för övernaturligt/spöken har jag som min Avatar antyder aspergers syndrom med två specialintressen, musik och utomjordiskt.
Min vardag är ett naturbundet liv där jag är mycket ute i naturen med vänner, familj och hund. Är utav finsk/svenskt ursprung med samiska rötter så naturen och dess andar är mig nära till hjärtat.
Det var om mig! =D
välkommna=)
#199 då e vi två. :D
Susanna, 23år, svenskfinsk sörmläning, sambo, två döttrar, två katter, två ödlor. 6e sinne sen liten. hmm hobby.. jaa lite olika, promenader i naturen, leka med mina små töser och annat roligt. är rastlös av mig så försöker hitta på massa olika saker om dagarna. ( mammaledig)
hittade hit pga intresset till det övernaturliga.
välkommen=)

Jag heter Lena Richardsson och är 49 år gammal och bor i Linköping. Jag har en dotter och två barnbarn. Mitt intresse för det övernaturliga började när jag var 30 år då jag fick vara med om märkliga saker som hände i min lägenhet som inte gick att förklara.
Blev medial för ca 8 år sedan då jag gick min första healingkurs och efter den kursen så har jag kontakt med andra sidan varje dag när jag blundar , i början var det väldigt jobbigt, men i dag skulle jag inte vilja vara utan det. Ibland när jag tar kort så får jag med orber eller andar, och det är lika spännande varje gång. Jag håller på med automatisk skrift, healing och mycket mer som har med det andliga att göra. Mer om mina intressen kan ni se på min sida här.
Hittade hit genom en kompis.