Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketter: tävlingarlekar
Läst 3184 ggr
pernillaa
0

Lek - Sanning och konsekvens

Tycker det är dags för en liten lek nu igen. Var så länge sen och jag saknar verkligen våra lekar.

Var sugen på lite sanning och konsekvens.

Det går till så att jag börjar med ett påstående ifall personen under mig väljer konka och en fråga ifall personen under mig väljer sanning, så får den personen välja någon utav dom och sedan själv skriva en ny fråga till nästa person och ett nytt påstående.

Sanning: Vad är det töntigaste materiella ting(en socke, toapapper med snyggt mönster på etc) du varit fäst vid/beroende av?

Konka: Lägg tre bitar toapapper så att de formar en trekant precis utanför din dörr.

Nu ska man alltså bara välja EN utav de ovan. Tycker dock man kan göra så att man får ta den "överblivna" av de båda ovan och liksom "skicka vidare" i det man skriver. Så om personen under mig väljer sanning så får han/hon skriva en ny sanning men kan ta samma konka som innan och så ser vi väl när det är någon som äntligen vågar göra det som är konka eller svara på det som är sanning. :P

Kram

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
0

Mäh…är det ingen som vill leka med mig? =(

Zadeira
0

Haha, jag kan väl leka då!

Jag väljer sanning. Det töntigaste jag varit besatt av i materiel väg som vuxen är en min "lalle", godsedjuret jag fick som bebis. Har honom fortfarande i sängen, även om jag inte sover med den i famnen längre ;)

Sanning: Vilken kändis skulle du vilja hamna med på en öde ö?

Konka: Ställ dig i fönstret och vinka till nästa person som går förbi.

pernillaa
0

Ärligt talat har jag en nalle hos min kille som jag fastnat för. Har honom alltid i sänen när jag sover där. =D
Så det gör ingen Zad. :P

Haha, sanning törs jag inte svara på… har ju kille ju. =/   :P

Nä men jag väljer sanning ändå: Ska vara smart nu, vill hamna på en ö med han den där äventyraren på TV, Bear Grylls eller vad han heter, minns inte. (Och kanske Bruce Willies! Förvånad)

Sanning: Har du blivit påkommen i någon sexuell akt av något slag, av en väldigt olämplig person? :P

Konka: Lukta i dina skor!

lillkorven
0

konka: med respekt för killen så går jag väll å luktar i mina sommarängs doftande skor!

sanning: pinsammanste du har gjort på fyllan?

konka: kyss den första personen du ser

[trollduva]
0

sanning:traslat in mig i tältlinorna till ett medeltidstält när jag var på vägg till vårat egetOskyldig

sanning:har du varit otrogen?

konka:rulla dig i snönTungan ute

pernillaa
0

Haha…sanning isf:

Jaaadu, det minns jag inte. :P 
Vi gör så att du får berätta för mig istället på lördagen vad jag gjorde på fredagen(vi ska festa tillsammans). =D
Nä men jag tror att det var nog när jag var med min dåvarande kille i härnösand och drack med hans polare. Vi skulle gå in till stan och jag var full som attan. Är laktosintolerant men visste inte det då så magen var i uppror. Gick mitt emellan dom och vinglade och hade "ljudligt läckage" för varje steg jag tog. Hahaha.
Kunde inte hjälpa det.

Sanning: När kissade du på dig sist? :P

Konka: Ta det äckligaste du hittar i kyl eller skafferi och smaka lite med tungan åtminstone

lillkorven
0

jadu pernilla du är oooond! jag kan ju inte minnas när jag kissade på mig sist för då gick jag med blöjor så jag får väll ta konka igen då. du ska veta vad vidriga saker vi har i frysen!!!! gaaah!!!

sanning: när var du senast i slagsmål? vad hände????

konka: ge dig själv en bitchslap

pernillaa
0

Trollduva, eftersom det blev dubbelt här så väljer jag en av er var.
Men haha, ja tältpinnar borde avskaffas! =D

Sanning: Ja det har jag… lillkorven vet vad jag menar. ;)

Konka: AJ! Det gjorde ju ont juuuu! Hehe :P

dåså…

Sanning: När var du i slagsmål senast? Vad hände? (skickar denna vidare för den var bra)

Konka: Ta en klunk vatten i munnen och ta tit hur länge du kan hålla vattnet där innan du sväljer eller spottar ut det.

lillkorven
0

haha jo jag vet vad du menar. btw det vart hummerfond, fii fän vad vidrigt!

jag tar väll sanning den här ggn, sist jag var i slagsmål var det en riktig catfight med klös och hårdragning haha

sanning: vilken låt skämms du mest över att kunna utantill?

konka: sjung den sången för första bästa person

pernillaa
0

Hahaha…usch vad vidrigt! :P

Jag håller mig till sanning…fegar ur där. Haha. Ja det måste nog vara Nån av Backstreetboys låtar..är för trött nu för att komma på vilken men en av de mest kända. =D

Sanning: Vad är det för datum på det äldsta föremålet i din kyl, frys eller skafferi?

Konka: Stoppa in fingret under porslinskanten i toaletten(tvätta noooga efteråt) Cool

Usch vad äcklig jag är! :P

lillkorven
0

sanning blir det igen. jag är så oerhört vidrig för att det var den 14/2-10 som grädden gick ut. hela 2 dar sen!!!!fan vad duktig jag känner mig!

sanning: har du planerat nån överaskniing till oss när vi kommer? om inte så måste du väälja konka!

konka: gör en överaskning till oss när vi kommer på fredag :p

[trollduva]
0

har en kryddburk från 2000Skrattande

sanning:har du snattat?

konka:skicka ett sms till första nr i din mobil med texten:akta det står ett spöke bakom digCool

pernillaa
0

Hahahaha faaan vad du satte dit mig nu!!!! =D

Bra gjort!

(hmm nu kanske de andra känner sig utanför och inte vill leka med oss.)

Ordet överraskning är ju så brett så man kan väl säga att jag har en överraskning. :P

Sanning: Hur ofta är du inne på iFokus?

Konka: Titta riktigt noga på en grej i ditt hem som du vanligtvis aldrig riktigt tittar på. Försök hitta en detalj på den som du inte tänkt på tidigare.

pernillaa
0

Trollduva…haha, det var ett tag sen! =D

[trollduva]
0

är inne ett par gånger om dagen

sanning:hur många timmar/dag sitter du vid datorn

konka:samma som i 12#Skrattande

lillkorven
0

jag svarar väll på båda då. först tar jag sanning. jo jag har snattat i myna yngre dar, men sen fick jag lite vett i huvet. på pernillas tar jag oxå sanning. jag har varit inne några gånger inte så mkt men nu är jag ju medlem iaf :D

sanning: pinsammaste sexminne?

konka: slicka under din fot

pernillaa
0

Hmm…väljer sanning på lillkorvens: Ja, det måste ha varit när jag haft ljudligt läckage! (mycket pinsamma grejer som handlar om ljudligt läckage) :P

Konka på trollduvas: Haha…ja det blir till min kompis Acke då. =D

Sanning: Vad är du mest stolt över hos dig själv?

Konka: Dra på dig ett smile och erkänn för dig själv att du är stolt över den här grejen. Att det faktiskt är bra! (Nicka gärna medhållande också när du gör det)

[trollduva]
0

min vackra ögonOskyldig

sanning:vilken kändis drömmer du om att träffa

konka:nuda nästipen med tungan

pernillaa
0

Valde konka! =)

Sanning: Brukar du ofta känna dig udda, konstig, inte som andra? Varför?

Konka: Se dig om i ditt hem från där du sitter och berätta vad det finaste du kunde hitta var för nåt!

[trollduva]
0

konka:mina lisa larsson figurer

sanning samma som i 19#

konka:stå på ett ben i 5 min

pernillaa
0

Hehe! Väljer sanning: Ja det gör jag. Eftersom jag har mitt bagage som jag har och inte funkar i vårat arbetssamhälle. Och för att ja mår dåligt jämt!

Sanning: Skulle du kunna tänka dig att byta kön, om ingen tyckte det var nå konstigt med det, om det inte var en lång och jobbig process och om även din partner gjorde det. :P Berätta varför du tycker som du gör.

Konka: LUGNA NER DIG!!!!!

(Sorry….frispel) =D

[kobbeuffe]
0

Jag vill också vara med :D

Jag väljer givetvis konka. Luuuugnnn,,,….

Nästa utmaning:

Sanning: Om du kliar dig på "hemliga" ställen på kroppen, luktar du på fingrarna sen som nån slags manisk reaktion?

Konka: Blanda alla kryddor du har i en matsked olja och ät utan att grimasera..

[kobbeuffe]
0

?? ingen som känner sin manad???

pernillaa
0

Hahaha, Uffe nu tror jag du skrämde iväg varenda en här. Bara jag som är galen nog att vara kvar! :P

Kul att se dig här förresten!

Jag väljer konka faktiskt. Återkommer när jag har gjort det. :P

Sanning: Vad är du mest stolt över av allt du har lyckats med här i livet?

Konka: Lägg en flaskpost med en liten lapp med en glad gubbe på, i din grannes brevlåda.

[kobbeuffe]
0

Sanning igen. Mina barn givetvis Glad

Nästa

Sanning Ditt drömyrke som barn?

Konka Anmäl dig till nån internetkurs i valfritt ämne.

Zadeira
0

Då väljer jag sanning. Jag har fått påtalat av mamma at mitt första drömyrke var ambulansförare. Av helt okänd anledning.

Sanning: När gjorde du bort dig sist och på vilket sätt?

Konka: Peta dig i näsan.

pernillaa
0

Väljer Konka…hm..nu blev det rent!

Uffe…fy faaaaariken vad äcklig den där kryddblandningen blev. Ja misslyckades fr jag både grimascherade och spottade ut det. :P
Aromat, citronpeppar, allkrydda, oregano, grill-krydda, curry, salt, pepparmix, kanel, och socker! Härlig blandning va? =D

Sanning: När var du utomlands sist och var var du då?

Konka: Far utomlands! :P

Zadeira
0

Konka tar jag, fast det blir inte förren i juni. Redan planerat.

Sanning: När damsög du under soffan eller sängen sist?

Konka: Torka ordetnligt av diskbänken och spisen, även om det redan är rent.

[AnnikaOhlsson]
0

Sanning tar jag.

Igår faktiskt! BÅDE under soffan och sängen :-)

Sanning: Äter du verekligen inget onyttigt på veckorna?

Kånka: Sätt i dej en chockladkaka av valfri sort! :-)

freddiie
0

Sanning: Nej aldrig Oskyldig Jodå, en hel del slinker ner :P

Sanning: Finns det någon i din omgivning som du hatar?

Konka: Dansa salsa med den första personen du ser.

liwa
0

Sanning tar jag.

Jag kan inte hata någon alls det ordet finns inte i min ordbok längre :)

Sanning: Petar du näsan och äter upp snoret när ingen ser?

Konka: Ring på hos din granne och ge h*n en stor kram.

Unosmatte
0

Sanning: Men fy tusan, nej!

Sanning: Vad är det mest pinsamma som hänt dig?

Konka: Gå utanför huset och dansa med John Travolta-moves i 5 minuter!

freddiie
0

S: Åh kan inte välja ut någonting, jag har gjort så mycket pinsamt :P En gång fastnade min väska i rulltrappan på köpcentret, axelbandet åkte ner mellan trappstegen typ. När jag skulle hoppa av så åkte väskan med ner mot rullbandet. Jag höll ju emot att vad jag var värd, också kom det massa olja av någon skum anledning. Kom några gubbar och försökte hjälpa till att dra loss väskan. Gick inte så bra. Slutade med att vakten kom och stannade rullbandet så att jag kunde ta min väska och smyga bort från folkmassan som samlades. Jag fick gå till toaletten och försöka skölja bort all olja, väskan klarade sig! :D

Nej några John Travolta-moves blir det inte, jag är hemsk på att dansa X)

Sanning:Fnittrar du när någon säger ordet bajskorv?

Konka: Skrik bajskorv ;D

[trollduva]
0

sanning:haha.nä det gör jag inte xD

sanning:har du fuskat på något prov?(kommer inte på något bättre^^)

konka:gå och lägg digTungan ute

Mysan59
0

Sanning: Ja

(Nu har jag inte läst alla inlägg så hoppas jag inte tar nån fråga ni redan svarat på)

Sanning: Tittar du på Melodifestivalen

Konka: Ta ett bad

liwa
0

Konka: Tar ett bad aldeles strax :)

Sanning: Har du ljugit för en partner om att h*n är bra i sängen fast h*n var värdelös Skrattande

Konka: Säg något vänligt till nästa okända person du träffar på

Mysan59
0

Sanning: Måste ärligt erkänna att jag inte minns, men det kan ha hänt Skäms

Sanning: Har du sagt att du älskar nån, fast du inte menar det?

Konka: Skrik ett vår-skrik som Ronja gör i Ronja Rövardotter

Zadeira
0

Här är inga vårkänslor ännu, så vårskriket får vänta. Tar alltså sanning istället. Jag har sagt att jag älskar någon som jag trodde jag älskade men som jag senare insåg att jag bara hade varit lätt kär i. Så jag har inte gjort det medvetet, alltså sagt det bara för att säga det.

Sanning: Har du blivit utkastad från något ställe pga ditt uppförande?

Konka. Drick ett glas mjölk med så få klunkar du kan.

Jossangizmo
0

Konka. Gott, men det är lite svårt att man ska ta få klunkar. Mjölk är ju det bästa ja vet ^^
… hmm, mjölken blir varm mellanåt, blä ! :P

Sanning: Hur många timmar om dagen sitter du egentligen vid datorn? Flört

Konka: Läs ut en 200 sider's bok idag :P

Zadeira
0

Sanning då, jag har som mål att sitta tre timmar max numera, men eftersom våren inte kommit ännu och jag bara jobbar tre förmiddagar i veckan blir det uppemot 4 timmar utan problem. Men så fort det blir lite varmare kommer maxtiden bli 3 timmar igen.

Sanning: När ljög du senast för en vän och om vad?

Konka: Gå baklänges minst fem minuter nästa gång du går ut.

[trollduva]
0

svarar på sanning,en killkompis pojkvän hade köpt en häst till honom som enligt dom var rena grand prix hästen,så han undrade vad jag tyckte,sa att den var väll snygg,men anser att den ser ut som en gammal travareSkäms

sanning:impuls shoppar du mycket?

konka:samma som i 40#

Mysan59
0

Sanning: Ja det händer ibland, om jag blir riktigt "kär" i saken. Fast vissa dagar känner jag mig snål och håller hårt i plånboken.

Sanning: Porrsurfar du?

Konka: Gå och köp en 200 grammare (choklad) och ät upp hela ikväll

pernillaa
0

Guldtillfälle…klart jag ska köpa choklad! =D

Har tänkt nu flera gånger att leka med er men det tar stopp för jag kan inte komma på någon ny fråga och nytt påstående. Så nästa person får välja själv. ^^

Mysan59
0

Hahaha… vilken tur då att du ville ha choklad Flört